Log In

Odliczanie do premiery Golfa po face liftingu trwa: Volkswagen Golf upowszechnił rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo

  • Za sprawą Golfa poduszki powietrzne oraz system ESC zaczęły być stosowane powszechnie
  • Systemy asystujące stosowane w tym modelu zapobiegają krytycznym sytuacjom

    Poznań, 25 października 2016 r. – Od ponad 40 lat rozwiązania techniczne stosowane w Golfie są odbiciem tego, co dzieje się w świecie motoryzacji. Więcej – dzięki Golfowi, Volkswagen upowszechnił te rozwiązania. Zwłaszcza systemy bezpieczeństwa przestały być dzięki niemu przywilejem nielicznych, a stały się dostępne dla wszystkich kierowców. Początkowo chodziło o tak podstawowe wyposażenie jak skuteczne zagłówki czy bezpieczne zawieszenie. Potem dołączyły nadwozie absorbujące energię zderzenia, poduszki powietrzne oraz ABS. W 1998 roku zastosowano elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który do dzisiaj w niebezpiecznych sytuacjach pomaga kierowcom zachować kontrolę nad samochodem. Kolejne nowoczesne systemy asystujące zainicjowały prawdziwą rewolucję w dziedzinie bezpieczeństwa – od systemu awaryjnego hamowania w mieście (z funkcją City), który rozpoznaje zagrożenie w ruchu miejskim i zapobiega kolizji, aż do czujnika Blind-Spot, dzięki któremu tzw. „martwy punkt” przestaje być źródłem ryzyka podczas jazdy. Golf jest wyposażony w wiele różnych systemów służących bezpiecznej jeździe. Właśnie zbliża się debiut zmodernizowanego modelu, dzięki któremu poruszanie się po drogach będzie jeszcze bezpieczniejsze.

    Przegląd najważniejszych systemów bezpieczeństwa zastosowanych w Golfie w ciągu 40 lat:

  • napęd na przednie koła – Golf I, 1974 r.
  • automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz

    zagłówki we wszystkich wersjach auta – Golf I, 1976 r.

  • system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania

    (ABS) – Golf II, po raz pierwszy w wersji „syncro”, 1986 r.

  • poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera – Golf III, 1992 r.
  • ABS seryjny we wszystkich wersjach modelu – Golf III, 1996 r.
  • elektroniczny system stabilizacji pojazdu (ESC) – Golf IV, 1998

    r.

  • asystent hamowania – Golf IV, 1999 r.
  • ESC, seryjny we wszystkich Golfach dostępnych w

    Niemczech – Golf IV, 1999 r.

  • pedały niepowodujące urazów kończyn w razie zderzenia (COF) – Golf V, 2003 r.
  • automatyczny system regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu, poduszka powietrzna chroniąca kolano kierowcy – Golf VI, 2008 r.
  • aktywny tempomat ACC z systemem Front Assist i funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City) – Golf VII, 2012 r.
  • system automatycznego hamowania po kolizji, system aktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) – Golf VII, 2012 r.
  • czujnik Blind-Spot z asystentem wspomagającym wyjazd z miejsca parkingowego – Golf Sportsvan, 2014 r.

Warsaw

Banner 468 x 60 px