Log In

Koncepcyjny kamper Nissan x OPUS

  • Koncepcyjny kamper Nissan x OPUS, wyposażony w nowy moduł zasilania Nissan Energy ROAM, wykorzystuje akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach elektrycznych jako źródło zasilania w czasie wypraw do miejsc bez dostępu do sieci elektroenergetycznej
  • Nissan Energy ROAM to przenośny, wielofunkcyjny, odporny na czynniki pogodowe moduł zasilania oparty na technologii akumulatorów z samochodów elektrycznych Nissana
  • Światowa premiera koncepcyjnego kampera miała miejsce podczas The Caravan, Camping and Motorhome Show w centrum wystawowym The NEC w Birmingham w Wielkiej Brytanii

Nissan Energy i OPUS Campers nawiązały współpracę przy budowie inteligentnego koncepcyjnego kampera wyposażonego w zasilanie oparte na akumulatorach wycofanych z eksploatacji w samochodach elektrycznych Nissana. Owocem tego projektu jest pojazd pozwalający na tygodniową wyprawę do miejsc znajdujących się poza zasięgiem sieci elektroenergetycznej.

W koncepcyjnym Nissanie x OPUS zastosowano zaprezentowany niedawno system Nissan Energy ROAM — przenośny, wielofunkcyjny i odporny na czynniki pogodowe moduł zasilania, wykorzystujący technologię akumulatorową z samochodów elektrycznych Nissana do zapewnienia wygodnego, bezemisyjnego i cichego źródła energii na kempingu.

Moduł ROAM o mocy 1 kW i pojemności 700 Wh jest zbudowany z ogniw litowo-jonowych odzyskanych z elektrycznych Nissanów pierwszej generacji.

Moduł Nissan Energy ROAM, zamontowany w specjalnym schowku w przedniej części pojazdu OPUS, zapewnia energię zasilającą obwody 230 V i 12 V (poprzez doładowanie pokładowego 12‑woltowego akumulatora rekreacyjnego). Wraz z panelem słonecznym pozwala to nawet na 7‑dniowe obozowanie bez dostępu do zewnętrznego źródła prądu.

Użytkownicy pojazdu mogą w pełni korzystać z łączności i domowych wygód, ciesząc się swobodą podróży w teren odległy od cywilizacji. Unikatową funkcją modułu Nissan Energy ROAM jest możliwość jego wymontowania z kampera i doładowania poza miejscem obozowania ze standardowego gniazdka 230 V lub za pomocą panelu słonecznego.

Nissan Energy ROAM, jako rozwiązanie wpisujące się w wizję Nissan Intelligent Mobility, jest przykładem na to, jak firma stara się wykorzystywać swoją technologię akumulatorową i doświadczenie w zakresie samochodów elektrycznych w zupełnie nowych obszarach działalności. Tym razem jest to czystsze i bardziej przyjazne dla środowiska przenośne źródło zasilania.

Francisco Carranza, dyrektor zarządzający Nissan Energy, powiedział: „Pozycja Nissana jako lidera w usługach energetycznych oznacza, że zmieniamy nie tylko sposób życia ludzi, ale także nasz własny sposób życia. Koncepcyjny Nissan x OPUS to realny przykład na to, jak Nissan Energy ROAM może zintegrować się z naszym stylem życia — w tym przypadku z bardzo popularną turystyką kempingową”.

Nasi klienci mogą już kontrolować zużycie energii w swoich domach poprzez oferowane przez Nissana rozwiązania do magazynowania energii w budynkach mieszkalnych. Teraz dajemy im pełną niezależność energetyczną w trakcie wypraw poza zasięg sieci elektroenergetycznej. Nowy system Nissan Energy ROAM może zapewnić czystą, zrównoważoną energię w najbardziej odległych lokalizacjach i jest dostępny dla każdego” — dodał.

Jonathan Harrison, dyrektor zarządzający OPUS, powiedział: „Właściciele pojazdów OPUS uwielbiają wyprawy w dzikie i niedostępne obszary, z dala od miast. Dotychczas, jeżeli ktoś wybierał się poza zasięg sieci elektroenergetycznej na dłuższy czas, musiał zabierać agregat prądotwórczy zasilany paliwem kopalnym — zanieczyszczający powietrze i zakłócający spokój na kempingu — lub zadowolić się mocą pokładowych akumulatorów”.

Nowa koncepcja zintegrowania systemu Nissan Energy ROAM z pojazdem jest odpowiedzią na realne potrzeby klientów. Wkrótce amatorzy kempingu będą mogli wybrać dowolny szlak — nawet nieutwardzony — mając pewność, że nie zabraknie im czystej energii z niezawodnego źródła” — dodał.

Nissan x OPUS zadebiutował na stoisku firmy OPUS na targach pojazdów kempingowych Caravan, Camping and Motorhome Show w centrum wystawienniczym The NEC w Birmingham (Wielka Brytania), które rozpoczęły się 19 lutego 2019 roku.

Ceny AIR OPUS® rozpoczynają się od 15 995 GBP (ok. 18 000 EUR). OPUS ma zakłady produkcyjne w Wielkiej Brytanii, a produkty firmy są dostępne w Europie, Ameryce Północnej oraz Australii i Nowej Zelandii.

Nissan Energy ROAM, zaprojektowany zarówno do użytku profesjonalnego, jak i rekreacyjnego, jest czystym i ekologicznym rozwiązaniem dla klientów potrzebujących elektryczności w terenie. Moduł zostanie zaoferowany na europejskich rynkach jeszcze w bieżącym roku. Ceny na poszczególnych rynkach zostaną podane w późniejszym terminie.

Nissan x OPUS — szczegóły

W innowacyjnym AIR OPUS, zaprezentowanym w 2017 roku, zastosowano pneumatyczny stelaż, dzięki czemu rozłożenie kampera – z wykorzystaniem pokładowego kompresora – zajmuje zaledwie około 90 sekund. Lekka i kompaktowa konstrukcja sprawia, że OPUS jest idealnym towarzyszem obozowania w terenie, z dala od sieci elektroenergetycznej.

Nissan x OPUS jest wyposażony w kuchenkę, strefę wypoczynkowo-jadalną oraz miejsca do spania nawet dla 6 osób. Bogate wyposażenie kampera obejmuje także łącze internetowe, wiec entuzjaści technologii wyprawiający się w teren nie muszą rezygnować z kontaktu ze światem.

Gniazdo 230 V w Nissanie x OPUS służy do zasilania sprzętu gospodarstwa domowego; smartfony i inne urządzenia można doładować przez USB; wnętrze jest oświetlone lampami LED, a mobilny hotspot Wi-Fi może obsługiwać do 10 urządzeń. Wieczorem można rozwinąć ekran i oglądać filmy z cyfrowego projektora.

Cały dzień w plenerze wzmaga apetyt. Produkty żywnościowe przechowywane w lodówce można podgrzać w przenośnej kuchence mikrofalowej zasilanej z gniazdka 230 V lub na dwupalnikowej kuchence gazowej.

Nissan x OPUS jest gotowy do przygody — koła ze stopu metali lekkich mają terenowe opony, a w zewnętrznych uchwytach na nadwoziu jest miejsce na dwa rowery, a nawet kajak.

Źródło energii w kamperze Nissan x OPUS

Nissan Energy ROAM o pojemności 700 Wh i mocy 1 kW może zapewnić niezależność energetyczną kamperowi OPUS na około 7 dni, przy założeniu korzystania z łącznej pojemności akumulatora rekreacyjnego i akumulatora Nissan Energy ROAM oraz jedno- lub dwukrotnego doładowania akumulatorów za pomocą 400‑watowego panelu słonecznego (które trwa 2 do 4 godzin*). Taka konfiguracja źródeł energii pozwala nawet na tygodniowe wyprawy poza zasięg sieci elektroenergetycznej.

Gdy potrzebne jest doładowanie, zestaw Nissan Energy ROAM można łatwo wymontować ze zmodyfikowanego przedniego schowka. Następnie wystarczy podłączyć go do standardowego gniazdka 230 V na około godzinę. Funkcjonalność tego rozwiązania polega na tym, że Nissan x OPUS może na czas ładowania pozostać w miejscu obozowania — nie trzeba holować całego samochodu w pobliże źródła prądu.

Jeżeli w akceptowalnej odległości nie ma żadnego gniazdka 230 V, system Nissan Energy ROAM można doładować prądem stałym z panelu słonecznego. Pełne naładowanie za pomocą 400‑watowego panelu trwa od dwóch do czterech godzin*.

Więcej informacji o AIR OPUS®https://www.opuscamper.co.uk/.

Informacje na temat Nissana Qashqai: https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/qashqai.html.

###

*STC: Standard Test Conditions (standardowe warunki testowe), tj. naświetlanie promieniami słońca o intensywności 1 kilowata (kW) na metr kwadratowy, przy temperaturze modułu wynoszącej 25 stopni Celsjusza oraz kącie padania promieni słonecznych wynoszącym 45 stopni. Czas ładowania za pomocą panelu słonecznego zależy od rodzaju i stanu panelu oraz intensywności światła słonecznego.

Nissan w Wielkiej Brytanii

  • Zakłady Nissana w Sunderland produkują aktualnie następujące modele pojazdów: Nissan Qashqai i Juke, Infiniti Q30 oraz w 100% elektryczny LEAF
  • Produkcję akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych uruchomiono w 2012 r.
  • Od 1986 r. w zakładach wyprodukowano łącznie ponad 9 milionów pojazdów, z czego 80 procent zostało wyeksportowane na ponad 100 rynków całego świata
  • Łączna wartość zrealizowanych i zapowiedzianych inwestycji przekroczyła 4 miliardy GBP
  • W 2017 r. w Sunderland wyprodukowano 495 645 pojazdów
  • Łączne zatrudnienie w brytyjskim centrum projektowania Nissana (Paddington, Londyn), centrum technicznym (Cranfield, Bedfordshire), fabrykach (Sunderland, Tyne and Wear) oraz w dziale sprzedaży i marketingu (Maple Cross, Hertfordshire) wynosi obecnie ponad 8000 osób
  • Kolejne 28 000 osób pracuje u kooperantów zaopatrujących brytyjskie zakłady Nissana, co wraz z 4000 pracowników sieci dealerskiej Nissana w Wielkiej Brytanii daje ponad 40 000 miejsc pracy związanych z obecnością firmy Nissan w tym kraju.

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 660 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF — najpopularniejsze samochody elektryczne na świecie. Realizując cel całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych, Nissan jest także liderem we wdrażaniu wizji inteligentnej mobilności. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

Nissan Motor Co., Ltd.

Nissan jest producentem pełnej gamy samochodów, posiadającym w swojej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan, Infiniti oraz Datsun. W roku obrachunkowym 2017 firma sprzedała 5,77 miliona pojazdów na całym świecie, generując przychód w kwocie 11,9 biliona jenów. 1 kwietnia 2017 r. firma rozpoczęła realizację sześcioletniego planu Nissan M.OV.E. to 2022, którego celem jest 30-procentowy wzrost rocznych przychodów, do 16,5 biliona jenów do końca roku obrachunkowego 2022, a także osiągnięcie skumulowanych wolnych przepływów pieniężnych na poziomie 2,5 biliona jenów. W ramach Nissan M.O.V.E. to 2022 firma planuje rozszerzyć swoją pozycję lidera w segmencie samochodów elektrycznych, której symbolem jest Nissan LEAF — najlepiej sprzedający się w historii na świecie w pełni elektryczny samochód. Centrala Nissana w Jokohamie (Japonia) kieruje działalnością prowadzoną w sześciu regionach: Azja i Oceania, Afryka, Bliski Wschód i Indie, Chiny, Europa, Ameryka Łacińska oraz Ameryka Północna. Nissan współpracuje z francuskim producentem Renault od 1999 r., a w 2016 r. przejął 34% udziałów w Mitsubishi Motors. W roku kalendarzowym 2018 sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał łącznie 10,76 mln pojazdów. Więcej informacji na temat naszych produktów, usług i zaangażowania na rzecz zrównoważonej mobilności znajduje się na stronie www.nissan-global.com. Zapraszamy także na nasze konta w serwisach FacebookInstagramTwitter i LinkedIn oraz do oglądania najnowszych materiałów wideo na YouTube.

Tagged under

-4°C

Warsaw

Cloudy

Humidity 80%

Wind 25.75 km/h

  • 03 Jan 20190°C-4°C
  • 04 Jan 20190°C-6°C
Banner 468 x 60 px