Log In

Niezwykłe samochody koncepcyjne: Renault Laguna Roadster Concept

Na wzmiankę o Renault Laguna przed oczami staje nam popularny samochód z segmentu D. Zanim jednak ta prawdziwa Laguna trafiła do sprzedaży, producent miał nieco inny pomysł na wykorzystanie nazwy. W roku 1990 na salonie samochodowym  w Paryżu zadebiutowała Laguna Roadster Concept, która miała dostarczać jednego: czystej przyjemności z jazdy.

Samochód miał niewielką masę własną oraz aerodynamiczne kształty, które pozwalały spełnić podstawowe założenie producenta. Podczas jazdy kierowca oraz pasażer siedzący po jego prawej stronie mogli w pełni poczuć prędkość, ponieważ Renault Laguna Roadster Concept była pozbawiona dachu. Pojazd otrzymał jedynie bardzo skromną przednią szybę. Jako napęd wykorzystano 2-litrową jednostkę generującą 210 KM mocy, która w czasie zaledwie 6 sekund rozpędzała model od 0 do 100 km/h. 1000 m ze startu zatrzymanego prototyp osiągał w czasie 25,2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosiła 250 km/h.

Aby dostać się do wnętrza, trzeba było odsunąć przezroczystą kopułę i uchylić podnoszone do góry drzwi. We wnętrzu znajdowały się elektrycznie sterowane fotele ze składanymi zagłówkami oraz częściowo zintegrowanymi pasami bezpieczeństwa. Pasażerowie nosili specjalne okulary na podczerwień, czy też prawie hełmy służące do komunikacji.

Producent zapowiadał, że Laguna Roadster Concept została wyposażona w nowoczesną technologię zapewniającą bezpieczeństwo. Technologia polegała na obecności inteligentnych pałąków przeciwkapotażowych. W normalnych warunkach były niewidoczne, ale w przypadku wykrycia ryzyka wysuwały się w czasie 1/10 sekundy.

Renault Laguna Roadster Concept nigdy nie trafiło do produkcji, ale projekt nie poszedł na marne. Posłużył jako wzór dla późniejszego Renault Sport Spider, który został zaprezentowany w 1996 roku. Z kolei kilka lat po prezentacji koncepcyjnego roadstera, w ofercie pojawiła się inna, bardziej znana Laguna.

Tagged under

Nie znaleziono powiązanych artykułów.

Warsaw

Banner 468 x 60 px