Log In

Audi TT RS Coupé i Audi TT RS Roadster: sportowa awangarda serii TT

Dynamiczny duet:
Audi TT RS Coupé i Audi TT RS Roadster

Audi prezentuje najsilniejszy jak dotąd model serii TT. Jego nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, której towarzyszy niepowtarzalne brzmienie. Światowa premiera Audi TT RS Coupé i Roadster odbędzie się podczas Beijing Motor Show 2016.

Muskularny przód, duże wloty powietrza, nisko osadzony spojler z przodu
i regulowany spojler tylny – już na pierwszy rzut oka Audi TT RS daje do zrozumienia jak wielka moc kryje się pod jego opływowymi kształtami. Montowany w nim nowy, pięciocylindrowy, generuje moc 400 KM – o 60 KM więcej niż poprzednik. Olbrzymi moment obrotowy – 480 niutonometrów – przekazywany jest zarówno na przednie jak i na tylne koła. Kontrola trakcji zapewnia taką dystrybucję tej mocy, by przyspieszenie było maksymalne, a poślizg minimalny. Dzięki temu, wersja Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Żadna inna wersja Audi TT nie przyspiesza tak szybko. Wchodzeniu na obroty towarzyszy klasyczne brzmienie pięciocylindrowego silnika. To czysta muzyka w uszach wielbicieli koni mechanicznych. Dźwięk wydobywa się z układu wydechowego RS, zakończonego dwiema dużymi, owalnymi końcówkami rur wydechowych. Innym szczegółem, na którym zatrzymuje się wzrok patrzący na tył pojazdu, są nowe światła złożone z diod organicznych OLED w trójwymiarowej stylistyce. Tego typu światła zastosowano tu po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej.

Ogrom mocy wymaga sztywno zestrojonego podwozia. Audi TT RS o wysokości zaledwie 1,34 m dobrze trzyma się asfaltu, a w zakręty wchodzi lekko i precyzyjnie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy daje kierowcy poczucie jedności z jezdnią. Niezależnie od tego jak intensywnie prowadzący kręci poręczną, sportową kierownicą, głęboki fotel z wyraźnie zarysowanymi bokami skutecznie utrzymuje pozycję jego ciała. W modelu Roadster, specjalny przycisk umożliwia jazdę z otwartą przestrzenią nad głową. Po jego naciśnięciu, tkaninowy dach może się złożyć lub rozłożyć – również podczas jazdy – jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h.

Wnętrze Audi TT RS ma wyjątkowo sportowy charakter – podkreślają to elementy zrobione z aluminium, z karbonu oraz emblematy RS. Podobnie jak w Audi R8, przycisk rozrusznika umieszczono bezpośrednio na kierownicy. To inspiracja zapożyczona z samochodów czysto wyścigowych.

Dodatkowy, opcjonalny przycisk satelitarny na kierownicy umożliwia obsługę

systemu wyboru dynamiki jazdy. System, zgodnie z życzeniem kierowcy, zmienia charakter prowadzenia Audi TT RS, oferując do wyboru cztery tryby jazdy – od bardzo komfortowej, po jednoznacznie dynamiczną. Wszystkie instrumenty zorientowane są na kierowcę. Cyfrowy Audi virtual cockpit z monitorem o przekątnej 12,3 cala wyświetla wszystkie ważne informacje począwszy od prędkości, na ekranie nawigacji kończąc. Co więcej, specjalny widok RS informuje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, sygnał wizualny informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu. Zmiana biegów w trybie manualnym dwusprzęgłowej skrzyni, odbywa się za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni w tunelu środkowym. Jak przystało na samochód sportowy, dolne biegi mają krótkie przełożenia.

Aby zawsze być na bieżąco, kierowca może korzystać z bogatej oferty infotainment. Informacje o wolnych miejscach parkingowych, o korkach i natężeniu ruchu, sprawdzanie cen paliwa, informacje pogodowe czy wiadomości online – Audi connect daje możliwość pobierania wielu rodzajów informacji. Podczas jazdy pasażerowie mogą twittować, a system, na życzenie, czyta wiadomości na głos. Mogą też, wykorzystując swoje własne smartfony lub tablety, surfować po internecie, ponieważ samochód wyposażono w punkt dostępu do sieci Wi-Fi Hotspot. Wybrane aplikacje ze smartfonów wyświetlają się bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Telefon komórkowy można też ładować indukcyjnie na konsoli środkowej. Jest on wtedy sprzężony z anteną samochodową i na odpowiednią komendę łączy kierowcę z wybranym rozmówcą. Praktyczne rozwiązanie: mikrofony zestawu głośnomówiącego w modelu Roadster zintegrowano z pasami bezpieczeństwa – zapewnia to najwyższą jakość głosu.

Wersja poszerzona

Silniejsze niż kiedykolwiek:
nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS Roadster

Brzmienie: typowe dla silnika pięciocylindrowego. Moc: olbrzymia – 294 kW
(400 KM). Trakcja: niezawodna – dzięki napędowi na cztery koła quattro. Sportowa awangarda serii TT, nowe Audi TT RS, pojawi się na rynku ze znakiem Audi Sport. Cztery pierścienie zaprezentują Coupé i Roadstera na wystawie Beijing Motor Show 2016. Sprzedaż w Europie rozpocznie się jesienią tego roku.

”Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik” – mówi dr inż. Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Ściśle współpracująca z napędem na cztery koła quattro jednostka napędowa daje wiele sportowej radości z jazdy, dbając przy tym o możliwie najlepszą trakcję. Podkreślić również trzeba, że w tym modelu, po raz pierwszy w seryjnie produkowanym Audi, zamontowano tylne światła wykonane w technice Matrix OLED.“

Imponujące osiągi: nowy, pięciocylindrowy silnik

Sześć razy z rzędu, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych uznało silnik 2.5 TFSI za „silnik roku“ – „engine of the year“. Teraz Audi ulepszyło tę pięciocylindrową jednostkę we wszystkich obszarach – stosując zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i maksymalizując generowanie siły. Wynik: turbodoładowany silnik, z niezmienionej pojemności 2480 cm3, czerpie o dobre

17 procent więcej mocy. 294 kW (400 KM) – jest teraz mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Zapewnia on doskonały ciąg, któremu towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Audi TT RS Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. To osiągi porównywalne z supersportowymi bolidami. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.

Lepsza trakcja, dużo radości z jazdy: napęd quattro

Moc jednostki napędowej 2.5 TFSI przesyłana jest do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem błyskawicznie przełączającej, siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło swobodnie rozdziela moc między osiami. Zapewnia to dobrą przyczepność i ogromną radość z jazdy. Selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami sprawia,

że samochód jest jeszcze bardziej zwrotny i bezpieczniejszy. Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może wpływać na pracę napędu na cztery koła quattro oraz innych podzespołów, takich jak: układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i układu wydechowego. Audi drive select ma cztery tryby: comfort, auto, dynamic
i individual.

Dynamika w czystej postaci: podwozie

Sportowemu podwoziu, Audi TT RS zawdzięcza nie tylko swoja niską wagę,
ale również doskonałe prowadzenie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy zapewnia dobre trzymanie się drogi i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Za 19-calowymi felgami, a na życzenie za 20-calowymi felgami lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze
i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Nowość: światła tylne Matrix OLED

Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED(OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Dają one wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło. Można je bezstopniowo regulować, nie rzuca cienia i nie wymaga stosowania reflektorów. Dlatego właśnie diody organiczne w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie. Każde światło tylne to cztery wyjątkowo wąskie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Diodowe światła tylne i diodowe reflektory przednie, to w Audi TT RS standard. Alternatywnie, reflektory przednie zamówić można również jako inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix.

Atletyczna i napięta: stylistyka zewnętrzna

Duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe
z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i emblematem quattro, umocowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler i dwie owalne końcówki rur wydechowych – nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS Roadster to ucieleśnienie potężnej mocy. Dynamiczną stylistykę podkreślają po bokach

aerodynamicznie uformowane progi. Oba modele mają długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.

Inspirowany samochodem wyścigowym: kokpit

Koncepcja obsługi i wskaźników w nowym TT RS koncentruje się na potrzebach kierowcy. Wszystkie informacje są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca ma tu możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Dodatkowo, Audi virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów. Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ręce osoby prowadzącej auto spoczywają cały czas na kierownicy. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.

Najlepsza rozrywka: infotainment i Audi connect

W ofercie Audi dla modelu TT RS znajduje się również szereg najnowszych rozwiązań technicznych z dziedziny infotainment. Opcjonalnie zamówić można nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania naturalnym językiem oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi Hotspot. Audi phone box umożliwia indukcyjne ładowanie telefonu komórkowego i sprzężenie go z anteną samochodową, co z kolei zapewnia zwiększony zasięg. Audi smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji komórkowych bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Ukoronowaniem gamy systemów infotainment jest oferowany

z myślą o najbardziej wybrednych miłośnikach muzyki sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System.

Warsaw

Banner 468 x 60 px