Banner Top
Log In

Na czele konkurencyjnej stawki – nowe Audi S4 i S4 Avant

Zaprojektowany na nowo silnik V6 turbo o mocy 260 kW (354 KM)

Wzrost wydajności: więcej sportowego ducha przy niższym spalaniu

Napęd quattro: najlepsza dynamika i precyzyjne, pełne emocji prowadzenia auta

Ingolstadt, 24 lutego 2016 r. Od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, spalając poniżej 7,4 litra paliwa na 100 km – dzięki doskonałym osiągom i wzorcowej wydajności, nowe Audi S4 i nowe Audi S4 Avant plasują się na czele konkurencyjnej stawki. Ich nowo zaprojektowany silnik V6 turbo ma moc 260 kW (354 KM), a nowatorskie rozwiązania z zakresu komunikacji i systemów wsparcia sprawiają, że oferta jest bardzo atrakcyjna. W ten sposób Audi po raz kolejny adaptuje wiele rozwiązań technicznych znanych dotychczas z pojazdów klasy wyższej, do auta klasy średniej.

Lekki i mocny: silnik 3.0 TFSI
Sercem obu nowych modeli S marki Audi jest nowo zaprojektowany silnik 3.0 TFSI. Ta benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turboładowaniem generuje moc 260 kW (354 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dostępny w przedziale od 1370 do 4500 obr./min. W porównaniu do poprzednika, motor ten charakteryzuje się większą mocą i wyższym momentem obrotowym,
a jednocześnie znacznie mniejszym ciężarem i spalaniem.

Audi S4 wyposażone w taką jednostkę napędową, od 0 do 100 km/h przyspiesza
w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W przypadku Audi S4 Avant, standardowy sprint trwa o dwie dziesiąte sekundy dłużej. Według standardów zużycia paliwa NEDC, Audi S4 Limousine spala poniżej 7,4 litra benzyny na 100 km i emituje mniej niż 170 g CO2 na kilometr. Audi S4 Avant potrzebuje natomiast poniżej 7,5 litra paliwa na 100 km, emitując 175 g CO2 na kilometr.

Sportowe i stabilne prowadzenie
Za przenoszenie mocy silnika na drogę, w nowych modelach Audi S4 odpowiada szybko i komfortowo działająca ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast biegi wyższe mają przełożenia długie, obniżające prędkość obrotową i spalanie. Jeśli przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, przekładnia przechodzi w oszczędny tryb wolnego biegu.

Sportowe zachowanie Audi S4 i S4 Avant podczas jazdy, to w znacznej mierze wynik zastosowania tu stałego napędu na cztery koła quattro. W normalnej sytuacji rozdziela on moment obrotowy na tylną oś i na przednią – z nieznaczną przewagą tyłu, a w razie konieczności większość sił kieruje na oś z lepszą trakcją.

Selektywny rozkład napędu między kołami, minimalnie w razie potrzeby przyhamowując jedno z kół, optymalizuje prowadzenie i stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy, odpowiednio do sytuacji rozdziela moment obrotowy między kołami osi tylnej.

Pięciowahaczowe zawieszenie osi przedniej i tylnej daje wysoki komfort prowadzenia samochodu, zapewniając przy tym sportowe odczucia. Alternatywnym w stosunku do elektromagnetycznego wspomagania kierownicy rozwiązaniem jest dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości. Standardowo, w nowych modelach montuje się 18-calowe felgi z oponami w rozmiarze  245/40.
W ofercie są także felgi 19-calowe. Wentylowane od wewnątrz i perforowane tarcze hamulcowe przy przedniej osi mają średnicę 350 mm. Obejmują je lakierowane na czarno (opcjonalnie na czerwono) sześciotłoczkowe zaciski z emblematem S.

Dzięki standardowemu, sportowemu podwoziu S, karoserię zawieszono o 23 mm niżej niż w bazowym modelu A4. Podobnie jest w wersji z opcjonalnym podwoziem
z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select daje możliwość zmiany ustawień amortyzatorów CDC (CDC = continous damping control) oraz silnika, układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów tiptronic i opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego. Kierowca może
w kilku trybach ustawić charakterystykę pracy napędu i podwozia.

Komfortowe i przestrzenne wnętrze
W nowym Audi S4 i S4 Avant jest dość komfortowej przestrzeni dla pięciu osób. Poziomy przebieg linii tablicy rozdzielczej oraz szerokie pasmo nawiewów dają wrażenie dużej szerokości auta. Bagażnik S4 Limousine ma pojemność 480 litrów,
a S4 Avant, zależnie od ustawienia oparć tylnych siedzeń, od 505 do 1510 litrów.

Opcjonalne, sportowe fotele S mają zintegrowane zagłówki, regulowane boki
i pneumatyczną funkcję masażu. Standardowo obite są skórą Feinnappa w kolorze czarnym, szarym lub czerwonym, ze stebnowaniem w kształcie rombów, kontrastowym szwem oraz emblematem S. Wnętrze utrzymane jest
w czerni, a ozdobnymi akcentami są dekoracyjne listwy wykonane z matowego, szczotkowanego aluminium.

Supernowoczesnym rozwiązaniem dostępnym w tym samochodzie jest opcjonalny Audi virtual cockpit, cyfrowo wyświetlający na swoim monitorze o przekątnej 12,3 cala wszystkie ważne informacje w postaci grafik o wysokiej rozdzielczości. Jednym
z widoków, które może wybrać kierowca, jest ekran trybu sportowego. Wówczas
w centrum ekranu, a jednocześnie w centrum uwagi prowadzącego, znajduje się obrotomierz. Cała struktura menu systemu obsługi MMI, łącznie z inteligentnym, swobodnym wyszukiwaniem dowolnego tekstu, przypomina płaską strukturę obsługi nowoczesnych smartfonów. Już po wprowadzaniu paru liter, proponuje ona kilka opcji wyników wyszukiwania. Obsługa systemu odbywa się za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy i sterowania naturalnym głosem ludzkim.

Najnowocześniejsze: system infotainment i Audi connect
System infotainment w nowych modelach S4 odzwierciedla stan najnowocześniejszej techniki. Na czele całej palety rozwiązań plasuje się system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i monitorem o przekątnej 8,3 cala. Panel dotykowy MMI touch posiada pole dotykowe, dzięki któremu można powiększać lub pomniejszać obrazy, przewijać listy oraz wprowadzać znaki.
W skład systemu wchodzi pakiet Audi connect, umożliwiający połączenie samochodu z internetem w szybkim standardzie połączeń LTE. Zintegrowany punkt dostępu do internetu Hotspot (WLAN), pozwala pasażerom na bezproblemowe korzystanie
z sieci internetowej na swych urządzeniach mobilnych, a kierowcy na korzystanie online z usług znajdujących się w ofercie Audi connect. Dzięki aplikacji MMI connect App, będzie można łatwo sterować wszystkimi funkcjami za pomocą smartforna. Klient będzie mógł w ten sposób zamykać i otwierać drzwi, obsługiwać opcjonalne ogrzewanie postojowe, a także sprawdzić lokalizację zaparkowanego samochodu. Nowa usługa „kalendarz” umożliwi przeniesienie danych z kalendarza smartfona do samochodu.

Audi Phone Box, kolejne, ponadstandardowe rozwiązanie, pozwala na sprzężenie smartfonów z anteną samochodową przy pomocy standardu komunikacji bliskiego zasięgu i na ich bezprzewodowe ładowanie zgodnie ze standardem Qi. Zamontowany z tyłu Tablet Audi jest elementem systemu Rear Seat Entertainment. Wymagający fani HiFi mogą zamówić system muzyczny Bang & Olufsen Sound System, zniewalający nowatorskim dźwiękiem 3D. Aplikacja Audi smartphone interface pozwala na wykorzystywanie na pokładzie samochodu platform Apple Car Play
lub Android Auto. Jeżeli kierowca podłącza komórkę z systemem iOS lub Android do portu USB (iOS od wersji 7.1, Android od wersji 5.0 Lillipop), to w osobnym menu MMI wyświetla się zawartość smartfona: nawigacja, numery i połączenia telefoniczne, muzyka oraz wybrane aplikacje innych firm, tzw. third-party-apps. Można z nich komfortowo korzystać za pomocą MMI lub sterowania głosowego. Obie funkcjonalności Audi stworzyło specjalnie z myślą o zastosowaniu w samochodzie. Kluczowy element oferty to funkcja słuchania muzyki online, dająca dostęp do szerokiej oferty Google Play Music i iTunes. Ponadto obie platformy oferują funkcje nawigacji i powiadomień oraz przypomnienia. Z pomocą aplikacji innych firm, tzw. third-party-apps, takich jak Pandora, Spotify i WhatsApp, oferta będzie w przyszłości stale poszerzana.

Kluczowa rola systemów wsparcia kierowcy
Audi S4 i S4 Avant są bez wątpienia w czołówce konkurencji w tej klasie, jeśli chodzi
o ofertę systemów wsparcia kierowcy. Systemy te montowane były w przeszłości wyłącznie w pojazdach klasy wyższej, a ich inteligentne współdziałanie wydaje się być kolejnym krokiem w stronę autonomicznej jazdy.

Asystent wydajności wspiera kierowcę pod względem oszczędzania paliwa. Adaptacyjny tempomat regulując odległości między poruszającymi się pojazdami, utrzymuje odstęp od poprzedzającego nas pojazdu. Kierowca może w kilku stopniach ustawić dystans i dynamikę regulacji. Zintegrowana z systemem funkcja Stop&Go hamuje pojazd aż do zatrzymania i na życzenie kierowcy sprawia, że pojazd ponownie rusza. Przy prędkości pojazdu od 0 do 65 km/h, asystent jazdy w korkach, kolejna funkcja ACC, może przejąć prowadzenie samochodu w spowolnionym ruchu na drogach dobrej jakości. Asystent ruchu poprzecznego z tyłu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony pasażerów Audi pre sense, jeszcze bardziej podnoszą poziom bezpieczeństwa.

Sportowy umiar: stylistyka zewnętrzna
Wygląd nowych modeli S4 jest sportowy lecz nie ostentacyjny. Zderzak, wloty powietrza i listwy progowe mają wyraziste kontury. Wiele elementów dodatkowych karoserii polakierowano w różnych odcieniach matowej szarości. Aluminiowe elementy to charakterystyczne akcenty ozdobne. W kolorze aluminium lśnią także obudowy lusterek bocznych. W tylny zderzak wkomponowano wąską, czarną kratownicę o strukturze plastra miodu, aluminiowy dyfuzor i cztery końcówki rur wydechowych.

Inteligentne połączenie materiałów sprawia, że karoseria jest bezpieczna, zachowuje sztywność skrętu, a przy tym jest lekka. Nowe Audi S4 Limousine ze standardowym napędem na cztery koła quattro waży 1630 kg, a nowe S4 Avant – 1675 kg,
czyli o 75 kg mniej niż modele poprzednie.
Bogate wyposażenie
Nowe Audi S4 i S4 Avant na europejskich rynkach pojawi się latem 2016. Ich bogate wyposażenie standardowe obejmuje m.in. reflektory diodowe, diodowe światła tylne z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, 18-calowe felgi w stylistyce typowej dla modeli S, sportowe fotele przednie obite połączeniem tkaniny Alcantara i skóry oraz trójramienną, skórzaną, sportową kierownicę wielofunkcyjną plus.

Dodatkowo model S4 Avant standardowo wyposażono w elektryczny napęd pokrywy bagażnika i osłonę przestrzeni bagażowej. Na życzenie, Audi dostarcza najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, takie jak: wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy i reflektory diodowe Audi Matrix. Reflektory te są tak precyzyjnie wyregulowane, że nadjeżdżające z przeciwka pojazdy nie są oślepiane. Kolejną nowością jest funkcja zapobiegania oślepianiu przez znaki drogowe: jeśli światło reflektora padnie na mocno odbijający je znak drogowy, zostanie ono
w dostosowany sposób przyciemnione o około jedną trzecią.

Dane o spalaniu

Pojazdy nie są jeszcze dostępne w sprzedaży. Nie posiadają jeszcze homologacji
i dlatego nie podlegają wytycznej 1999/94/WE.
Podane powyżej wartości spalania i emisji mogą ulec zmianie.

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.

Grupa Audi, skupiająca marki Audi, Ducati i Lamborghini, jest jednym z najbardziej utytułowanych producentów samochodów i motocykli w segmencie premium. Produkty koncernu obecne są na rynkach ponad stu krajów całego świata, a produkcja odbywa się w 16 fabrykach w 12 państwach. W drugiej połowie roku 2016, Audi rozpocznie produkcję modelu Q5 w  San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są: quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy).

W roku 2015, Grupa Audi dostarczyła do klientów około 1,8 miliona pojazdów marki Audi, 3245 sportowych samochodów Lamborghini i około 54 800 motocykli marki Ducati. W roku finansowym 2014, Audi AG osiągnęło przychody w wysokości 53,8 miliarda Euro, a zysk operacyjny wyniósł 5,15 miliarda Euro. Obecnie, na całym świecie koncern zatrudnia ponad 85 tysięcy osób, z czego 60 tysięcy zatrudnionych jest w Niemczech. Audi koncentruje swe działania na nowych produktach i zrównoważonych rozwiązaniach technicznych, ukierunkowanych na przyszłość mobilności.

Warsaw

Banner 468 x 60 px