Log In

Nissan Qashqai Premium Concept i Nissan X-Trail Premium Concept

  • Unikatowe wersje „Premium Concept” Nissanów Qashqai i X-Trail dla uczczenia sukcesów sprzedaży crossoverów japońskiej marki
  • Ekskluzywne i dynamiczne wzornictwo sposobem na zaprezentowanie indywidualnie dobranego, specjalnego wyposażenia zwiększającego atrakcyjność każdego modelu

Na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Genewie Nissan zaprezentuje dwie fascynujące wersje specjalne swoich bestsellerowych crossoverów – modeli Qashqai i X-Trail.

Przyjmując za punkt wyjścia seryjne wersje obecnie oferowanych modeli, Nissan zbadał, jak bardziej ekskluzywna i dynamiczna stylistyka mogłaby w przyszłości zwiększyć atrakcyjność tych nagradzanych crossoverów.

Dwa nowe samochody otrzymały nazwy Qashqai Premium Concept oraz X-Trail Premium Concept. Mimo że są to dwa różne modele, to zastosowane kolory, materiały i wspólne rozwiązania estetyczne wyraźnie wskazują na pokrewieństwo między nimi. Qashqai Premium Concept powstał w Europejskim Centrum Projektowym Nissana (NDE) w Londynie, natomiast X-Trail Premium Concept jest dziełem Globalnego Centrum Projektowego Nissana (GDC) w Japonii.

Crossovery stanowią nieodłączny element nieprzerwanego pasma sukcesów Nissana w całej Europie. Zadaniem obu modeli Premium Concept jest poszerzenie docelowego rynku oraz podkreślenie zróżnicowania potrzeb wśród klientów kupujących takie samochody.

Shiro Nakamura, wiceprezes ds. projektowania i główny projektant w Nissan Motor Co., Ltd., powiedział: „Pozwoliliśmy naszym projektantom popuścić wodze kreatywności. Ostatecznie skupiliśmy się na dwóch pomysłach, które kontrastują ze sobą, a jednocześnie współdzielą pewne rozwiązania, ujawniając nowy, prestiżowy charakter naszych crossoverów”.

Począwszy od interpretacji stylistyki Nissana, a kończąc na zaawansowanych materiałach, oba pojazdy są efektem nowego podejścia do koncepcji ekskluzywnego crossovera marki Nissan. Oba modele Premium Concept, zaprojektowane jako samochody zapewniające mobilność w mieście, mają unikatowe cechy i są skierowane do wyraźnie różniących się odbiorców. Qashqai to propozycja dla mieszczucha ceniącego luksus, który marzy o spędzaniu weekendów w kulturalnych stolicach Europy, takich jak Genewa, Paryż czy Rzym. X-Trail został zaprojektowany dla poszukiwacza przygód, który woli ekskluzywne wyprawy w Alpy lub Pireneje.

Cechą wspólną obu modeli jest paleta prostych, ale wyrazistych kolorów. Konserwatywna czerń lub biel kontrastuje z barwą miedzi i złota, która dodaje nie tylko prestiżu i elegancji, ale także ciepła.

Qashqai Premium Concept

Nowoczesna matowa czerń dominująca w modelu Qashqai Premium Concept stanowi wspólną płaszczyznę dla stylistyki, kolorystyki i nowych materiałów. Ekskluzywnym miedziano-złotym kolorem zaakcentowano niektóre elementy nadwozia: łuki nadkoli, dolną krawędź szyb, oprawy reflektorów i relingi dachowe. Kontrastując z czernią, podkreślają one dynamiczną sylwetkę samochodu. Podobną rolę spełnia zastosowane w dolnych partiach nadwozia oryginalne włókno węglowe, a także odważny techniczny wzór 20‑calowych felg. Zderzaki i nakładki na progi sygnalizują sportowe osiągi i stanowią element integrujący bryłę pojazdu. Zmodyfikowana krata wlotu powietrza z motywem litery V nadaje wyrazisty charakter przodowi modelu i podkreśla jego pozycjonowanie jako produktu dla szczególnie wymagającego użytkownika.

Wnętrze modelu Qashqai Premium Concept wyznacza nowy standard jakości w segmencie kompaktowych crossoverów poprzez zastosowanie takich materiałów, jak tapicerka ze skóry nappa spotykana zwykle tylko w samochodach luksusowych, czy pikowane wykończenie konsoli środkowej oraz siedzisk i oparć foteli. Kolejne ekskluzywne elementy wystroju to miedziano-złota fala z włókna węglowego biegnąca przez całe wnętrze oraz detale w kolorze czarnego satynowego chromu i błyszczącej czerni na kierownicy i dźwigi zmiany biegów.

X-Trail Premium Concept

Z ciemną kolorystyką Nissana Qashqai Premium Concept zdecydowanie kontrastuje matowa biel będąca głównym kolorem modelu X-Trail Premium Concept. Pokrywa silnika oraz dach zostały jednak pokryte włóknem węglowym w kolorze głębokiej matowej czerni, która nadaje pojazdowi prestiżowy, ale surowy wizerunek, a jednocześnie tworzy wrażenie lekkości nadwozia. Mocny kontrast bieli i czerni wyznacza linię biegnącą od kraty wlotu powietrza z motywem litery V, poprzez maskę silnika, wzdłuż boków, aż do tylnej części nadwozia. Kontrast ten odzwierciedla także charakter pojazdu, którym poszukiwacz przygód może dotrzeć dokądkolwiek zechce. Dodający prestiżu miedziano-złoty kolor zastosowano na przedniej osłonie podwozia – zwracając w ten sposób uwagę na solidne zabezpieczenie tej części pojazdu – oraz na 20‑calowych felgach. Nakładki na nadwozie i błotniki są pokryte czarnym błyszczącym lakierem, który przełamuje nieco surowy wizerunek Nissana X‑Trail Premium Concept jako crossovera wyłącznie dla poszukiwaczy przygód.

Tapicerka z wysokogatunkowej skóry w kolorze czarnym i podpalanego brązu odzwierciedla upodobania entuzjastów takich samochodów. Fotele są pokryte dwoma rodzajami skóry: w kolorze podpalanego brązu z naturalną fakturą na zagłówku i bokach fotela oraz skórą Ultrasuede® ozdobioną złoto-perłowymi przeszyciami w środkowej części oparcia i siedziska. Na desce rozdzielczej oraz drzwiach zastosowano wykończenie z włókna węglowego i matowego chromu, podkreślające ekskluzywny i sportowy klimat wnętrza.

Qashqai Premium Concept i X-Trail Premium Concept, powstałe dzięki ścisłej współpracy japońskiego centrum projektowania z jego europejskim odpowiednikiem, umożliwiły zbadanie potencjału dalszej personalizacji crossoverów, pozwalającej właścicielom na znacznie silniejsze wyrażenie swojej osobowości. W obu samochodach wszystkie podróżujące nimi osoby – nie tylko kierowca, ale i pasażerowie – mogą liczyć na identyczne wrażenia z jazdy luksusowym i dynamicznym pojazdem.

Mamoru Aoki, dyrektor działu projektowania w Nissan Motor Co., Ltd., podkreśla: „Jako pionier w tym segmencie Nissan będzie nadal przesuwać granice i poszukiwać kreatywnych rozwiązań w celu zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb europejskich klientów spragnionych innowacyjnych pomysłów

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 600 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku kalendarzowym w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 675 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody małolitrażowe, samochody typu SUV, pojazdy użytkowe oraz samochody elektryczne, takie jak Nissan LEAF, który jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie, a 96% klientów poleciłoby go swoim znajomym. Obecnie Nissan oferuje w Europie aż 23 zróżnicowane i innowacyjne modele pod markami Nissan i Datsun.

Warsaw

Banner 468 x 60 px