Log In

Nissan JUKE: Urban Shooting Challenge

Z okazji dziesiątej rocznicy wprowadzenia na rynek Nissana JUKE – najbardziej przebojowego crossovera – marka zaprosiła do współpracy dziesięciu fotografów, dając im wolną rękę. Ich celem było wyeksponowanie stylistyki pioniera wśród miejskich crossoverów, czyli cechy, która do dziś jest głównym powodem jego zakupu. Dziś publikujemy efekty tego Urban Shooting Challenge.

Dziesięciu fotografów, dziesięć różnych podejść, dziesięć różnych stylów z okazji dziesięciu lat sukcesów Nissana JUKE.

Pod koniec 2020 roku pionier segmentu miejskich crossoverów obchodził dziesiątą rocznicę swojej obecności na rynku. Aby uczcić model o tak charakterystycznej osobowości i stylistyce, Nissan postanowił powierzyć kilka egzemplarzy crossovera JUKE dziesięciu fotografom, których zadaniem było wyeksponowanie designu, będącego głównym powodem zakupu tego samochodu.

W tym celu marka dała każdemu z nich do dyspozycji Nissana JUKE na czas sesji zdjęciowej, aby mogli uwiecznić go w scenerii miasta albo w innym wybranym przez nich środowisku. Fotografowie mogli swobodnie wybierać spośród 13 możliwych kombinacji personalizacji, w tym także dwukolorowych nadwozi i wariantów personalizacji wnętrza. W ten sposób pionier wśród miejskich crossoverów pojawił się w skojarzeniu z architekturą, modą, przyrodą, sportem i muzyką.

Koen MAES, dyrektor zarządzający Nissana we Francji, powiedział: „Fotografowie czerpali inspirację z bardzo różnych środowisk. Wszystkie one mają jednak tę wspólną cechę, że doskonale odzwierciedlają unikatową osobowość i stylistykę Nissana JUKE. To fantastyczny sposób uczczenia dziesięciu lat sukcesów i dwóch generacji pioniera wśród miejskich crossoverów, dlatego pragnę pogratulować kreatywności i talentu wybranym do realizacji tego zadania fotografom”.


SCENERIA PRZEMYSŁOWA – Guillaume BEGUIN uprawia różne rodzaje fotografii, w tym także w środowisku przemysłowym. Przykłada dużą wagę do gry świateł, dlatego postanowił wkomponować Nissana JUKE w industrialną scenerię.

Możliwość korzystania z pełnej swobody twórczej i doboru środków wyrazu sprawia, że był to wyjątkowo interesujący projekt. Jeśli nadarzyłaby się okazja, chętnie bym wykazał się jeszcze większą kreatywnością i umieścił Nissana JUKE w prawdziwie surrealistycznej scenerii”.

www.beguinstudio.com


SCENERIA MUZYCZNA – Damien BOISSON BERCU ma doświadczenia w fotografii z różnych dziedzin, ale specjalizuje się w branży muzycznej.

Damien wziął udział w sesji Urban Shooting Challenge, wykorzystując jako modelkę didżejkę muzyki techno Astrid Alouini.

www.instagram.com/dbbpictures


Olivier CARTON – fotograf specjalizujący się w kilku dziedzinach. Zdecydował się wyeksponować samochód w miejskiej scenerii w niekonwencjonalny sposób, skupiając się na szeregu detali nadwozia Nissana JUKE.


Clément CHOULOT specjalizuje się w fotografii motoryzacyjnej. Dla osoby współpracującej z kilkoma branżowymi czasopismami było to zatem relatywnie łatwe zadanie.

To była dla mnie prawdziwa frajda! Po raz pierwszy powierzono mi realizację projektu dając mi absolutnie wolną rękę w kwestiach artystycznych. To najlepsze, co może się przydarzyć fotografowi. Motyw miejskiej ulicy dla miejskiego samochodu wydał mi się bardzo trafny i od razu wiedziałem, co chcę osiągnąć. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów naszej pracy. Samochód jest piękny, ma wspaniałą linię nadwozia, a niebieski kolor Topaze jest wręcz niesamowity, tworzy zachwycające refleksy”.


Albin DURAND jest fotografem o kilku specjalnościach: sport, kuchnia, lifestyle, przed obiektyw jego aparatu trafia niemal wszystko. Do sesji z Nissanem JUKE wybrał motywy kulinarne i sportowe.

To był fantastyczny projekt, który pozwolił mi wyjść z mojego świata i z mojej strefy komfortu. Po raz pierwszy trafiła mi się możliwość fotografowania samochodu. To była dla mnie prawdziwa przyjemność wziąć udział w tej sesji. Bez wahania zrobiłbym to ponownie”.


Antoine HUOT fotografią zajmuje się od 24 lat. Od 11 lat specjalizuje się w fotografowaniu architektury. Z tego względu zdecydował się wykorzystać jako tło dla Nissana JUKE motywy architektoniczne.

Jako człowiek z natury ciekawski bardzo pozytywnie podszedłem do propozycji sfotografowania obiektu wykraczającego poza ramy mojej specjalności. Dało mi to możliwość poznania odważnej marki, proponującej fotografom o różnych specjalnościach wykonanie sesji zdjęciowej i dającej nam w tym zakresie w zasadzie wolną rękę”.

Zadanie to, dzięki brakowi ograniczeń, pozwoliło mi podejść do niego bez żadnych obaw i zachęciło mnie do większej kreatywności, pozwalając jednocześnie samemu ustawić sobie własne granice. Projekt bardzo mi się spodobał: zmiana tematyki zmusza do kreatywnego myślenia, zmiany podejścia i do poszukiwań. Postawiłem sobie za cel harmonijne wkomponowanie Nissana JUKE w wybrane przeze mnie współczesne miejskie krajobrazy, nie dając się im jednak zdominować. To samochód, który pięknie prezentuje się w mieście”.

Nie napotkałem po drodze znaczących trudności. Przygotowania były de facto bardzo podobne do tych, jakie robię przed każdym reportażem. Dla bezpieczeństwa przewidziałem kilka różnych scenerii, dzięki czemu wszystko potoczyło się bez przeszkód. W jednej z nich udało mi się nawet uchwycić tło pozbawione jakichkolwiek innych pojazdów. Czuję teraz w sobie pragnienie fotografowania samochodów”.


ŚWIAT STREET ARTU – Nicolas GIQUEL fotografuje sztukę uliczną i wszystko, co się z nią wiąże. Uwiecznienie przez niego najbardziej niekonwencjonalnego miejskiego crossovera było zatem rzeczą całkowicie naturalną.


Dominique JACOVIDES to specjalista w fotografowaniu sławnych ludzi. Zdecydował się potraktować Nissana JUKE jak gwiazdę.


Billie THOMASSIN jest fotografką specjalizującą się w świecie mody i luksusu. Ta pasjonatka kolaży stworzyła dla Nissana JUKE tło zgodne z jej upodobaniami.

Udział w sesji zdjęciowej Urban Shooting Challenge był dla mnie wzbogacającym i szczególnym doświadczeniem. Nigdy wcześniej nie fotografowałam samochodów, więc stanowiło to dla mnie całkiem nowe wyzwanie, które bardzo mi się spodobało. Dana mi przez Nissana carte blanche oraz temat „Urban street” stwarzały szerokie pole do eksperymentowania i zabawy nie tracąc przy tym z oczu linii przewodniej. Realizacja sesji zdjęciowej dała mi wiele radości, szczególnie że design Nissana JUKE był dla mnie bardzo inspirujący”.

http://www.billiethomassin.com/


ŚWIAT DESIGNU – Thibaut VOISIN specjalizujący się w fotografowaniu obiektów architektonicznych i wnętrz, został wybrany do tej sesji z uwagi na wcześniejsze jego zdjęcia eksponujące design. Za tło sesji wybrał parking, w który idealnie udało mu się wkomponować styl i osobowość Nissana JUKE.

Dana mi przez Nissana wolna ręka przy fotografowaniu Nissana JUKE była dla mnie bardzo stymulującym doświadczeniem. Nie miałem dotąd okazji pracować nad ujęciami samochodu w miejskim krajobrazie. Pociągała mnie koncepcja pracy nad minimalistycznym obrazem, w którym perspektywa miasta służy nadaniu odpowiedniego rytmu, stworzeniu nastroju i uchwyceniu linii graficznych”.

Krajobraz ten stworzył minimalistyczną i surową scenerię, idealną do eksperymentowania z moimi pomysłami. Jego zaletą było wykorzystanie naturalnego światła i promieni zimowego słońca. Budynek nadaje rytm obrazowi, na którym przerwy między filarami tworzą ogromny, ażurowy betonowy sześcian. Jak dla mnie, to idealne tło do sfotografowania Nissana JUKE. Żałuję jedynie, że nie udało mi się zamienić mojej deski skateboardowej na ten samochód”.


Dziesięć lat po wejściu na rynek pierwszej generacji Nissana JUKE, pioniera miejskich crossoverów, Nissan świętuje sukcesy przebojowego modelu w oryginalny sposób, idealnie pasujący do jego osobowości.

Po pierwszej generacji, sprzedanej w liczbie 1,4 miliona egzemplarzy, rok temu na rynek trafił JUKE drugiej generacji, o udoskonalonym designie, wyrazistej osobowości i oferujący większą przyjemność z jazdy w porównaniu do poprzednika. Ponadto, oferuje on bardziej rozbudowaną łączność z otoczeniem – zapewnia kompatybilność z Google Home i Amazon Alexa – i dysponuje większymi możliwościami personalizacji oraz bardziej wyrafinowanym i przestronniejszym wnętrzem. Oprócz designu klienci cenią sobie równie wysoko technologie pokładowe Nissana JUKE. Pod względem personalizacji, sama wersja N-Design z jej trzynastoma kombinacjami kolorów nadwozia i personalizacji wnętrza stanowi już jedną czwartą łącznej sprzedaży Nissana JUKE drugiej generacji.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px