Log In

Nissan prezentuje całkowicie odnowioną gamę zespołów napędowych w crossoverze X-Trail

  • Rodzinne wyprawy będą teraz jeszcze bardziej ekscytujące dzięki kompleksowej modernizacji zespołów napędowych w sportowo-użytkowym crossoverze Nissanie X‑Trail.Obniżona emisja CO2 oraz mniejsze zużycie paliwa pozwolą cieszyć się jeszcze większą niezależnością w czasie wyjazdów w plener.Nabywcy modelu X‑Trail mają do wyboru dwa nowe silniki — benzynowy i wysokoprężny — oraz trzy rodzaje przekładni: manualną sześciobiegową, automatyczną Xtronic oraz nową siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową (DCT).Model jest dostępny w wersji z napędem na jedną oś — dla tych, którzy rzadko zapuszczają się w teren — lub z napędem na cztery koła — dla kierowców oczekujących lepszej przyczepności na bezdrożach. Zmodernizowany X‑Trail jest doskonałym SUV‑em dla rodzin lubiących rekreację na świeżym powietrzu.Jean-Philippe Roux, dyrektor generalny ds. crossoverów w Nissan Europe, powiedział: „Dzięki kompleksowej modernizacji zespołów napędowych Nissan X‑Trail stał się jeszcze lepszym samochodem, który sprawdzi się w czasie każdej wyprawy”.Nowy diesel to jednostka 1.7 dCi o mocy 150 KM. Silnik jest dostępny z napędem 2WD lub 4WD oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub bezstopniowym automatem Xtronic.Nowy silnik benzynowy 1.3 DIG‑T o mocy 160 KM jest oferowany z napędem 2WD i przekładnią dwusprzęgłową (DCT). Ten typ skrzyni biegów, będący nowością w modelu X‑Trail, zapewnia sportowe i bardziej bezpośrednie wrażenia dynamiczne, w tym lepsze przyspieszenie przy ruszaniu oraz bardziej płynne przekazywanie mocy.Elektryczne chłodzenie na żądanie oraz elektromechaniczne załączanie biegów przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa. Jedną z zalet tego rozwiązania, docenianą przez klientów prywatnych i flotowych, jest natychmiastowa zmiana przełożenia bez przerwy w przekazywaniu mocy. Brak konwertera momentu obrotowego daje poczucie bardziej bezpośredniego panowania nad pojazdem, a tym samym większą przyjemność z jazdy.Wszystkie nowe silniki w Nissanie X‑Trail spełniają najnowszą normę emisji Euro 6d-Temp. Szczegółowe dane dla wersji pięcioosobowej przedstawiono w poniższej tabeli:
Silnik
Skrzynia biegów
Moc maksymalna (KM)Maksymalny moment obrotowy
(Nm)
Zużycie paliwa (l/100km) 
wg WLTP
(cykl mieszany)
Emisja CO2(g/km)
wg WLTP
(cykl mieszany)
1.7 dCi 4-cylindrowy
6MT 2WD
150
przy 3500 obr./min
340
przy 1750 obr./min
6,5-6,8171-179
1.7 dCi 4-cylindrowy
6MT 4WD
150
przy 3500 obr./min
340
przy 1750 obr./min
6,7-7,1177-185
1.7 dCi 4-cylindrowy
Xtronic 2WD
150
przy 3500 obr./min
340
przy 1750 obr./min
Zostanie podanaw późniejszym terminieZostanie podanew późniejszym terminie
1.7 dCi 4-cylindrowy
Xtronic 4WD
150
przy 3500 obr./min
340
przy 1750 obr./min
7,5-7,9194-207
1.3 DIG-T 4-cylindrowy
DCT 2WD
160
przy 5500 obr./min
270
przy 1800 obr./min
8,1-8,5184-193

Modernizacja Nissana X‑Trail obejmuje także wprowadzenie nowych systemów wspomagających kierowcę. Współpracujący z układem kierowniczym asystent pasa ruchu (LKA) ułatwia utrzymanie samochodu na środku pasa ruchu, a inteligentny tempomat (ICC) pomaga utrzymywać stały, bezpieczny dystans od pojazdu poprzedzającego. LKA i ICC są dostępne jako jedna opcja w wersjach wyposażenia N‑Connecta i Tekna w modelu X‑Trail z silnikiem 1.7 dCi i manualną skrzynią biegów.

Nissan X‑Trail to doskonały samochód na rodzinne przygody. Użytkownicy bardzo cenią przestronność jego wnętrza — zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmioosobowej — bogate wyposażenie oraz atrakcyjną stylistykę. Inteligentny napęd 4×4 zapewnia dużą sprawność terenową, która w połączeniu z uniwersalnym i wielofunkcyjnym charakterem pojazdu sprawia, że świetnie sprawdza się on w czasie rekreacyjnych wyjazdów w plener. Ze względu na uciąg do 2000 kg chętnie wybierają go także właściciele przyczep towarowych i kempingowych.

Nowe silniki w atrakcyjnej, okazyjnej cenie

Wraz z premierą nowej gamy jednostek napędowych w crossoverze X-Trail Nissan wprowadza promocyjny cennik modelu dla polskiego odbiorcy. Otwiera go kwota 99 500 złotych za podstawową wersję Visia z silnikiem 1.7 dCi o mocy 150 KM, manualną skrzynią biegów i napędem na jedną oś.

SUV Nissana z nowym wysokoprężnym silnikiem w konfiguracji z manualną skrzynią biegów i napędem 4WD dostępny jest natomiast od 121 500 złotych za wersję Acenta, a z przekładnią Xtronic – od 130 000 złotych.

X-Trail z nowym silnikiem benzynowym 1.3 DIG-T o mocy 160 KM z napędem na przednią oś i nową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią DCT polski odbiorca może kupić już od 114 500 złotych (wersja Acenta).

X‑Trail to najpopularniejszy model Nissana na świecie. W 2017 roku zajął pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży SUV‑ów z liczbą 822 000 egzemplarzy*. Po wprowadzeniu trzeciej generacji modelu w 2014 roku popyt na ten samochód w Europie wzrósł o 200%.

W Polsce sprzedaż największego crossovery Nissana w ostatnich latach rośnie bardzo dynamicznie. W ubiegłym roku X-Trail był drugim najchętniej kupowanym Nissanem (2466 szt., +32,5% względem roku 2017), po bestsellerowym crossoverze Qashqai.

###

* Obejmuje rynki Ameryki Płn., na których X‑Trail jest oferowany pod nazwą Nissan Rogue.

źródło: Nissan

Tagged under

-4°C

Warsaw

Cloudy

Humidity 80%

Wind 25.75 km/h

  • 03 Jan 20190°C-4°C
  • 04 Jan 20190°C-6°C
Banner 468 x 60 px