Banner Top
Log In

Europejska premiera nowego Nissana LEAF: podnoszenie poprzeczki na rynku samochodów elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy

  • Nowy Nissan LEAF – symbol inteligentnej mobilności Nissana – dysponuje zwiększoną mocą i zasięgiem, nowymi technologiami w zakresie bezpieczeństwa oraz opcjami łączności, dzięki którym jest najbardziej zaawansowanym i przystępnym stuprocentowo elektrycznym samochodem na świecie
  • Ekskluzywna europejska edycja premierowa pod nazwą Nissan LEAF 2.ZERO jest dostępna od dziś

OSLO (2 października 2017 r.) — Nissan zaprezentował dziś w Europie nowego Nissana LEAF — kolejną generację najlepiej sprzedającego się na świecie bezemisyjnego samochodu elektrycznego. Nowy model, który jest wizytówką wizji inteligentnej mobilności Nissana, oferuje większy zasięg, dynamiczną stylistykę, zaawansowane technologie wspomagające kierowcę oraz rozszerzone opcje łączności.

Philippe Saillard, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe podczas oficjalnej europejskiej premiery modelu LEAF, na Nissan Futures 3.0 w Oslo, powiedział: „Nowy Nissan LEAF jest najbardziej zaawansowanym i przystępnym stuprocentowo elektrycznym samochodem na świecie. To wizytówka inteligentnej mobilności Nissana, czyli naszej wizji przyszłości. Ten model dostarcza więcej radości i emocji oraz jest lepiej skomunikowany z internetem niż jakikolwiek inny oferowany dotychczas samochód elektryczny przeznaczony dla masowego odbiorcy. Jest po prostu niesamowity”.

Inteligentna energia według Nissana: elektryczny zespół napędowy zapewniający większy zasięg i silniejsze emocje

Nowy Nissan LEAF oferuje zwiększony do 378 km* zasięg na jednym ładowaniu, co pozwala na dłuższe podróże trasami wyznaczonymi przez rozbudowaną europejską sieć stacji szybkiego ładowania CHAdeMO. Nowy elektryczny zespół napędowy rozwija 110 kW (150 KM) mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Wartości te zapewniają dynamiczne przyspieszenie i niezrównaną przyjemność z jazdy.

Inteligentna jazda według Nissana: technologia służąca zwiększeniu przyjemności z jazdy, poprawie bezpieczeństwa i ograniczeniu stresu

Inteligentna technologia

Nowy Nissan LEAF jest wyposażony w innowacyjne rozwiązania, takie jak zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT, zwiększający pewność i podnoszący komfort prowadzenia samochodu. ProPILOT wykorzystuje układ kierowniczy, hamowanie i przyspieszanie, aby wspomóc kierowcę w czasie jazdy jednym pasem ruchu, zarówno przy małej prędkości, jak i w płynnym ruchu autostradowym. Podczas jazdy w korku ProPILOT umożliwia nowemu Nissanowi LEAF autonomiczne zwalnianie, aż do zatrzymania się, a następnie ponowne podążanie za poprzedzającym pojazdem, jak tylko ruch zostanie wznowiony. Elementem systemu jest również ProPILOT Park, umożliwiający w pełni autonomiczne parkowanie.

Większa kontrola, mniejszy stres

Rewolucyjny e‑Pedal w nowym Nissanie LEAF zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie się jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Przy całkowicie zwolnionym pedale przyspieszenia hamulce hydrauliczne i cierne są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu przy jednoczesnym odzyskiwaniu energii z hamowania, która doładowuje akumulator. Pojazd pozostaje nieruchomy — nawet na wzniesieniu — dopóki pedał przyspieszenia nie zostanie ponownie wciśnięty. Takie rozwiązanie zmniejsza stres związany z prowadzeniem pojazdu w niespotykanym wcześniej stopniu.

Inteligentna integracja według Nissana: podłączenie akumulatora do ogólnodostępnej infrastruktury

Nowy Nissan LEAF to już nie tylko samochód elektryczny

Nowy Nissan LEAF jest czymś znacznie więcej niż w 100% elektrycznym samochodem. To mobilna jednostka zasilająca z funkcją przesyłu energii w obu kierunkach. Oznacza to możliwość oddawania energii do sieci po podłączeniu pojazdu do systemu zasilania domu lub biura. Dzięki innowacyjnej technologii Nissana umożliwiającej podłączenie pojazdu do sieci elektroenergetycznej LEAF może oddawać nadwyżki energii, przyczyniając się do uzupełniania niedoborów w lokalnej sieci i stabilizowania jej obciążenia.

Elegancki z zewnątrz

O atrakcyjności nowego Nissana LEAF decydują nie tylko zaawansowane technologie. Smukła, dynamiczna sylwetka oraz doskonałe właściwości aerodynamiczne sprawiają, że trafia on w upodobania europejskich klientów. Każdy, komu znane są charakterystyczne detale stylistyczne Nissana, rozpozna kształt bumerangu w kloszach lamp i motyw litery V z przodu, płaski niebieski grill, a także niebieską listwę na tylnym zderzaku.

… i wewnątrz

Wnętrze nowego Nissana LEAF zostało gruntownie przeprojektowane. Jest skoncentrowane na kierowcy, a przemyślane zagospodarowanie przestrzeni zapewnia optymalną funkcjonalność. Przedni panel w formie „szybującego skrzydła” oraz intensywnie niebieskie przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy sprzyjają relaksowi i podkreślają minimalistyczną estetykę. Na nowym kolorowym ekranie (TFT) o przekątnej 7 cali wyświetlane są najważniejsze informacje, w tym powiadomienia z systemu Safety Shield, informacje o zapasie mocy oraz komunikaty z systemów audio i nawigacji. W celu zapewnienia rozszerzonej łączności samochód wyposażono w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto (w zależności od rynku).

Wyjątkowa edycja premierowa

Z okazji europejskiej premiery Nissana LEAF drugiej generacji od dziś dostępna jest wyjątkowa, limitowana edycja tego modelu: nowy Nissan LEAF 2.ZERO. Samochód w tej wersji jako pierwszy w Europie został wyposażony w technologię ProPILOT, zapewniającą poczucie pewności i komfort za kierownicą.

Pierwsze egzemplarze w cenie 159 900 złotych trafią do klientów już na początku 2018 roku.

 

Nowy Nissan LEAF — dane techniczne

 

Nadwozie

Długość całkowita (mm)

4480

Szerokość całkowita (mm)

1790

Wysokość całkowita (mm)

1540

Rozstaw osi (mm)

2700

Rozstaw kół przód/tył (mm)

1530–1540   / 1545–1555

Minimalny prześwit (mm)

150

Współczynnik oporu aerodynamicznego (Cd)

0,28

Opony

205/55R16   lub 215/50R17

Pojemność bagażnika (VDA)

435   l

 

Masa/liczba miejsc

Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg)

1490–1520

Liczba miejsc

5

Dopuszczalna masa całkowita (kg)

1765–1795

 

Akumulator

Typ

Litowo-jonowy

Pojemność

40 kWh

Silnik elektryczny

Symbol

EM57

Moc maksymalna

110 kW (150 KM) / 3283~9795 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

320 Nm   (32,6 kgfm) / 0~3283 obr./min

Osiągi

Zasięg

378   km wg NEDC

Czas ładowania (standardowy)

16 godzin (3 kW) — z sieci domowej

8 godzin (6 kW)

5,5 godziny (nowa ładowarka 7 kW)

Czas ładowania do 80% (szybkie ładowanie)

40   minut (50 kW)

* Według NEDC, dane w procesie homologacji

Specyfikacja Nissana LEAF 2.ZERO

Zasięg 378 km / 235 mil (wg NEDC)*

Ładowarka pokładowa 6,6 kW

 

NADWOZIE

17-calowe felgi ze stopów metali lekkich

Przyciemniane szyby

Elektrycznie składane lusterka w kolorze nadwozia

Przednie światła przeciwmgłowe

Reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED

System adaptacyjnych świateł drogowych

Chromowane klamki

Podświetlany port ładowania

Lakier metalizowany

 

WNĘTRZE

Ekran TFT 7” i analogowy zestaw wskaźników

Tapicerka materiałowa czarna

Wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą

Kieszenie w oparciach foteli

Podgrzewane fotele przednie

Składana i dzielona (60/40) tylna kanapa

Środkowy podłokietnik z przodu

KOMFORT I WYGODA

e‑Pedal

System inteligentnego kluczyka

Elektryczny hamulec postojowy

Lusterko wsteczne automatycznie przyciemniane

Klimatyzacja automatyczna

Czujnik zmierzchu i deszczu + oświetlenie drogi do domu + automatyczne światła awaryjne

Elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu

Gniazdka 12V (x1) + USB (x1)

 

AUDIO I TECHNOLOGIA

System nawigacji i multimediów NissanConnect EV z 7” kolorowym ekranem dotykowym wyposażonym w obsługę aplikacji Apple CarPlay i Android Auto

Inteligentny system kamer 360° z systemem ostrzeżegania o poruszających się obiektach

Czujniki parkowania z przodu i z tyłu

6 głośników

System ProPILOT

Inteligentny tempomat

System rozpoznawania znaków drogowych

BEZPIECZEŃSTWO

ABS + EBD + system wspomagania ruszania pod górę

6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe)

ISOFIX

System inteligentnej kontroli toru jazdy

Inteligentny system automatycznego hamulca awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych

Inteligentny system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu

Inteligentny system ostrzegania o obiektach w ruchu poprzecznym

Inteligentny system ostrzegania o pojeździe w martwym polu

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px