Log In

Nowy Nissan LEAF: najlepiej sprzedający się zeroemisyjny samochód elektryczny na świecie teraz jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie i przystępny dla masowego odbiorcy

  • W Europie co 12 minut sprzedawany jest nowy Nissan LEAF
  • W 100% elektryczny napęd, wydłużony zasięg, dynamiczny wygląd i zaawansowane technologie zwiększające bezpieczeństwo
  • Pełen najnowocześniejszych technologii z zakresu Inteligentnej Mobilności Nissana: zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT oraz innowacyjna technologia e-Pedal zwiększają przyjemność i swobodę jazdy
  • Nowoczesna stylistyka wnętrza i funkcje łączności zapewniają kierowcy większą przestrzeń i optymalną funkcjonalność

Zaledwie trzy miesiące od premiery nowego Nissana LEAF marka ogłosiła, że otrzymała już ponad 12 000 zamówień na drugą generację modelu. W rezultacie co 12 minut w Europie sprzedawany jest kolejny egzemplarz najnowszej odsłony najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie.

Od wprowadzenia pierwszej generacji Nissana LEAF do sprzedaży w 2010 roku zdecydowało się na niego ponad 283 000 klientów – a teraz jego zupełnie nowa odsłona zapewnia jeszcze dłuższy zasięg oraz wyróżnia się nowoczesnym, dynamicznym wyglądem.  Dodatkowo na wyposażeniu znajdują się wiodące w swojej klasie, zaawansowane technologie wspomagające kierowcę oraz rozbudowane funkcje łączności.

Philippe Saillard, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, powiedział: „Nowy Nissan LEAF jest najbardziej zaawansowanym i przystępnym stuprocentowym samochodem elektrycznym. Jest również symbolem Inteligentnej Mobilności Nissana, naszego planu na przyszłość, dotyczącego zmiany podejścia do mobilności oraz zasilania pojazdów i ich funkcjonowania w społeczeństwie. Ten model dostarcza więcej radości i emocji oraz zapewnia lepszą łączność ze światem niż jakikolwiek inny oferowany dotychczas samochód elektryczny przeznaczony dla masowego odbiorcy. Jest po prostu niesamowity”.

Po europejskiej premierze nowego modelu LEAF podczas wydarzenia Nissan Futures 3.0, które odbyło się w październiku, wzbudził on niespotykane dotychczas zainteresowanie zarówno wśród nowych, jak i obecnych użytkowników samochodów elektrycznych. Dotychczas zamówiono ponad 12 000 egzemplarzy modelu, choć w europejskich salonach model będzie dostępny dopiero od lutego.

Nowy sposób myślenia

Nissan LEAF jest wizytówką Inteligentnej Mobilności Nissana. Zapewnia zupełnie nowe wrażenia i poziom przyjemności z jazdy, a także pewności prowadzenia oraz kontaktu z otoczeniem.

Propozycja, jaką Nissan składa swoim klientom, opiera się na trzech filarach:

  • Inteligentna Energia, której ucieleśnieniem jest zastosowany w modelu LEAF zaawansowany, nowy układ napędowy z akumulatorem 40 kWh, o większej efektywności energetycznej, momencie obrotowym oraz mocy zapewniającej niezapomniane emocje podczas jazdy;
  • Inteligentna Jazda, czyli technologie mające na celu zwiększenie pewności za kierownicą podczas jazdy, podwyższenie poziomu bezpieczeństwa i redukcja stresu;
  • Inteligentna Integracja, czyli łączność pojazdu z otoczeniem za pośrednictwem wbudowanych funkcji oraz z siecią elektroenergetyczną poprzez unikatową, dwukierunkową technologię ładowania.

Nowy Nissan LEAF jest czymś znacznie więcej niż w 100% elektrycznym samochodem – jest mobilną jednostką zasilającą, dzięki której klienci mogą zarządzać korzystaniem z energii zarówno w domu, jak i w biurze.

Stylowy wygląd, który pokochają klienci

Długość całkowita wynosząca 4,49 m, szerokość 1,79 m, wysokość 1,54 m i rozstaw osi 2,70 m sprawiają, że Nissan LEAF prezentuje się zgrabnie i dynamicznie, a dodatkowo charakteryzuje się doskonałą aerodynamiką ze współczynnikiem oporu (Cx) wynoszącym 0,28. Każdy, kto zna wzornictwo Nissana, natychmiast rozpozna charakterystyczne reflektory w kształcie bumerangu i przód z motywem litery V, z kolei niebieskie detale, takie jak osłona wlotu powietrza czy listwa na tylnym zderzaku, podkreślają bezemisyjną charakterystykę pojazdu.

Model jest dostępny w 10 kolorach nadwozia: niemetalizowanymi białym i czerwonym, metalizowanymi brązowym, grafitowym, jasnozielonym, srebrnym, czerwonym i czarnym, białym perłowym oraz w wersji dwukolorowej z nadwoziem w kolorze białym perłowym z czarnym metalizowanym lakierem na dachu i oprawach lusterek bocznych.

Wnętrze zaprojektowane z myślą o kierowcy

Wnętrze nowego Nissana LEAF zostało zaprojektowane przede wszystkim pod kątem kierowcy. Przemyślane zagospodarowanie przestrzeni zapewnia optymalną funkcjonalność. Przedni panel w formie „szybującego skrzydła” oraz intensywnie niebieskie przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy sprzyjają relaksowi i podkreślają wysoką jakość wykonania. Bagażnik o pojemności 435 litrów i składana tylna kanapa, dzielona w proporcjach 60/40, zapewniają imponujące możliwości przewożenia bagażu i maksymalną funkcjonalność, czyniąc nowego Nissana LEAF idealnym samochodem rodzinnym. Maksymalna pojemność bagażnika ze złożonymi siedzeniami wynosi 1176 litrów.

Dłuższy zasięg, więcej emocji

Nowy elektryczny zespół napędowy rozwija 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od od 0 do 100 km/h w 7,9 s i jest jednym z najlepszych wyników w tym segmencie. Nowy Nissan LEAF ma zasięg 378 km według NEDC (oczekuje na ostateczną homologację). Ponadto model jest pierwszym samochodem z napędem elektrycznym przetestowanym zgodnie z procedurą WLTP*, która wykazała, że zasięg w cyklu miejskim wynosi nawet 415 km na jednym ładowaniu. Tego typu test dokładniej odzwierciedla rzeczywiste sytuacje, co oznacza że kierowcy mogą podróżować dłużej, a dodatkowo korzystać z rozbudowanej europejskiej sieci szybkich ładowarek CHAdeMO.

Czas ładowania do 80% (szybkie ładowanie – 50 kW) zajmuje od 40 do 60 minut oraz 7,5 godziny do 100% za pomocą ładowarki naściennej Wallbox o mocy 7 kW.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nowy Nissan LEAF zapewnia wysoką pewność prowadzenia. Pojazd już w wersji podstawowej jest standardowo wyposażony w sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), zaczepy ISOFIX, system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektryczny rozdział siły hamowania (EBD), wspomaganie hamowania (BA) oraz system wspomagania ruszania pod górę (HSA). System rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu są dostępne standardowo od wersji Visia, podobnie jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów.

Zaawansowane technologie zwiększające bezpieczeństwo, takie jak ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, inteligentny system interwencji przy niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym również należą do standardowego wyposażenia każdej wersji modelu.

Zaawansowane technologie wspomagające kierowcę

Nowy Nissan LEAF jest wyposażony w innowacyjne technologie z zakresu Inteligentnej Mobilności Nissana, takie jak zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT, który podnosi bezpieczeństwo i komfort prowadzenia pojazdu, a także system w pełni autonomicznego parkowania ProPILOT Park.

Z systemu ProPILOT można korzystać podczas jazdy jednym pasem autostrady, zarówno podczas jazdy z wysoką prędkością, jak i przy dużym natężeniu ruchu.

Kierowca może uruchomić system ProPILOT równie łatwo, jak tradycyjny tempomat, ustawiając żądaną prędkość jazdy i odległość od poprzedzającego pojazdu. Korzystając z radaru i kamery, system ProPILOT dostosuje prędkość do pojazdu znajdującego się z przodu oraz będzie utrzymywał pojazd na środku pasa ruchu. Z technologii można również korzystać podczas jazdy w korku, dzięki czemu codzienne dojazdy staną się bardziej komfortowe i mniej męczące.

Również podczas jazdy w korku system ProPILOT automatycznie ocenia odległość od pojazdu poprzedzającego, uruchamiając hamulce, aż do całkowitego zatrzymania, jeśli zajdzie taka potrzeba. Co ważne, samochód nie ruszy z miejsca, nawet jeżeli kierowca zdejmie stopę z pedału hamulca, dopóki nie zostanie wznowiony ruch. Jak tylko to nastąpi, pojazd ruszy automatycznie. Jeśli ruch zatrzyma się na czas dłuższy niż 3 sekundy, system ProPILOT zostanie uruchomiony ponownie po dotknięciu pedału przyspieszenia lub naciśnięciu przycisku „resume/+” na kierownicy.

ProPILOT Park to funkcja automatycznego parkowania praktycznie bez udziału kierowcy. System potrafi parkować zarówno równolegle, jak i prostopadle (przodem i tyłem) – wystarczy, że kierowca nowego Nissana LEAF wybierze jedną z dostępnych opcji. Po naciśnięciu przycisku ProPILOT Park nowy Nissan LEAF przejmie manewr parkowania, a po jego zakończeniu automatycznie uruchomi hamulec postojowy.

Technologia e-Pedal

Rewolucyjna technologia e‑Pedal w nowym Nissanie LEAF zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Wystarczy zwolnić pedał przyspieszenia, aby samochód płynnie wytracił prędkość, a następnie zatrzymał się i nie ruszył z miejsca, nawet na wzniesieniu, bez konieczności naciskania pedału hamulca. W rezultacie technologia e‑Pedal eliminuje konieczność ciągłego przenoszenia stopy z pedału przyspieszenia na hamulec w celu zmniejszenia prędkości lub zatrzymania pojazdu. Pomaga to zredukować zmęczenie i stres podczas codziennej jazdy po mieście, ograniczając korzystanie z pedału hamulca nawet o 90% w porównaniu do tradycyjnych pojazdów.

Wyjątkowy system informacyjno-rozrywkowy

W drugiej generacji Nissana LEAF na nowym kolorowym, udoskonalonym ekranie TFT o przekątnej 7 cali wyświetlane są najważniejsze informacje, w tym komunikaty z systemów audio i nawigacji.

Ssystemu nawigacji NissanConnect EV jest wyposażony w łącze Bluetooth i radio z tunerem DAB. Poza standardowymi funkcjami nawigacji przekazuje w czasie rzeczywistym informacje o najbliższych punktach ładowania samochodów elektrycznych. W celu zapewnienia rozszerzonej łączności dostępne są również interfejsy Apple CarPlay i Android Auto (w zależności od rynku).

Jedną z najpopularniejszych funkcji, która dostępna była także w Nissanie LEAF pierwszej generacji, jest możliwość ustawienia klimatyzacji tak, aby uruchamiała się o wyznaczonej godzinie, ogrzewając lub chłodząc kabinę jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Dzięki temu użytkownicy mogą zaoszczędzić energię z akumulatora poprzez ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza pojazdu przy użyciu zewnętrznego źródła zasilania w trakcie ładowania.

* Przeprowadzana zgodnie z przepisami UE, światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich (ang. Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP), jest testem laboratoryjnym mającym na celu pomiar zużycia paliwa i emisji CO2 przez samochody osobowe, a także poziomu emisji innych zanieczyszczeń.

Tagged under

16°C

Warsaw

Cloudy

Humidity 82%

Wind 17.70 km/h

  • 16 Jul 201823°C16°C
  • 17 Jul 201823°C16°C
Banner 468 x 60 px