
Tamta oferta była tworzona w realiach rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych, który miał się opierać o wpisane do ustawy o OZE taryfy gwarantowane czy uruchomiony przez NFOŚiGW program Prosument. Teraz sytuacja na rynku zmieniła się jednak gruntownie. Nie ma ani taryf gwarantowanych, ani póki co programu Prosument. Taryfy zastąpiono w ustawie o OZE nowym systemem tzw. opustów, natomiast przyszłość programu Prosument pozostaje w dalszym ciągu niejasna.
Co w tej sytuacji zrobi ze swoją ofertą dla prosumentów Tauron? Rzecznik firmy Tauron Sprzedaż Elżbieta Bukowiec zapewnia portal Gramwzielone.pl, że Tauron kontynuuje swoją ofertę, a w związku z przyjęciem nowych przepisów dla prosumentów w ramach nowelizacji ustawy o OZE, która weszła w życie z dniem 1 lipca br., Tauron „stara się zainteresować nie tylko klientów indywidualnych, ale również tzw. nowych prosumentów, czyli kościoły oraz jednostki samorządu terytorialnego”. Produkt o nazwie „Tauron Fotowoltaika” jest ponadto oferowany także małym i średnim przedsiębiorstwom.
Tą ofertę Tauron ma realizować we współpracy z jednym z banków, którego nazwy rzecznik spółki Tauron Sprzedaż nie wymienia. W efekcie tej współpracy Tauron poszerzył swoją ofertę „Tauron Fotowoltaika” o możliwość finansowania instalacji kredytem konsumenckim.
W I kwartale br. Tauron przyłączył do swojej sieci 326 mikroinstalacji OZE o łącznej mocy 1,967 MW. Na koniec marca br. do sieci Taurona było przyłączonych w sumie około 1500 mikroinstalacji o łącznej mocy około 9 MW.
Rzeczniczka Tauron Sprzedaż informuje, że w przypadku prosumentów posiadających umowy zakładające dotychczasowe zasady rozliczeń, które obowiązywały w I połowie 2016 r., „w związku ze zmianą zasad rozliczeń prosumentów i przejściem na system opustów od 1 lipca 2016 roku wymagana jest modyfikacja zapisów obowiązujących obecnie umów”.
– Z uwagi na termin opublikowania finalnej wersji zapisów nowelizacji ustawy o OZE jesteśmy w trakcie przygotowania zmian w umowach oraz związanej z tym akcji informacyjnej. Nowe umowy oraz informacje związane ze zmianami przesłane zostaną do klientów najszybciej, jak to będzie możliwe – zapewnia Elżbieta Bukowiec.