Log In

CITROËN UCZCIŁ PODWÓJNĄ ROCZNICĘ SWOICH MODELI OFERTĄ MINIFLOTY „ANDRÉ ♥ COLETTE”!

Z okazji 65-lecia modelu 2CV Fourgonnette i 20-lecia Berlingo Citroën proponuje nową, zaskakującą stylizację tych niezwykle popularnych modeli, zaprojektowaną specjalnie dla Colette! Colette to słynny francuski concept store mieszczący się pod numerem 213 na ulicy Saint Honoré w Paryżu. Z okazji jubileuszu zostanie wyposażony w miniflotę obejmującą po jednym samochodzie z obu modeli w kolorach sklepu o stylistyce nawiązującej do ponadczasowej furgonetki: #2CVcolette. Obie francuskie marki łączą takie wartości jak nastawienie na nowości i dążenie do wyróżnienia się. Teraz łączy je również miniflota „andré colette”!

Z okazji 65-lecia modelu 2CV Fourgonnette i 20-lecia modelu Berlingo Citroën postanowił stworzyć miniflotę obejmującą po jednym egzemplarzu tych modeli w barwach colette, słynnego francuskiego concept store’u, mieszczącego się pod numerem 213 na ulicy Saint Honoré w Paryżu. Współpraca obu francuskich marek, które łączy nastawienie na nowości i dążenie do wyróżnienia się, doprowadziła do powstania unikatowych egzemplarzy samochodów:

  • Berlingo zwraca uwagę stylizacją nawiązującą do kultowej furgonetki i falistą blachą boków nadwozia. Do transformacji wybrano wersję z napędem elektrycznym. Będzie ona wykorzystana do dostaw concept store’u na terenie Paryża podczas trwania akcji.
  • Firmowy, niebieski kolor sklepu pojawi się również na logo Citroëna, które specjalnie na tę okazję zostanie użyte w wersji retro.
    Colette również użyje logo vintage. Projekt wykona artysta plastyk Steve Pitocco w oparciu o technikę ręcznego lakierowania stosowaną niegdyś w produkcji pierwszych furgonetek.
    Projekt powstał w ośrodku stylistycznym Citroën, którego dyrektor Alexandre Malval czuwał nad każdym detalem transformacji „old to new” w przypadku 2 CV Fourgonnette i „new to old”* w przypadku Berlingo.

W skład minifloty wejdą dwa modele – pionierska furgonetka i obecny lider na europejskim rynku, które będzie można podziwiać do końca kwietnia:

  • elektryczne Berlingo – na ulicach Paryża podczas dostaw realizowanych przez colette,
  • 2CV Fourgonnette – na ekspozycji przed sklepem na ulicy Saint Honoré w Paryżu,
  • w sieciach społecznościowych obu marek, które będą używały wspólnego hasztagu: #2CVcolette.

Co warto wiedzieć o Citroënie 2 CV Fourgonnette

  • Po raz pierwszy został zaprezentowany w październiku 1950 na paryskim salonie samochodowym.
  • Sprzedaż rozpoczęła się w marcu 1951 r.
  • Produkcja: 1 246 335 sztuk (wszystkie wersje łącznie).
  • Zakończenie produkcji: 1978 r.

W okresie powojennym Citroën postanowił zaprojektować mały samochód dostawczy, który miał być funkcjonalnym narzędziem pracy. Sukces nadszedł bardzo szybko – terminy dostaw sięgały nawet 6 lat od momentu zamówienia! Solidny, praktyczny i ekonomiczny – to trzy kluczowe pojęcia charakteryzujące ten model.

2CV AU (1951 – 1956):

W październiku 1950 r. goście odwiedzający Salon Samochodowy w Paryżu mogli zobaczyć nową wersję tego modelu – 2 CV typu AU. Była to pierwsza wersja 2 CV Fourgonnette.

AU zapoczątkował nowy segment, w którym Citroën zagościł już na stałe. Do dzisiaj budzi zresztą sentyment w sercach całego pokolenia rzemieślników, sklepikarzy, farmerów czy elektryków…

Cechy szczególne:

Prawie całkowity brak sygnalizacji – w 1950 r. światła stopu i kierunkowskazy nie były obowiązkowe. Funkcję światła stopu spełniało wówczas oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej, podobnie zresztą jak w wersji osobowej typu A.

Dane techniczne 2 CV AU:

Silnik: benzynowy (kategoria podatkowa 2 CV),
czterotaktowy dwucylindrowy
Skrzynia biegów: trzy biegi do przodu + jeden zsynchronizowany bieg wsteczny + jeden nadbieg
Pojemność skokowa: 375 cm3
Średnica cylindra: 62 mm
Opony: MICHELIN Pilote 135-400, wyposażone w dętki
Skok tłoka: 62 mm
Moc: 12 KM przy 3500 obr./min.
Wymiary: długość: 3,60 m, szerokość: 1,50 m wysokość: 1,61 m
Stopień sprężania: 7 : 1 Pojemność użytkowa części transportowej: 1 800 cm3
Układ przeniesienia napędu: wał kardana i skrzynia biegów Osiągi: średnio 60 – 70 km przy spalaniu 5 – 6 l/100 km
Ładowność*: 250 kg plus kierowca
Akumulator: 6 V 50 A/h
Układ hamulcowy: Hydrauliczny, na cztery koła, hamulce bębnowe sterowane pompą hamulcową

2 CV AZU (1954 – 1963):

Model obsługujący colette: AZU serii A

W 1955 r. Citroën wprowadził w swoim samochodzie dostawczym pewne modyfikacje, w ślad za zmianami w wersji osobowej AZ. Pojawił się wówczas nowy 2 CV AZU, powszechnie zwany AZU. Był to doskonały samochód dostawczy, który dzięki poprawie swoich parametrów użytkowych był w stanie stawić czoła wszelkim trudnościom.

Wersja ta zachowała wszystkie zalety swojego poprzednika: prostotę, solidność, praktyczne rozwiązania, przydatność, solidność, komfort oraz niskie koszty eksploatacji.

Cechy szczególne:

  • Nowy sinik o poj. 425 cm3 (375 cm3 w 2 CV Fourgonnette AU).
  • Autentyczna dynamika i dobre trzymanie się
  • Uniwersalny charakter – AZU można łatwo przekształcić w 4-osobowy samochód rodzinny dzięki opcji szyb bocznych i tylnej kanapy. Wersja osobowa była oznaczona jako AZU G.

Produkcja (od września 1954 r. do marca 1963 r.): 291 147 wyprodukowanych AZU.

2 CV AK 350 (1963 – 1970):

Po epoce 2 CV Fourgonnette AU i AZU Citroën postanowił wprowadzić kolejne ulepszenia w swoim samochodzie dostawczym: zwiększono ładowność, poprawiono komfort i osiągi. W kwietniu 1963 pojawiła się wersja AK 350.

Cechy szczególne:

  • W 1964 r. otwierające się do tyłu drzwi, które otrzymały przydomek „drzwi samobójców”, wreszcie zaczynają się otwierać w „dobrą” stronę.
  • Wprowadzenie silnika o poj. 602 cm3, przejętego z AMI 6 i umożliwiającego zwiększenie ładowności.
  • Podobnie jak w AZU możliwa jest transformacja w samochód osobowy dzięki opcji szyb tylnych i kanapy.
    Wersja osobowa była oznakowana jako 2 CV AK G 350.

Produkcja (od kwietnia 1963 r. do lipca 1970 r.): 142 949 wyprodukowanych furgonetek AK 350.

2 CV AK 400 (1970 – 1978)

  • Wprowadzenie okrągłych przednich kierunkowskazów umieszczonych na błotnikach, spłaszczone przetłoczenia boków nadwozia i podniesiona część bagażowa w celu zaoferowania największej w tej kategorii pojemności ładunkowej.
  • Nowa wersja ma też większą ładowność: 400 kg, tj. o 50 kg więcej niż poprzednia wersja. Pod maską silnik o poj. 602 cm3 z modelu AK 350 zostaje zastąpiony nową wersją rozwijającą moc 33 KM.
  • Największa ze wszystkich furgonetek 2CV.
  • Praktyczniejszych załadunek dzięki większym tylnym drzwiom i podwyższonej tylnej części. Jest również mocniejsza od AZU.

Co warto wiedzieć o Citroënie Berlingo

  • Prezentacja modelu Berlingo:
  • Sprzedaż: 2,9 mln sztuk (od 1996 do lutego 2015).
  • Citroën: europejski lider w segmencie lekkich samochodów dostawczych.

W 1996 roku Citroën po raz pierwszy zaprezentował model Berlingo, a tym samym marka wymyśliła segment kombivanów. Berlingo, wywodzący się ze świata samochodów dostawczych, stanowi doskonałe połączenie praktycznego i komfortowego samochodu.

Wersja osobowa budzi entuzjazm rodzin, którym oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze. Stanowi świetną alternatywę dla obecnych wówczas na rynku dużych vanów. Do sukcesu nowego modelu przyczyniły się jego uniwersalny charakter i sympatyczne wnętrze.

Berlingo I (1996-2007):

1996: Wprowadzenie do sprzedaży

Wersje:

1998: Berlingo w wersji elektrycznej

1999: Berlingo Dynavolt

2000: Berlingo dostawcze z silnikiem HDi – Seria specjalna Berlingo Chrono

2007: zakończenie produkcji

Berlingo II (2008):

2008: Wprowadzenie do sprzedaży

Wersje:

2015: Nowy Citroën Berlingo zostaje zaprezentowany na salonie genewskim.

2016: Uzyskuje tytuł „samochodu dostawczego roku” nadany przez jury czasopisma Argus.

Cechy szczególne Nowego Citroëna Berlingo:

  • Nowy przód: nowa osłona chłodnicy i nowy zderzak z wbudowanymi światłami dziennymi LED.
  • Nowe wyposażenie ułatwiające użytkowanie samochodu: dotykowy ekran 7’’ umożliwiający obsługę mediów, nawigacji, kamery cofania z funkcją Mirror Screen pozwalającą na odwzorowanie ekranu smartfonu Mirror Screen, Active City Brake (automatyczne hamowanie awaryjne), itd.
  • Jeszcze wydajniejsze silniki: silnik 1.6 BlueHDi 100 ETG6 emitujący jedynie 106 g CO2/km – rekord wtej kategorii.
  • Wersja z pełnym elektrycznym napędem o zasięgu 170 km dzięki funkcji automatycznego doładowywania akumulatora podczas zwalniania lub hamowania.

CITROËN Berlingo – ulubiony samochód klientów biznesowych, nieustannie modernizowany, zawsze umiał w praktyczny i nowoczesny sposób odpowiedzieć na oczekiwania klientów.

Wersja elektryczna udostępniona colette:

  • Akumulatory objęte 8-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km) są w całości umieszczone pod podłogą wtylnej części samochodu. Samochód zachowuje doskonałą dynamikę jazdy i inne zalety użytkowe wersji z silnikiem termicznym:
  • kabina Extenso, umożliwiająca przewóz 3 osób o większych możliwościach zmiany aranżacji (składane i wyjmowane siedzenia) i poszerzająca zalety użytkowe samochodu.
  • maksymalna pojemność ładunkowa 3,7 m3 w wersji L1 4,1 m3 w wersji L2.
  • długość załadunku – mierzona po podłodze – wynosząca odpowiednio od 1,80 lub 2,05 m do 3,00 m i 3,25 m po złożeniu i wyjęciu siedzeń pasażerów.
  • ładowność sięgająca 695 kg.
  • Akumulatory litowo-jonowe o zasięgu 170 km. Możliwe są 2 tryby ładowania: z sieci 230 V, w czasie 8 (14A) lub 15 godzin (8A), lub ze specjalnego terminala 380 V, pozwalającego na naładowanie akumulatora do poziomu 80% w ciągu 30 min (95A).

 

Warsaw

Banner 468 x 60 px