Log In

Elektryczny REDS

Chris Bangle, kontrowersyjny stylista samochodowy znany m.in. z zaprojektowania nadwozia BMW serii 5 E60 czy BMW serii 7 E65, przedstawił w pełni funkcjonalny prototyp miejskiego samochodu elektrycznego nazwanego REDS.

Model będzie produkowany przez firmę REDSPACE.  Spółka została założona przez chińską CHTC Group, która oferuje m.in. zelektryfikowane pojazdy transportowe.

REDS jest z zewnątrz dłuższy i wyższy niż smart fortwo, dysponuje przy tym identyczną szerokością nadwozia. Pojazd mierzy 2,977 m długości, 1,663 m szerokości oraz 1,759 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 1,441 m – o ponad 40 cm mniej niż w smarcie.

Priorytetem projektantów było zapewnienie jak najbardziej przestronnego wnętrza i poziomu komfortu przy zachowaniu kompaktowych rozmiarach zewnętrznych. REDS może przewieźć 4 pasażerów, zaś gdy jest zaparkowany zmieści się do niego 5 dorosłych osób, dzięki rozkładanemu fotelowi umieszczonemu w bagażniku. We wnętrzu zainstalowano 17-sto calowy, wysuwany wyświetlacz, który kierowca może obsługiwać za pomocą dodatkowego, mniejszego panelu dotykowego, bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Ponadto, fotel kierowcy można podczas postoju obracać wokół własnej osi, zaś siedzący z przodu pasażer ma do swojej dyspozycji system do masażu stóp.

Na dachu umieszczono panele fotowoltaiczne o większej powierzchni niż „w jakimkolwiek innym małym samochodzie”.

REDS może się maksymalnie rozpędzić do ponad 120 km/h.

Według oficjalnego komunikatu samochód ma zapewniać pasażerom bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Zawieszenie zostało opracowane przez włoskich inżynierów specjalizujących się w motosporcie. Zasięg na jednym ładowaniu oraz przyspieszenie mają być na najwyższym poziomie w tej klasie pojazdów. Szczegółowe dane dotyczące tych parametrów nie zostały jednak ujawnione.

REDS zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas tegorocznego Los Angeles Auto Show, otwartego dla publiczności od 1 do 10 grudnia.

źródło: materiały prasowe REDSPACE

Warsaw

Banner 468 x 60 px