Log In

Citroën – historia komfortu

Citroën od początku swojego istnienia uchodzi za pioniera i innowatora w dziedzinie komfortu. Mało który producent samochodów może poszczycić się tak konsekwentną historią innowacji w tej dziedzinie. Właśnie ta cecha wyróżnia wszystkie modele marki od czasu, gdy w 1919 r. na drogi wyjechał pierwszy Citroën.

Patrząc z perspektywy historycznej, dążenie do zapewnienia komfortu prowadziło do projektowania bardziej miękkich foteli, które lepiej obejmują i jednocześnie podtrzymują ciało, oraz systemów zawieszenia, które pochłaniają wstrząsy i chronią pasażerów przed uciążliwością jazdy po nawet najgorszych nawierzchniach.

Jednakże obecnie, w XXI wieku, znaczenie pojęcia „komfort” jest już inne: znacznie szersze i obejmujące wiele dodatkowych obszarów. Wraz z pojawieniem się nowych materiałów i zaawansowanych technologii kierowcy i ich pasażerowie mogą doświadczać doznań dawniej nieznanych.

 

Dla podkreślenia nieustannej ewolucji swojego podejścia do komfortu w XXI w., Citroën sumuje swoje doświadczenie w tej dziedzinie w ramach nowego projektu rozwojowego nazwanego Citroën Advanced Comfort®. Jego założeniem jest poszukiwanie współczesnych wymiarów wygody w pojazdach, a jego realizacja w najnowszych modelach marki Citroën zmierza do osiągnięcia czterech celów:

 

  • komfortu jazdy – izolowanie podróżnych od zakłóceń zewnętrznych dla zapewnienia pełnej wygody toczenia oraz ciszy i spokoju w kabinie;
  • komfortu życia – prowadzenie ułatwień dla przebywających w samochodzie poprzez funkcjonalne schowki, przemyślane rozmieszczenie elementów i zapewnienie obszernej przestrzeni;
  • komfortu funkcjonalnego – zwiększenie komfortu prowadzenia pojazdu dzięki zastosowaniu intuicyjnych w obsłudze urządzeń, systemów wspomagających kierowcę oraz pełnej i wszechstronnej łączności;
  • komfortu umysłu – zapewnienie kierowcy i pasażerom spokoju poprzez czytelne podawanie właściwych informacji wizualnych i stworzenie w kabinie atmosfery relaksu dla zwiększenia przyjemności jazdy.

 

Citroën od początku skupiał się na zawieszeniu i siedzeniach jako elementach najważniejszych dla poprawy komfortu toczenia. Wiele historycznych innowacji marki w tej dziedzinie wpisuje się dziś w nowoczesne podejście nazwane Citroën Advanced Comfort®. Firma zaprezentowała już wiele nowatorskich rozwiązań – każdy, kto zna jej historię, ma świadomość, jak wiele z tamtych udoskonaleń współtworzy współczesne pojmowanie koncepcji komfortu przez Citroëna.

 

Obecnie ergonomia, komfort toczenia, jakość prowadzenia, praktyczność i uniwersalność, a nawet atmosfera w kabinie stanowią ważne elementy składające się na ocenę samochodu jako w najwyższym stopniu wygodnego, i to zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Citroën już od niemal stu lat konsekwentnie ustanawia nowe standardy we wszystkich tych dziedzinach, by w ten sposób podnosić wygodę i zwiększać przyjemność kierowcy. Wśród wielu innowacji w tym kontekście wymienić można: słynne zawieszenia hydropneumatyczne Citroëna, ergonomiczne elementy sterowania wokół miejsca kierowcy, zaawansowane konstrukcje siedzeń, obniżanie oporu powietrza przekładające się na lepsze wyciszenie kabiny, wprowadzanie nowych, rewolucyjnych rozwiązań w zakresie konstrukcji pojazdu oraz użycie we wnętrzu nowych materiałów. Wszystko to służy poprawie komfortu.

 

Wszystkie tematy wchodzące w zakres programu Citroën Advanced Comfort® opierają się na innowacjach wprowadzanych w ciągu dziejów marki Citroën i współtworzących budowaną od 98 lat renomę tego producenta w dziedzinie komfortu.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px