Log In

Premiery w USA: ID. BUZZ CARGO oraz CARGO e-BIKE pokazują jak będą wyglądały przyszłe pojazdy użytkowe

• bezemisyjny samochód dostawczy ID. BUZZ CARGO przenosi do nowej epoki koncepcję legendarnego Bulli
• CARGO e-BIKE to przeznaczony do przewozu towarów elektryczny rower miejskiego użytku

Podczas Auto Show odbywającego się w Los Angeles marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje po raz pierwszy w USA model ID. BUZZ CARGO – transportera nowych czasów wyposażonego w elektryczny napęd i tryb jazdy automatycznej. Auto nawiązuje wyglądem do legendarnego Bulli, znanego na niektórych rynkach jako Microbus. ID. BUZZ CARGO ma duży zasięg i bardzo obszerne wnętrze, dysponuje też cyfrowym systemem zarządzania przewożonym towarem – informacja na ten temat jest przekazywana automatycznie przez internet do magazynu, by można było uzupełnić towar. ID. BUZZ CARGO wejdzie do produkcji seryjnej prawdopodobnie w 2022 roku. Już w 2019 roku na rynku pojawi się z kolei CARGO e-BIKE – elektryczny rower przeznaczony do rozwożenia towaru w mieście, także pokazywany w Californii po raz pierwszy.

Prezentując model ID. BUZZ CARGO marka Volkswagen Samochody Użytkowe wkracza w nową epokę w dziedzinie mobilności – cyfrowy Bulli wyposażony w elektryczny napęd umożliwi w niedługim czasie korzystanie z zalet autonomicznej jazdy i pozwoli dowozić towar nawet w te miejsca, w których inne pojazdy mogą być objęte zakazem wjazdu. W ofercie marki nowy model zajmuje miejsce pomiędzy Caddy i Modelem T, otwierając się na nowe rynki i nowe możliwości. Dr Thomas Sedran, Prezes Zarządu marki, stwierdził: „Dzięki modelowi ID. BUZZ CARGO Volkswagen Samochody Użytkowe definitywnie wkracza w epokę samochodów elektrycznych i autonomicznych. Model ten ma wszelkie cechy, by jako pojazd transportowy nie emitujący żadnych szkodliwych substancji odnieść sukces na całym świecie. Jednocześnie dzięki stylistyce nawiązującej do legendarnego Bulli elektryczne samochody zyskują nową atrakcyjną twarz”.

Studyjny ID. BUZZ CARGO to pierwszy samochód użytkowy skonstruowany w oparciu o nową modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy samochodów elektrycznych. Jej ważną zaletą techniczną jest możliwość montażu akumulatorów o różnej pojemności i różnych rozmiarach – zależnie od przeznaczenia samochodu. Dzięki temu pojazdy skonstruowane na platformie MEB mogą mieć zasięg od 330 km/205 mil do ponad 550 km/340 mil (według cyklu WLTP). Dzienny limit kilometrów nowego transportera można ponadto zwiększyć poprzez zastosowanie paneli słonecznych na jego dachu.

„Volkswagen Samochody Użytkowe traktuje pojazdy elektryczne jako nierozłączny element zmian zachodzących w przemyśle samochodowym. Dowodem, że traktujemy to zagadnienie całościowo jest także nowy CARGO e-BIKE. Nasza oferta elektrycznych pojazdów będzie w przyszłości obejmowała takie modele jak właśnie ten nieduży rower elektryczny, przez autonomicznego ID. BUZZ CARGO aż do wprowadzonego właśnie przez nas do sprzedaży w Europie e-Craftera, którego ładowność wynosi 1,75 tony” – stwierdził Thomas Sedran. „Świat się zmienia. Ale nie zmienia się nasza potrzeba bezpiecznego, oszczędnego i wygodnego przewozu ludzi i towarów. Zamierzamy tę potrzebę spełnić”.

Warsaw

Banner 468 x 60 px