Log In

Ekomural na Zaporze Solińskiej ze „srebrem” w konkursie Innovation AD

„Projekt Zapora”, czyli ogromny mural na zaporze w Solinie stworzony tylko przy użyciu wody pod ciśnieniem, zdobył dwie nagrody w konkursie Innovation AD. PGE Polska Grupa Energetyczna otrzymała „srebro” w kategoriach „Touchpoint” i „Open”.

Jeden z największych ekologicznych murali na świecie, o wymiarach 91 metrów szerokości na 54 metry wysokości, powstał na początku lipca i szybko stał się jedną z atrakcji przyciągających turystów w Bieszczady. Na ścianach zapory nad Jeziorem Solińskim stworzono ogromny obraz, na który składają się sylwetki zwierząt reprezentujących gatunki charakterystyczne dla tego regionu. Ekologiczny mural został wykonany techniką clean (reverse) graffiti, która polega na tworzeniu obrazu za pomocą wody pod wysokim ciśnieniem i czyszczeniu poszczególnych warstw powstałego na przestrzeni lat osadu.

Za przygotowanie koncepcji i projektu obrazu na zlecenie PGE Polskiej Grupy Energetycznej, do której należy Zespół Elektrowni Wodnych Solina – Myczkowce, odpowiedzialna była agencja Scholz & Friends oraz Przemek „Trust” Truściński, jeden z najlepszych polskich ilustratorów i najważniejszych twórców komiksowych. Agencja FaceAddicted odpowiadała za działania komunikacyjne w mediach społecznościowych.

Konkurs Innovation Ad Award jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Jego celem jest wyróżnianie najbardziej innowacyjnych projektów w komunikacji marketingowej. W tym roku został podzielony na dziewięć kategorii: Interaction, Smart Use of Data, Usability, Touchpoint, Insight, Integration, Technology, Product i Open.

Nagrody wręczono podczas gali, która odbyła się 23 maja w Teatrze Polskim w Warszawie.

Warsaw

Banner 468 x 60 px