Banner Top
Log In

NA JEDNYM BAKU PALIWA: WYGRANY ZAKŁAD NOWEGO CITROËNA C3

Finalista plebiscytu Car of the Year 2017- Nowy Citroën C3 podjął 29 listopada kolejne, trudne wyzwanie: dojechanie na jednym zbiorniku paliwa (42 l) z regionu paryskiego ( L’Ile de France) do Hiszpanii.. Miejski Citroën C3 bez problemu wywiązał się z tego zadania, potwierdzając swój potencjał w rzeczywistych warunkach eksploatacji, przy niskiej temperaturze. Jest to kolejny dowód wysokiej sprawności 1.6 BlueHDi 100 S&S współpracującego z manualną skrzynią biegów. Po przejechaniu w niespełna dziewieć godzin (nie licząc czasu postoju) ponad 860 kilometrów, trzy samochody dotarły bez kłopotów do San Sebastian . Paliwa starczyło nawet na przejażdżkę po mieście i powrót do Biarritz. Załoga, której najszybciej skończyło się paliwo, pokonała ponad 860 km, a najbardziej oszczędna miała na liczniku 1 014 km.

We wtorek 29 listopada br. trzy załogi dziennikarzy wsiadły do nowych Citroënów C3 z silnikiem 1.6 BlueHDi 100, w wersji Shine ze wszystkimi opcjami, by dotrzeć do Hiszpanii na jednym zbiorniku paliwa. Reguły gry były proste: przekroczyć granicę Hiszpanii bez ponownego tankowania i to w normalnych warunkach eksploatacji na trasie złożonej w 75 proc. z autostrad i w 25 proc. z dróg krajowych.
W trosce o zapewnienie pełnej przejrzystości w realizacji tego wyzwania, przyjęto świadomie założenia utrudniające zadanie: maksymalna masa samochodów (wersja wyposażona we wszystkie opcje), felgi aluminiowe 17’’ (o wyższych oporach toczenia), nowe niedotarte samochody, dwie osoby dorosłe w każdym z nich, niska temperatura powietrza (0° w chwili startu w regionie Paryża). Zalecono też załogom, by jadąc stosowały się do ograniczeń prędkości na trasie. W ten konkretny sposób marka chciała pokazać zalety nowego Citroëna C3, z myślą o potrzebach osób wyjeżdzających na wakacje.

Trzy nowe C3 1.6 BlueHDi 100 wyjechały z centrum w Vélizy-Villacoublay i bez kłopotów oraz ponownego tankowania paliwa dotarły do San Sebastian w Hiszpanii. Średnia prędkość na trasie wyniosła 120 km/h na autostradzie, a na pozostałych odcinkach była zgodna z obowiązującymi ograniczeniami prędkości. Po przejażdżce po San Sebastian, załogi udały się do Biarritz. Ze względów bezpieczeństwa pierwsza z nich zatrzymała się po pokonaniu 864 km (4,7l/100 km ze średnią prędkością 90 km/h), druga dotarła do celu po 888 km (4,6l/100 km ze średnią prędkością 89 km/h). Zespół, który przez cały czas jechała zgodnie z zasadami eko-jazdy, podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej i pokonała1 014 km ze średnią prędkością 84 km/h, uzyskując tym samym średnie spalanie na poziomie 4,3 l/100 km. Pomiar tych wartości miał miejsce pod nadzorem właściwego urzędu.
To dowód, że silnik 1.6 BlueHDi 100 pozwala pogodzić ze sobą oszczędność i wysokie osiągi. Sprawność jednostki w połączeniu z zaletami nowego Citroëna C3 dały trzem załogom wiele przyjemności w realizacji tego wyzwania. Wpłynęły na to między innymi takie atuty jak:
– Program Citroën Advanced Comfort®, którego założenia miały istotny wpływ na projekt samochodu. O wygodzie i przyjemności użytkowania decydują fotele, zapewniająca wysoki komfort, widoczny już na pierwszy rzut oka panoramiczny, otwierany dach rozświetlający wnętrze, pomysłowe schowki, czy wreszcie duża ilość miejsca dla pasażerów. Nowy C3 oferuje przytulne i bezpieczne wnętrze skutecznie tłumiące hałasy zewnętrzne i nierówności drogi.
– Technologie idące z duchem czasu. Po raz pierwszy na świecie Citroën proponuje system ConnectedCAM Citroën™. Jest to szerokokątna, multimedialna kamera HD doskonale zintegrowana z samochodem, pozwalająca na zapisywanie zdjęć i filmów z życia codziennego i dzielenie się nimi później na portalach społecznościowych lub zachowanie ich dla siebie. Nowy Citroën C3 oferuje również szereg urządzeń ułatwiających kierowcy prowadzenie samochodu: nawigacja 3D połączona z Internetem z funkcją sterowania głosowego, kamera cofania, system monitorowania pasa ruchu i system monitorowania martwego pola w lusterkach wstecznych.

Duże samochody straciły już monopol na pokonywanie dalekich tras!

Próba ta wpisuje się w strategię przejrzystości firmy Citroën w stosunku do klientów. Z tego względu od końca 2015 roku, Grupa PSA proponuje klientom dostęp do niezależnego i certyfikowanego pomiaru zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania samochodu. Koncern współpracuje z pozarządową organizacją Transport & Environment (T&E)* oraz federacją France Nature Environnement (FNE)**. W ramach tej współpracy określono procedurę pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych zatwierdzoną przez firmę certyfikującą Bureau Veritas***. Jest to pierwsza na świecie inicjatywa tego rodzaju podjęta w przemyśle samochodowym. Pomiary zużycia paliwa nowego C3 1.6 BlueHDi 100 w rzeczywistych warunkach użytkowania mają być opublikowane w niedługim czasie.

Warsaw

Banner 468 x 60 px