
Kampania to także odpowiedź na liczne skargi klientów dotyczące nieuczciwych działań przedstawicieli handlowych niektórych sprzedawców. Wykorzystują oni niewiedzę, zwłaszcza osób starszych i fakt, że określenia typu „pan z elektrowni” czy „pan z zakładu energetycznego” wielu osobom jednoznacznie kojarzą się z wiarygodnymi sprzedawcami energii. Zdarza się, że w ten sposób wprowadzają Klientów w błąd i doprowadzają do podpisania niechcianej bądź nieopłacalnej umowy.
Kampania zachęca klientów do podejmowania świadomych decyzji przy wyborze sprzedawcy. Tylko dokładna wiedza z kim klient rozmawia, jaka jest treść oferty, warunki umowy oraz jakie są prawa i obowiązki Klienta, pozwoli wystrzec się zawarcia niekorzystnego zobowiązania.
„Nieuczciwe praktyki handlowe niektórych akwizytorów na rynku energii od dawna są przedmiotem zainteresowania Federacji Konsumentów, która została partnerem merytorycznym Kampanii. Wspólne działania edukacyjne prowadzone przez TOE i FK mają na celu eliminowanie tych zjawisk i podnoszenie świadomości konsumentów. Jednocześnie FK kontynuuje wsparcie dla indywidualnych klientów, którzy padli ofiarą nieuczciwych praktyk.” – podkreśla Kamil Pluskwa-Dąbrowski, Prezes Federacji Konsumentów.
Kampanię edukacyjno – informacyjną wspierają sprzedawcy energii elektrycznej z grup: Enea, Energa, innogy Polska, Polkomtel, PGE Polska Grupa Energetyczna i Tauron Polska Energia. Wszyscy oni posiadają Certyfikat TOE i przystąpili do Kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej.