Log In

Elektryczno-hybrydowe autobusy typu plug-in wożą już pasażerów w Inowrocławiu

Nowe elektryczno-hybrydowe autobusy typu plug-in wyjechały na ulice Inowrocławia. Jak zapowiadają władze miasta, niebawem cały tabor publiczny w Inowrocławiu będą tworzyły tylko pojazdy ekologiczne.

 

Po badaniach technicznych, które nowe autobusy przechodziły przez kilka tygodni, właśnie nadszedł czas na sprawdzenie ich „w boju” i elektryczne hybrydy ruszyły na ulice Inowrocławia.

To pierwsze z pojazdów, które trafiły na ulice miasta w ramach zamówieni na 16 nowych autobusów miejskich, 8 autobusów w całości elektrycznych oraz 8 elektryczno-hybrydowych (typu plug-in).

Autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Według deklaracji producenta, taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w przypadku Inowrocławia.

Inwestycja będzie kosztowała ponad 39,2 mln zł. Miasto poniesie jedynie koszt w wysokości 15 proc. wartości. Pozostała część zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej.

Trzy lata temu inowrocławskie MPK wzbogaciło swój tabor o 12 autobusów – elektrycznych i hybrydowych.

Warsaw

Banner 468 x 60 px