Log In

Poczta Republiki San Marino wybrała Renault Zoe

San Marino – niewielkie państewko stanowiące enklawę na terenie Włoch. Ma tylko 61 km² powierzchni i około 33.000 obywateli. San Marino bije własne monety (walutą obowiązującą jest euro), emituje znaczki, ma też własną pocztę. I właśnie pocztowcy z tego państwa-miasta zdecydowali się na Renault Zoe.

Republika San Marino rozpoczęła niedawno wdrażanie programu mobilności, który pomagałby zadbać o środowisko naturalne. Władze nawet tak niewielkiego państewka chcą ograniczyć emisję gazów cieplarnianych i zanieczyszczających. Nie bez znaczenia jest też zmniejszenie zużycia paliw kopalnych. Stąd m.in. program budowy publicznych stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Owszem, na małym terenie, dla niewielkiej liczby ludności, jest to stosunkowo łatwo zrobić. Zwłaszcza, gdy dysponuje się sporym budżetem, a San Marino należy do raczej bogatych państw. Niemniej jednak liczy się też świadomość ludzi. Z drugiej strony nawet kilka, czy kilkadziesiąt samochodów elektrycznych w tak niedużym państwie już czyni różnicę.

Poprzez rozprzestrzenianie kultury środowiskowej, Republika San Marino, ważne miejsce kulturalne na terytorium włoskim, promuje również coraz bardziej rozwijającą się ekoturystykę. Takie podejście rozprzestrzenia się sukcesywnie w całej Europie.

Mając to na uwadze, zdecydowano o stopniowej zmianie floty pojazdów publicznych na samochody elektryczne. Poczta San Marino stanęła w awangardzie – jest pierwszą instytucją w kraju, która rozpoczyna tę transformację. Flota dziesięciu Renault Zoe dla tej instytucji została oficjalnie zaprezentowana przed kilkoma dniami.

Renault Zoe jest w 100% elektrycznym samochodem najlepiej sprzedającym się w Europie. Model jest uznawany za idealne rozwiązanie dla mobilności elektrycznej. Dziesiątki tysięcy klientów doceniły Zoe ze względu na jego technologiczne właściwości i wszechstronność zastosowań. Niedawne wprowadzenie nowej baterii Z.E. 40 (o pojemności 41 kWh) pozwoliło rozszerzyć zasięg auta do 400 km (wg normy NEDC), co odpowiada 300 km rzeczywistego zasięgu miejskiego i podmiejskiego. Jak na pojazd elektryczny dla ogółu społeczeństwa jest to co najmniej dobry wynik, który pozwala na jednym ładowaniu jeździć nawet kilka dni.

Ponadto ładowarka Caméléon™ umożliwia szybsze ładowanie Zoe prądem przemiennym. Pozwala ona wykorzystać w pełni infrastrukturę ładowarek automatycznie dostosowując się do wszystkich rodzajów zasilania jednofazowego i trójfazowego.

Dla Renault, pioniera pojazdów elektrycznych w Europie i lidera na tym rynku, Zoe jest symbolem strategii rozwoju na dużą skalę pojazdów zeroemisyjnych (podczas jazdy).

Dzięki najbardziej kompletnej ofercie samochodów elektrycznych na rynku, Renault oferuje tę technologię do najróżniejszych zastosowań. Od Twizy – dostępnego również w wersji Cargo dla małych dostaw na obszarach miejskich – przez hatchbacka Zoe (i jego wersję Van przeznaczoną dla flot), po samochód dostawczy Kangoo Z.E., wyposażona w nowy akumulator, który oferuje zasięg 270 km (NEDC), największy wśród elektrycznych samochodów dostawczych. Ponadto na początku bieżącego roku gama aut Renault Zero Emission będzie dalej rozwijana poprzez wprowadzenie dużego auta dostawczego, Renault Master Z.E.

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault

(http://www.francuskie.pl)

Tagged under

1°C

Warsaw

Cloudy

Humidity 80%

Wind 22.53 km/h

  • 18 Jan 20182°C0°C
  • 19 Jan 20181°C-1°C
Banner 468 x 60 px