Jak podkreślono w komunikacie informującym o transakcji, jest ona jest zgodna ze strategią właściciela, która zakłada m.in. dywersyfikację oferty produktowej Ursusa oraz dalsze inwestycje w rozwój segmentu elektromobilności.
W ubiegłym roku Ursus Bus wygrała sześć przetargów na dostawę łącznie 100 pojazdów transportu publicznego, z czego zdecydowaną większość stanowiły autobusy elektryczne. Suma zamówień na ten rok przekroczyła 180 mln złotych. Największy przetarg – na dostarczenie 47 w pełni elektrycznych autobusów do Zielonej Góry, opiewał na kwotę 96,5 mln zł. Była to największa tego typu umowa w kraju i jedna z większych w Europie. Strategia rozwoju grupy Ursus zakłada osiągnięcie pozycji kluczowego producenta ciągników, maszyn rolniczych i innowacyjnych pojazdów elektrycznych w Polsce oraz ekspansję zagraniczną. Eksport odpowiada za około połowę przychodów spółki.