Log In

Citroën E-Mehari teraz także z twardym dachem

Citroën e-Mehari, rekreacyjne w założeniu autko o napędzie elektrycznym, debiutuje właśnie w nowej wersji, z twardym dachem. To kolejna odmiana po dostępnej od listopada 2017 roku limitowanej serii Styled by Courrèges, teraz adresowana do szerszego grona osób, które chciałyby korzystać z tego samochodu także podczas gorszej pogody. E-Mehari z twardym dachem będzie bowiem dobrym pojazdem nie tylko w słoneczne dni.

Całkowicie elektryczny czteroosobowy kabriolet o charakterystycznym, ikonicznym wręcz wyglądzie, dokonał prawdziwego skoku generacyjnego pod względem wzornictwa i wyposażenia, zyskując tym samym więcej komfortu i wszechstronności. Nowy Citroën e-Mehari jest teraz dostępny w wersji z twardym dachem, z bocznymi szybami i otwieraną tylną szybą, przekształcając się w prawdziwie rodzinny samochód.

Wnętrze także przeprojektowano zbliżając je do aktualnych standardów marki. Nowa deska rozdzielcza w kolorze nadwozia i nowe siedzenia nadają samochodowi bardziej współczesny wygląd. Ułatwiono także wsiadanie na tylne siedzenia. Auto oferuje pełną elektryczną radość z jazdy dzięki stalowym belkom dachowym i nowym urządzeniom bezpieczeństwa, w tym czterem poduszkom powietrznym.

Zaprojektowany w Paryżu i produkowany w Rennes Citroën e-Mehari, jest pierwszym pojazdem elektrycznym, który uzyskał certyfikat Origine France Guarantee. Nowy Citroën e-Mehari jest dostępny we Francji już od 19.500 euro z uwzględnieniem bonusu ekologicznego w wysokości 6.000 euro. Wersja z twardym dachem kosztuje od 20.700 euro.

Citroën e-Mehari zyskał też dodatkowe wyposażenie. Pojawiły się system Easy Entry, centralny zamek, poduszki powietrzne, automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania, czujniki ciśnienia w oponach. Poprawiono też bezpieczeństwo i komfort na pokładzie. Pojawiła się mowa spawana konstrukcja ze wzmocnionym zabezpieczeniem antykorozyjnym, zoptymalizowano także izolację termiczną i akustyczną.

Nowa deska rozdzielcza i nowe fotele nie zmieniły charakteru – wnętrze w dalszym ciągu można łatwo wyczyścić nawet spłukując je wodą. Zmienił się za to układ deski rozdzielczej na bardziej horyzontalny. Pojawiły się tez nowe schowki, dzięki czemu wnętrze stało się bardziej funkcjonalne.

Ten sam efekt przyniosło zaoferowanie wersji z twardym dachem. Może on mieć czarny, błyszczący kolor. Klienci poszukujący bardziej kolorowych dachów zdani są na rozwiązania „miękkie”. Można też wybierać spośród dwóch nowych tapicerek, beżowej i pomarańczowej.

Citroën e-Mehari świetnie nadaje się na wyjazdy w plener. Elementy chroniące nadwozie przed przypadkowymi uszkodzeniami oraz całoroczne opony pozwalają śmiało zjechać z asfaltu. Pamiętajmy, że mamy do czynienia z samochodem elektrycznym, więc opuszczając drogi utwardzone wielkiego spustoszenia w środowisku naturalnym raczej nie uczynimy 😉

Karoseria Citroëna e-Mehari wykonana jest z lekkiego i sprężystego tworzywa ABS. Dzięki temu jest odporna na korozję i niewrażliwa na delikatne uszkodzenia. Pozwala też na stosowanie szerokiej i odważnej gamy kolorystycznej.

Citroën e-Mehari z twardym dachem pozwala czuć się pewniej, zwłaszcza w mieście. W efekcie samochód może być wykorzystywany praktycznie przez cały rok. Wersja z twardym dachem niewątpliwie zwiększa też poczucie solidności konstrukcji i bezpieczeństwa. Taka odmiana znacząco poprawia też izolację termiczną i akustyczną samochodu. Wraz z centralnym zamkiem auto jest też bardziej odporne na włamania i kradzieże z samochodu rzeczy w nim pozostawionych. To zawsze była słaba strona wszelkich kabrioletów, roadsterów itp.

System Easy Entry pozwala na łatwiejsze zajmowanie miejsc z tyłu. Siedzenia kierowcy i pasażera z przodu są teraz regulowane na wysokość. Z kolei tylna kanapa może być teraz składana, co pozwala powiększyć 200-litrowy bagażnik aż czterokrotnie!

Samochód jest zasilany przez baterię litowo-polimerową LMP® najnowszej generacji. Teraz zespół napędowy jest o 20% bardziej wydajny. W oparciu o normę NEDC zasięg auta określony jest na 195 km. Akumulatory mogą być w pełni naładowane w czasie 10,5 godziny (prądem 16 A) lub 16,5 godziny (10 A). Baterie produkowane są we Francji.

Najnowsza wersja Citroëna e-Mehari może się rozpędzić do 110 km/h. Maksymalny moment obrotowy sięga 166 Nm.

Kolejną specjalną cechą modelu nowej generacji jest dźwięk ostrzegawczy dla pieszych, aktywny przy prędkościach poniżej 30 km/h. System ten ostrzega przechodniów za pomocą sygnału dźwiękowego o nadjeżdżającym e-Mehari, aby jego wyjątkowo cicha praca nie była przyczyną wypadku. Samochód jest też wyposażony w przycisk połączenia Citroën Assistance.

Jak więc widać w e-Mehari sporo się zmieniło i wersja z twardym dachem jest tylko jednym z elementów, które uatrakcyjniły ten samochód u progu 2018 roku.

(www.francuskie.pl)

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px