Przewoźnik przypomina, że producenci przewidzieli rozwiązania, które chronią komory, w których znajdują się baterie, przed wpływem niskich temperatur. – Baterie w komorze mają utrzymywaną optymalną temperaturę, regulowaną automatycznie przez pokładowe urządzenia kontrolne w taki sposób, aby wydajność akumulatorów była możliwie największa w każdych warunkach atmosferycznych – zauważa Gancarczyk.
Kraków kupił w sumie pięć elektrycznych Solarisów. Krok ten był jednak poprzedzony testami różnych rozwiązań. – Testy autobusów pozwoliły na ocenę m.in. parametrów jezdnych, ergonomii oraz pracy serwisu zewnętrznego. Zebrane doświadczenie zostało wykorzystane m.in. przy przygotowywaniu specyfikacji technicznej na zakup autobusów elektrycznych, które do Krakowa dostarczy firma Solaris Bus&Coach SA – mówi Marek Gancarczyk.
Teraz przewoźnik testuje autobusy chińskiego producenta BYD, który ma chrapkę na polski rynek. – Na pewno po ich zakończeniu będziemy podsumowywać i oceniać eksploatację tych pojazdów – mówi rzecznik MPK Kraków.