To pierwsze z pojazdów, które trafiły na ulice miasta w ramach zamówieni na 16 nowych autobusów miejskich, 8 autobusów w całości elektrycznych oraz 8 elektryczno-hybrydowych (typu plug-in).
Autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Według deklaracji producenta, taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w przypadku Inowrocławia.
Trzy lata temu inowrocławskie MPK wzbogaciło swój tabor o 12 autobusów – elektrycznych i hybrydowych.