Log In

Koncern Volkswagen sprzedał w 2016 roku 10,3 miliona samochodów

• W grudniu przekazano klientom na świecie 933.300 aut (wzrost o 11,8%)
• Prezes Zarządu Matthias Müller: „W 2016 roku dostarczyliśmy naszym klientom ponad 10 milionów samochodów. To wzmacnia koncern i należące do niego marki na ich drodze ku przyszłości”.

Koncern Volkswagen sprzedał w ubiegłym roku na świecie 10,3 miliona pojazdów, oznacza to wzrost o 3,8 procenta w porównaniu z poprzednim rokiem. W grudniu sprzedaż grupy zwiększyła się o 11,8 procenta i wyniosła 933.300 aut. Matthias Müller, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen, powiedział: „2016 rok był dla nas trudny. Prowadziliśmy działania służące rozwiązaniu kryzysu związanego z silnikami Diesla, a równocześnie wprowadzając nową strategię „Together – Strategy 2025” rozpoczęliśmy proces fundamentalnych zmian, by przygotować koncern na wyzwania, jakie niesie przyszłość. Mimo to udało się nam w tych trudnych warunkach ustabilizować działalność operacyjną – w ubiegłym roku dostarczyliśmy naszym klientom ponad 10 milionów samochodów. To wzmacnia koncern i należące do niego marki na ich drodze ku przyszłości”.

W Europie marki koncernu Volkswagen sprzedały w 2016 roku 4,2 miliona samochodów (wzrost o 4 procent). Z tej liczby w grudniu trafiło do klientów 340.600 aut (wzrost o 9,2 procenta). W regionie Europy Zachodniej koncern odnotował w grudniu wzrost o 9,2 procenta sprzedając 282.100 samochodów. Mocny przyrost sprzedaży miał miejsce w grudniu w Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz we Francji. W Niemczech sprzedano w grudniu 92.900 aut – oznacza to spadek o 2,6 procenta. W regionie Europy Centralnej i Wschodniej nastąpił w tym czasie wzrost o 8,8 procenta do poziomu 58.500 egzemplarzy.

W 2016 roku w regionie Ameryki Północnej koncern Volkswagen przekazał klientom 939.100 nowych samochodów (wzrost o 0,8 procenta). W grudniu w regionie tym sprzedano 94.000 aut, co oznacza wzrost o 10,3 procenta. Do tego pozytywnego wyniku w dużym stopniu przyczyniła się sprzedaż na rynku USA, która okazała się większa o 16,1 procenta. W regionie Ameryki Południowej koncern sprzedał w grudniu 36.500 samochodów, o 5,0 procent więcej niż w tym samym miesiącu w roku poprzednim.

W roku 2016 w regionie Azji i Pacyfiku dostarczono klientom 4,3 miliona nowych samochodów (wzrost o 9,7 procenta). Z tej liczby 4,0 miliony aut (wzrost o 12,2 procenta) przypada na Chiny. W grudniu koncern zwiększył sprzedaż na tym rynku o 18,6 procenta sprzedając 390.600 samochodów.

„W 2017 roku zwiększymy nasze wysiłki w dziedzinie najważniejszych technologii przyszłości – samochodów elektrycznych, pojazdów autonomicznych, cyfryzacji naszych produktów i samego przedsiębiorstwa. Jednocześnie nie zaniedbamy głównego obszaru naszej dzisiejszej działalności. W nadchodzącym roku marki skupione w koncernie zaoferują naszym klientom prawie 60 nowych modeli”, stwierdził Matthias Müller. „Oprócz zupełnie nowych aut, będą wśród nich również te najważniejsze dla danej marki, jak nowe Volkswagen Polo i Touareg, Skoda Yeti, Seat Ibiza, Porsche Cayenne, Audi A8 i Bentley Continental GT. Będziemy również nadal konsekwentnie prowadzić naszą ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych i w latach 2017/2018 wprowadzimy na rynek ponad 10 nowych modeli z tego rodzaju napędem.”

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px