Log In

Nowe BMW i8 Roadster, nowe BMW i8 Coupé

Samochód sportowy przyszłości – teraz w dwóch wersjach karoserii: debiut nowego BMW i8 Roadster i nowego BMW i8 Coupé. Dzięki unowocześnionej technologii BMW eDrive obydwa modele hybrydowe plug-in zapewniającą większy zasięg i większy udział jazdy w trybie stricte elektrycznym. Światowa premiera BMW i8 Roadster na Auto Show w Los Angeles w grudniu 2017 r., wejście na rynek w maju 2018 r.

  • Samochód sportowy przyszłości – teraz w dwóch wersjach karoserii: debiut nowego BMW i8 Roadster i nowego BMW i8 Coupé. Dzięki unowocześnionej technologii BMW eDrive obydwa modele hybrydowe plug-in zapewniającą większy zasięg i większy udział jazdy w trybie stricte elektrycznym. Światowa premiera BMW i8 Roadster na Auto Show w Los Angeles w grudniu 2017 r., wejście na rynek w maju 2018 r.
  • Nowe BMW i8 Roadster jako innowacyjny synonim wolności: jazda z otwartym dachem bezkompromisowo sportowym dwuosobowym samochodem, po naciśnięciu przycisku eDrive niemal bezgłośnie i bez lokalnej emisji spalin z prędkością do 120 km/h. Budzący emocje wygląd zewnętrzny o dynamicznie-elegancko smukłej sylwetce i wizualnie obniżonym środku ciężkości.
  • Unikalna konstrukcja LifeDrive i stylistyka BMW i w fascynujący sposób przeniesiona na koncepcję roadstera. Specyficzne dla tego modelu wzmocnienia karoserii i podnoszone drzwi o typowej dla BMW i lekkiej konstrukcji, rama przedniej szyby również z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Wynikająca z koncepcji auta dodatkowa masa nowego BMW i8 Roadster w stosunku do nowego BMW i8 Coupé ograniczona do ok 60 kg.
  • Wysokiej jakości miękki dach o dużej powierzchni z unikalnym mechanizmem składania. Otwieranie i zamykanie przyciskiem za pośrednictwem cichego napędu elektrycznego w ciągu 15 s możliwe również podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Miękki dach układany jest w niezajmującej wiele miejsca pionowej pozycji, co daje dodatkowe 100 l miejsca na bagaż za fotelami.
  • Napęd hybrydowy plug-in w konsekwentnie zmodernizowanej technologii BMW eDrive: pojemność ogniw wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego zwiększona z 20 do 34 Ah, pojemność energetyczna brutto z 7,1 do 11,6 kWh. Silnik elektryczny o maksymalnej mocy zwiększonej o 9 kW / 12 KM do 105 kW / 143 KM. Większa dynamika i odczuwalnie większe możliwości jazdy bez lokalnej emisji spalin. Możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym z prędkością do 105 km/h (wcześniej 70 km/h). Z włączonym przyciskiem eDrive możliwa jazda na samym silniku elektrycznym z prędkością do 120 km/h. Zasięg elektryczny: 53 km* (BMW i8 Roadster) i 55 km* (BMW i8 Coupé).
  • Trzycylindrowy silnik benzynowy oferujący niezmiennie moc 170 kW / 231 KM. Zoptymalizowana akustyka silnika oraz emisja spalin dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1 l/100 km* (BMW i8 Roadster), 1,9 l/100 km* (BMW i8 Coupé), emisja CO2 z paliwa: 46 g/km* (BMW i8 Roadster), 42 g/km* (BMW i8 Coupé).
  • Specyficzna dla nowego BMW i8 Roadster konfiguracja resorowania, amortyzacji i dynamicznej kontroli stabilności. Obydwa modele standardowo z dynamiczną kontrolą amortyzatorów.
  • Nowe BMW i8 Roadster standardowo z ekskluzywnymi 20-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich Double Spoke. Masa w stosunku do najlżejszych dotychczas obręczy kół zmniejszona o ok. kilogram na jedno koło.
  • Nowe lakiery metalizowane E-Copper i szary Donington w BMW i8 Roadster i BMW i8 Coupé. Stylistyka wnętrza Carpo w obu modelach w wyposażeniu standardowym, ekskluzywnie w BMW i8 Roadster w kolorze kości słoniowej i czarnym, a w BMW i8 Coupé w kolorze kości słoniowej. Nowa opcjonalna stylistyka wnętrza Accaro w kolorze Amido i E-Copper. Specyficzne dla danego modelu napisy „Roadster” i „Coupé” na słupkach C.
  • W wyposażeniu standardowym obu modeli system nawigacyjny Professional, kluczyk BMW z wyświetlaczem, system asystujący kierowcy, Surround View i kabel do ładowania Mode 2. Menu na monitorze pokładowym w postaci kafelków z dynamiczną treścią. Opcjonalnie m.in. wyświetlacz BMW Head-Up ze wskazaniami specyficznymi dla danego modelu, nieoślepiające światła laserowe BMW z funkcją BMW Selective Beam i dźwiękowe ostrzeganie pieszych.
  • Usługi ConnectedDrive w wyposażeniu standardowym. Osobisty asystent mobilności BMW Connected umożliwia szeroki zakres skomunikowania samochodu z cyfrowym środowiskiem użytkownika. Nowe funkcje cyfrowe, takie jak inteligentne planowanie tras z postojami przy stacji ładowania lub na stacji paliw, udostępnianie aktualnej pozycji oraz wysoko spersonalizowane wskazania w pojeździe.
  • Modele oferowane na początku sprzedaży:
    BMW i8 Roadster:
    technologia BMW eDrive z hybrydowym silnikiem synchronicznym,
    maks. moc: 105 kW / 143 KM,
    maks. moment obrotowy: 250 Nm,
    trzycylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo,
    pojemność: 1499 cm3,
    moc: 170 kW / 231 KM,
    maks. moment obrotowy: 320 Nm,
    hybrydowy napęd na cztery koła,
    silnik spalinowy napędzający tylną oś,
    silnik elektryczny napędzający przednią oś,
    przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,6 s,
    prędkość maksymalna: 250 km/h,
    zużycie energii w cyklu mieszanym*: 14,5 kWh / 100 km,
    zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 2,1 l / 100 km,
    emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 46 g/km,
    zasięg elektryczny: 53 km*.
  • BMW i8 Coupé:
    technologia BMW eDrive z hybrydowym silnikiem synchronicznym,
    maks. moc: 105 kW / 143 KM,
    maks. moment obrotowy: 250 Nm,
    trzycylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo,
    pojemność: 1499 cm3,
    moc: 170 kW / 231 KM,
    maks. moment obrotowy: 320 Nm,
    hybrydowy napęd na cztery koła,
    silnik spalinowy napędzający tylną oś,
    silnik elektryczny napędzający przednią oś,
    przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,4 s,
    prędkość maksymalna: 250 km/h,
    zużycie energii w cyklu mieszanym*: 14,0 kWh / 100 km,
    zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 1,9 l / 100 km,
    emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 42 g/km,
    zasięg elektryczny: 55 km*.

Wartości dotyczące parametrów jazdy, zużycia, emisji i zasięgu to wartości tymczasowe.

* Podane wartości zużycia paliwa, emisji CO2, zużycia energii i zasięgu zostały ustalone zgodnie z obowiązującą procedurą pomiarową VO (UE) 2007/715 w jej aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą pojazdów z wyposażeniem podstawowym oferowanym w Niemczech, a podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół i opon oraz wyposażenia dodatkowego.

Wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTC i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. [W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.]

Podane wartości emisji CO2 wynikają z dyrektywy 1999/94/WE oraz Pkw-EnVKV w ich aktualnym brzmieniu i uwzględniają w klasyfikacji wartości zużycia i emisji CO2 NEDC.

źródło: materiały prasowe BMW

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px