Banner Top
Log In

PEUGEOT 308 pomyślnie przeszedł test jazdy non stop na dystansie 25 tys.km

10 października 2016 r. redakcja tygodnika motoryzacyjnego Auto Świat rozpoczęła test polegający na jeździe non stop na dystansie 25 tys. km PEUGEOT 308 1,2 PureTech o mocy 130 KM. Był to pierwszy tego rodzaju test przeprowadzony w Polsce. Odbył się na trasie Warszawa-Toruń-Warszawa, autostradami A2 oraz A1 i zakończył się pomyślnie 19 października.

Test – jazda non stop na dystansie 25 tys. – km był częścią dużego testu długodystansowego 100 tys. km PEUGEOT 308, który redakcja Auto Świata prowadzi od kilku miesięcy i nawiązywał do historycznego testu Fiata 125p, jaki przeprowadzono w czerwcu 1973 roku na autostradzie pod Wrocławiem. Z tą jednak różnicą, że wówczas podjęto udaną próbę bicia rekordu prędkości na dystansie 25 tys. km (oraz na 25 tys. mil i 50 tys. km), a w obecnym teście sprawdzana była trwałość silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i innych podzespołów PEUGEOT 308, a także zużycie paliwa oraz oleju. Test przeprowadzono przy zachowaniu dopuszczalnych prędkości (na autostradzie 140 km/h).
Silnik o pojemności 1,2 litra testowego PEUGEOT 308 to nowoczesna 3-cylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o mocy 130 KM, która dwukrotnie, w 2015 i 2016 roku, była nagradzana tytułem „Silnik roku”.

Podsumowanie testu

– przegląd w ASO 4.10.2016 przy przebiegu 45 600 km (wymiana oleju, filtra oleju, wymiana filtrów: powietrza, kabiny, świec zapłonowych, przednich opon, stan klocków: 50 proc. zużycia, wymiana wycieraczek szyby przedniej),
– trasa testu: autostrady A2 i A1, droga S10, Warszawa-Toruń-Warszawa (długość pętli 525 km),
– przebieg na starcie do próby 25 tys. km non stop: 45 807 km,
– data i godzina startu do próby 25 tys. km non stop: 10.10.2016 godz. 12.40,
– przebieg na mecie do próby 25 tys. km non stop: 70 890 km (przejechane 25 083 km),
– data i godzina mety do próby 25 tys. km non stop: 19.10.2016 godz. 06:40,
– 48 pętli, 25 kierowców,

– czas trwania testu: 9 dób jazdy, 209 godz. i 9 min jazdy, w tym na tankowanie i potrzeby fizjologiczne kierowców, auto spędziło na postojach: 10 godz., realnej jazdy było więc 199 godz. i 9 min (spędzonych za kierownicą),
– średnia prędkość 125 km/h na dystansie 25 tys. km (rzeczywista),
– ilość zużytego paliwa na dystansie 25 083 km: 2054 l,
– koszt przejechania dystansu 25 083 km (4,46 zł/l benzyna 95): 9160 zł,
– średnie zużycie paliwa (rzeczywiste): 8,18 l/100 km,
– podczas testu w aucie: 80 proc. tylko kierowca, 20 proc.: pasażer lub kpl. pasażerów.

Warunki drogowe:
– 80 proc. przebiegu wykonane przy opadach deszczu i silnym wietrze (czynniki te miały wpływ na wyniki spalania).

Usterki:
– brak.
Po zakończeniu testu wykonany został przegląd w ASO, przy przebiegu 71 000 km, który nie wykazał żadnych usterek ani ponadnormatywnego zużycia podzespołów samochodu. Wymieniono rutynowo olej silnikowy oraz opony w związku ze zmianą pory roku.

Więcej informacji na: https://youtu.be/0FfV3sBiD-0.

Warsaw

Banner 468 x 60 px