Log In

SOJUSZ RENAULT-NISSAN OFICJALNYM PARTNEREM COP22 JAKO DOSTAWCA BEZEMISYJNYCH SAMOCHODÓW NA POTRZEBY KONFERENCJI KLIMATYCZNEJ

  • Sojusz dostarczy 50 samochodów elektrycznych na potrzeby uczestników konferencji COP22 w Marrakeszu.
  • Park pojazdów udostępnionych organizatorom COP22 będzie składał się z modeli Renault ZOE oraz Nissan LEAF i e-NV200.
  • W Marrakeszu zainstalowanych zostanie ponad 20 stanowisk przyspieszonego i standardowego ładowania.

Sojusz Renault-Nissan, światowy lider w dziedzinie bezemisyjnej mobilności*, dostarczy 50 samochodów elektrycznych jako oficjalny partner samochodowy tegorocznej konferencji klimatycznej ONZ COP22 w Marrakeszu (Maroko). Flota w pełni elektrycznych pojazdów będzie wykorzystywana do przewozu delegatów.

Organizatorzy dorocznego szczytu klimatycznego, który odbędzie się w dniach 7–18 listopada, spodziewają się ponad 25 000 uczestników ze 195 krajów. Organizacja Narodów Zjednoczonych już po raz drugi wykorzysta flotę bezemisyjnych pojazdów jako uzupełnienie transportu publicznego w trakcie ważnej konferencji.

W skład parku pojazdów oddanego do dyspozycji COP22 będą wchodzić następujące modele: subkompaktowy Renault ZOE, kompaktowy Nissan LEAF oraz 7‑miejscowy mikrobus Nissan e‑NV200. Pojazdy te będą wykorzystywane do wahadłowego przewozu delegatów przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu między poszczególnymi centrami konferencyjnymi, jako uzupełnienie komunikacji miejskiej.

Sojusz zainstaluje także ponad 20 stacji przyspieszonego i standardowego ładowania w strategicznych punktach miasta. Stacje przyspieszonego ładowania umożliwiają naładowanie akumulatorów samochodu elektrycznego od 0 do 80 procent pojemności w ciągu około godziny.

Sojusz Renault-Nissan jest globalnym liderem w dziedzinie pojazdów bezemisyjnych. Na całym świecie koncern sprzedał już łącznie ponad 360 000 samochodów elektrycznych, a obecnie oferuje 6 modeli takich pojazdów. Nissan LEAF, wprowadzony na rynek w 2010 roku, pozostaje najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w całej branży. Renault ZOE jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie. Z fabryk Sojuszu pochodzi mniej więcej co drugi samochód elektryczny na świecie. Są to między innymi tym takie modele, jak dwumiejscowy miejski Renault Twizy, czy dostawczy Nissan e‑NV200 oferowany w Europie i Japonii od 2014 roku.

Ponadto marokańska fabryka Sojuszu Renault-Nissan w Tangerze została zaprojektowana pod kątem „zerowej emisji CO2”. Zakład samodzielnie produkuje energię cieplną ze źródeł odnawialnych i odpowiednio dobiera zewnętrznych dostawców energii elektrycznej. Fabryka funkcjonuje od 2012 roku i pozostaje ewenementem w branży motoryzacyjnej.

W Maroku Grupa Renault jest jedynym liczącym się producentem oferującym w pełni elektryczne samochody. Pod wpływem szczytu COP22 oraz odpowiadając na apel władz królestwa, które pragnie rozwijać niskowęglową produkcję energii, kilka firm zdecydowało się postawić na stuprocentowo elektryczne samochody przy rozbudowie swoich parków pojazdów.

Sojusz Renault-Nissan jest dumny z możliwości wsparcia COP22 poprzez dostarczenie floty 50 w pełni elektrycznych pojazdów” — powiedział Marc Nassif, dyrektor zarządzający Renault Morocco Group i szef zespołu ds. współpracy Sojuszu z COP22. „Ta technologia jest odpowiednim rozwiązaniem w zakresie indywidualnej mobilności, które w połączeniu z coraz mniejszym udziałem węgla w strukturze wytwarzania energii elektrycznej przyczyni się do ograniczenia globalnego ocieplenia i poprawy jakości powietrza w miastach”.

Isao Sekiguchi, dyrektor zarządzający w Grupie Nissan ds. regionu Afryki Północnej i Egiptu, zgodził się z tą opinią: „Zmiana klimatu jest jedną z najbardziej palących kwestii dla współczesnego świata. Sojusz Renault-Nissan nie tylko szybko zorientował się, jaki może być wkład branży motoryzacyjnej we wspólne wysiłki na rzecz ograniczania emisji, ale także błyskawicznie przystąpił do działania”.

Sojusz był już oficjalnym partnerem szczytu COP, w 2015 roku. 200 samochodów elektrycznych udostępnionych przez Sojusz utworzyło największą jak dotąd flotę pojazdów z takim napędem obsługującą międzynarodową konferencję. Samochody te były środkami transportu dla ponad 8000 delegatów, dziennikarzy i negocjatorów podczas zorganizowanej w ubiegłym roku w Paryżu dorocznej konferencji klimatycznej Narodów Zjednoczonych. W tym czasie pojazdy pokonały łącznie 175 000 kilometrów, nie emitując ani grama CO2 z układu wydechowego i nie zużywając benzyny. Pozwoliło to zaoszczędzić prawie 182 baryłki ropy naftowej i uniknąć emisji 18 ton CO2 do atmosfery.

Sojusz weźmie również udział w międzynarodowej wystawie rozwiązań służących przeciwdziałaniu zmianom klimatu Solutions COP22 urządzonej w „strefie zielonej” obiektów konferencyjnych w Marrakeszu. W dniach 7–18 listopada na wystawie będą prezentowane rozwiązania ograniczające emisję CO2 opracowane przez miasta, firmy i organizacje z całego świata. Ponadto Sojusz udostępni publiczności swoje samochody elektryczne do jazd testowych.

Warsaw

Banner 468 x 60 px