Log In

Technologia akumulatorów: dzięki BMW Group światowa trasa koncertowa zespołu Coldplay będzie bardziej zrównoważona

Współpraca BMW i Coldplay osiągnęła nowy punkt kulminacyjny. Po przeboju „Higher Power”, który został wykorzystany w filmie kampanii BMW i4/iX, oraz występie brytyjskiego zespołu w wirtualnym świecie BMW JOYTOPIA na targach IAA Mobility w Monachium BMW dostarczy pierwsze na świecie mobilne akumulatory koncertowe na nadchodzącą trasę zespołu „Music Of The Spheres World Tour”. Latem 2022 roku czwórka muzyków wystąpi także we Frankfurcie nad Menem i w Berlinie.

Akumulator koncertowy będzie wykorzystywać ponad 40 nadających się do recyklingu akumulatorów samochodowych, aby zapewnić niezbędne zasilanie podczas występów na żywo, dzięki czemu seria koncertów będzie bardziej zrównoważona i będzie jedną z najbardziej ekologicznych tras w historii muzyki. Współpraca BMW i Coldplay wyznacza nowy standard i może stać się wzorem dla całej branży wydarzeń na żywo.

Technologia magazynowania energii podczas występów na żywo jest zapewniona przez częściowo poddane recyklingowi akumulatory BMW i3. Akumulator koncertowy zapewni niezbędną niskoemisyjną energię elektryczną i zastąpi zwykłe generatory na olej napędowy i benzynę, co z kolei znacznie zmniejszy ślad węglowy wszystkich występów zespołu na żywo.

Ładowanie będzie się odbywać za pomocą szeregu źródeł energii odnawialnej, w tym paneli słonecznych, kinetycznej podłogi stadionu, rowerów elektrycznych i generatorów zasilanych uwodornionym olejem roślinnym. Kinetyczna podłoga stadionu i rowery elektryczne wykorzystają zbiorową energię fanów.

Zastosowane akumulatory samochodowe są pierwszymi na świecie, które nadają się do wtórnego wykorzystania. Technologia ta jest istotną częścią wizji BMW Group dotyczącej zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym.

— Jesteśmy dumni, że współpracujemy z BMW nad stworzeniem pierwszego na świecie akumulatora koncertowego, który pozwoli nam zasilać nasze koncerty niemal w całości czystą, odnawialną energią — mówi Chris Martin z Coldplay. — Wspólna świadomość zrównoważonego rozwoju doprowadziła w ostatnich latach do intensywnego, kreatywnego procesu współtworzenia przez BMW i Coldplay — podkreśla Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów i marki BMW. — Ścieżka dźwiękowa „Higher Power” do rynkowej premiery naszych całkowicie elektrycznych modeli BMW iX i BMW i4 oraz występ Coldplay w wirtualnym świecie BMW JOYTOPIA podczas IAA Mobility były pierwszymi ważnymi punktami naszej udanej współpracy. Wykorzystując wtórnie akumulatory z samochodów BMW i3, przyczyniamy się do tego, że światowa trasa koncertowa zespołu Coldplay będzie jeszcze bardziej zrównoważona.

Wspólne sukcesy: „Higher Power” i JOYTOPIA

Wieloletnia współpraca BMW i Coldplay sięga 2014 roku. Wtedy to zespół w składzie: Chris Martin, Jonny Buckland, Will Champion i Guy Berryman zagrał przed 1500 entuzjastycznymi fanami na zakończenie trasy „Ghost Stories Tour” w BMW Welt w Monachium. Te pierwsze kontakty i wspólna świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju doprowadziły w końcu do współpracy między BMW i Coldplay.

Kampania dla pojazdów elektrycznych BMW iX i BMW i4 w czerwcu 2021 roku była pierwszym dużym sukcesem tej współpracy między marką a zespołem. BMW i Coldplay wspólnie opracowali kampanię w unikalnym procesie współtworzenia. Ścieżka dźwiękowa „Higher Power” stała się wielkim przebojem, a słowa „This joy is electric” doskonałym komunikatem marki dla dwóch nowych modeli BMW klasy premium.

Zrównoważona światowa trasa koncertowa jako wzór dla całej branży imprez na żywo

Na targach IAA Mobility w Monachium we wrześniu 2021 r., które odbyły się pod hasłem „RE:IMAGINE TODAY” i były całkowicie zgodne z wizją BMW Group dotyczącą zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym, współpraca ta przyniosła kolejny duży sukces. W nowo powstałym metawersum BMW JOYTOPIA zaprezentowano całkowicie wirtualny występ zespołu Coldplay. Występ czterech muzyków był dostępny online przez 24 godziny i obejrzało go ponad 150 tysięcy osób na całym świecie. Dla świata cyfrowego JOYTOPIA była krokiem milowym w marketingu i komunikacji korporacyjnej.

Udana współpraca między BMW a Coldplay będzie się teraz dalej rozwijać i podczas przyszłorocznej światowej trasy koncertowej osiągnie nowy punkt kulminacyjny. Jako partner i dostawca akumulatorów samochodowych nadających się do recyklingu BMW będzie wspierać brytyjski zespół nie tylko w jego dążeniu do jeszcze bardziej zrównoważonego rozwoju. Współpraca ta jest przełomowa i może stać się wzorem dla całej branży imprez na żywo.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px