Log In

Nowoczesna fabryka akumulatorów

Nowoczesna fabryka akumulatorów litowo-jonowych w Sunderland będzie produkować nowej generacji akumulatory do samochodów elektrycznych

  • Informację tę ogłoszono w czasie, kiedy na rynek wchodzi trzecia generacja w pełni elektrycznego modelu LEAF, z największym w swojej klasie zasięgiem do 250 km
  • Łączny dystans pokonany przez ponad 200 000 samochodów elektrycznych marki Nissan na świecie przekroczył 2 miliardy mil

Nissan, przekonany o wysokim poziomie jakości europejskiej produkcji, ogłosił plan powierzenia wytwarzania przyszłych generacji akumulatorów do samochodów elektrycznych zakładom w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Inwestycja o wartości 26,5 mln GBP zapewni miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanej kadry zatrudnionej na linii produkcyjnej oraz przy utrzymaniu zakładu, a także dla inżynierów w nowoczesnej fabryce akumulatorów litowo-jonowych w Sunderland, która jest największym obiektem tego typu w Europie.

Jest to jeden z trzech zakładów produkcji akumulatorów Nissana na świecie. Dostarcza on moduły akumulatorów do w pełni elektrycznego Nissana LEAF oraz do elektrycznego vana e-NV200, produkowanego w zakładach Nissana w Barcelonie.

Firma jest globalnym liderem w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ponad 200 000 Nissanów LEAF jeżdżących po drogach całego świata pokonało już łącznie 2 miliardy mil, a ogłoszenie produkcji kolejnej generacji akumulatorów dodatkowo potwierdza zaangażowanie Nissana na rzecz 100-procentowo elektrycznej przyszłości. Tylko w 2015 roku Nissan sprzedał 43 651 sztuk modelu LEAF na całym świecie, z czego 15 630 w Europie.

115124_1_5

Paul Willcox, prezes Nissan Europe, powiedział:LEAF zmienił osiągi i postrzeganie samochodów elektrycznych oraz sprawił, że Nissan jest niekwestionowanym liderem technologii w tym segmencie. Komunikat o produkcji nowej generacji akumulatorów odzwierciedla zamiary Nissana, który chce pozostać liderem na rynku samochodów elektrycznych przez wiele kolejnych lat i traktuje swój europejski oddział jako centrum przyszłych innowacji”.

Od uruchomienia produkcji samochodów elektrycznych w Sunderland w 2013 roku nakładem 420 mln GBP produkcja akumulatorów oraz Nissana LEAF zapewniła ponad 2000 miejsc pracy w samej firmie Nissan oraz u jej kooperantów.

Od uruchomienia produkcji akumulatorów w Sunderland Nissan osiągnął najwyższy poziom jakości, a ważna decyzja dotycząca ulokowania tam produkcji także kolejnej generacji tych podzespołów jest wyrazem uznania dla tych zakładów. Wiadomość ta zbiega się w czasie z wprowadzeniem do sprzedaży Nissana LEAF o zasięgu 250 km. Trzecia generacja modelu LEAF kontynuuje sukcesy swoich poprzedników, pomagając nam realizować wizję elektrycznej motoryzacji” – dodał Willcox.

Komunikat został ogłoszony na początku roku, w którym Nissan będzie świętować 30. rocznicę fabryki w Sunderland (obecnie największego zakładu w historii brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego) oraz 10. rocznicę zakładów w Petersburgu w Rosji. W 2015 roku zakład w Petersburgu wyprodukował dwustutysięczny pojazd, uzyskując tym samym status najszybciej rozwijającego się zakładu w Rosji.

PROGRAM SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH NISSANA

Tradycje Nissana w konstruowaniu samochodów elektrycznych sięgają 68 lat wstecz, kiedy powstał elektryczny model Tama. Firma Nissan sama prowadzi prace badawczo-rozwojowe nad akumulatorami do samochodów elektrycznych. Stosowane na początku ogniwa cynkowo- i niklowo-wodorkowe zastąpiono technologią litowo-jonową. W 1996 roku Nissan z sukcesem wprowadził na rynek pierwszy na świecie samochód z akumulatorem litowo-jonowym. Był to model Prairie Joy EV. Wiedza i doświadczenie zdobyte dzięki temu pojazdowi zapewniły marce dużą przewagę nad konkurencją, co zaowocowało powstaniem pierwszego w historii masowo produkowanego samochodu elektrycznego, czyli Nissana LEAF.

Nissan ogłosił, że w projekty dotyczące samochodów elektrycznych zainwestował już ponad 500 miliardów jenów, a w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na czyste, wydajne i przystępne cenowo samochody z takim napędem firma snuje odważne plany kolejnych inwestycji.

Przykładem kompetencji technicznych oraz zaangażowania inwestycyjnego Nissana w segmencie samochodów elektrycznych jest nie tylko LEAF, ale także prawie 10 000 szybkich ładowarek CHAdeMO zainstalowanych na całym świecie. Ładowanie akumulatora modelu LEAF do 80% pojemności za pomocą szybkiej ładowarki trwa zaledwie 30 minut.

Nissan uważa, że w miarę rozwoju technologii samochodów elektrycznych wymiana pojazdów na bardziej ekologiczne, efektywne energetycznie i bezemisyjne przełoży się na poprawę jakości powietrza i obniżenie poziomu hałasu.

Nissan przyspieszy swoje działania zmierzające do zbudowania bezemisyjnego społeczeństwa poprzez dalsze rozwijanie i popularyzację samochodów elektrycznych, a także innowacyjne rozwiązania oparte na technologii samochodów elektrycznych.

Tagged under

-4°C

Warsaw

Cloudy

Humidity 80%

Wind 25.75 km/h

  • 03 Jan 20190°C-4°C
  • 04 Jan 20190°C-6°C
Banner 468 x 60 px