Log In

Pierwszy „Indeks Emocji” opracowany przez Nissana i ekspertów w dziedzinie nauki o sporcie

  • Nissan – oficjalny globalny sponsor motoryzacyjny UEFA Champions League – nawiązał współpracę z ekspertami w dziedzinie nauki o sporcie z Uniwersytetu w Loughborough
  • Nissan Excitement Index (Indeks Emocji Nissana) pozwoli naukowo zbadać, czym emocjonują się kibice piłkarscy w ramach eksperymentów z udziałem kibiców oglądających mecze UEFA Champions League
  • Dane z eksperymentów pomogą określić naukową formułę uwzględniającą elementy najbardziej emocjonującego meczu piłkarskiego
  • W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Nissana* ponad 5000 Europejczyków wskazało oglądanie meczów piłki nożnej jako czynność, która dostarcza im najwięcej emocji

Nissan – oficjalny globalny sponsor motoryzacyjny UEFA Champions League – nawiązał współpracę z ekspertami w dziedzinie nauki o sporcie z Uniwersytetu w Loughborough. Efektem tej współpracy jest Nissan Excitement Index (Indeks Emocji Nissana), który pozwala przeanalizować i naukowo wyjaśnić fenomen kibica oraz wskazać najważniejsze elementy składające się na najbardziej emocjonujący mecz piłkarski. Przedsięwzięcie to jest realizowane w atmosferze oczekiwania na tegoroczny finał UEFA Champions League w Mediolanie.

Zespół naukowców z Loughborough będzie analizował dane fizjologiczne i kontekstowe z „eksperymentów emocji” przeprowadzanych na żywo wśród kibiców oglądających mecze UEFA Champions League w całej Europie. Eksperci przeanalizują szereg danych, w tym puls, rytm oddechu i aktywność elektryczną skóry, w celu ustalenia elementów składających się na intensywność przeżyć kibica.

Jean-Pierre Diernaz, wiceprezes ds. marketingu w Nissan Europe powiedział: „Emocje są podstawą wszystkiego, co robimy. Między innymi dlatego z dumą sponsorujemy najbardziej emocjonujący turniej piłkarski na świecie, czyli UEFA Champions League”.

Wykorzystując dane zgromadzone w czasie meczów UEFA Champions League, rozgrywanych przez 16 zespołów zakwalifikowanych do fazy pucharowej, specjaliści z Nissana i Loughborough opracują naukową formułę uwzględniającą najważniejsze elementy składające się na najbardziej emocjonujący mecz piłkarski. Badania będą następnie kontynuowane do końca sezonu, którego kulminacją jest najbardziej emocjonujący, finałowy mecz UEFA Champions League w Mediolanie.

Dotychczas nikt jeszcze nie opracował naukowej formuły emocji. Chcemy być pionierami w tej dziedzinie, rozpoczynając badania od analizy zachowań kibiców piłkarskich. Wspólnie z ekspertami z Uniwersytetu w Loughborough zamierzamy ustalić, co wywołuje tak wielkie emocje u kibiców, aby wykorzystać tę wiedzę do zapewnienia najbardziej poruszających przeżyć w ramach sponsorowania UEFA Champions League” – dodał Diernaz.

Dr Dale Esliger z Uniwersytetu w Loughborough powiedział: „Każdy kibic piłkarski w Europie prawdopodobnie podświadomie czuje, co sprawia, że mecz UEFA Champions League jest tak fascynujący – najlepsi zawodnicy, gole, świetne parady bramkarza czy rzuty karne”.

Jako badacze z Wydziału Sportu, Aktywności Fizycznej i Nauki o Zdrowiu Uniwersytetu w Loughborough zamierzamy wykorzystać swoją wiedzę na temat sportu oraz stosowania czujników rejestrujących reakcje fizjologiczne do ilościowej oceny tych reakcji u kibiców futbolu podczas najważniejszych momentów meczu. Dane zarejestrowane przez czujniki pozwolą nam wskazać najważniejsze elementy decydujące o intensywności emocji wywoływanych przez mecz”.

Indeks Emocji powstał po przeprowadzeniu badania zleconego przez Nissana*, które wykazało, że Europejczycy bardziej emocjonują się oglądaniem piłki nożnej niż jakąkolwiek inną formą spędzania czasu z rodziną, a nawet seksem.

* W badaniu przeprowadzonym przez Norstat Ltd. w imieniu Nissan Europe w lutym 2016 r. uczestniczyło ponad 5000 europejskich konsumentów (z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch i Hiszpanii).

INFORMACJE DODATKOWE

Podsumowanie wyników ankiety Nissana*:

  • 55% Europejczyków twierdzi, że oglądanie meczów piłki nożnej dostarcza im więcej emocji niż uprawianie seksu (52%).
  • Za piłkarza wzbudzającego największe emocje respondenci uznali Lionela Messiego (69%). Tuż za nim uplasował się jego rywal Cristiano Ronaldo (53%), a trzecie miejsce zajął kolejny zawodnik FC Barcelona, Neymar Jr (31%).
  • Europejczycy wskazali także trzy najbardziej fascynujące kluby piłkarskie: FC Barcelona (64%), Real Madryt (60%) i Bayern Monachium (41%).
  • Prawie trzy czwarte (73%) Europejczyków uznała finał UEFA Champions League za najbardziej emocjonujące sportowe widowisko w roku.

Nissan skupia się na dostarczaniu innowacji i emocji każdemu, zarówno na meczach UEFA Champions League, jak i poprzez rozwijanie inteligentnych i futurystycznych technologii w dziedzinie mobilności. Fascynujące postępy Nissana pod względem technicznym, konstrukcyjnym i stylistycznym są zapowiedzią przyszłości, w której: crossovery tej marki będą nie tylko praktyczne… ale i ambitne; rozwiązania stosowane w samochodach elektrycznych będą nie tylko ekologiczne… ale także inteligentne… podobnie jak futurystyczne technologie Piloted Drive. Dowodem na to jest najlepiej sprzedający się na świecie samochód elektryczny Nissan LEAF oraz supersamochód Nissan GT‑R.

Nissan i sport

Współpraca z UEFA Champions League – największy kontrakt sponsorski Nissana – to kolejny przykład rosnącego zaangażowania Nissana w globalny sport. Japońska marka, poprzez swoje przedstawicielstwa w poszczególnych krajach i regionach, współpracuje z Międzynarodową Radą Krykieta (ICC) i jest między innymi sponsorem Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Rio 2016, reprezentacji Brazylii i delegacji paraolimpijskiej Brazylii, oficjalnym sponsorem reprezentacji olimpijskich Kolumbii i Meksyku, reprezentacji olimpijskiej i paraolimpijskiej Wielkiej Brytanii, Pucharu Narodów Afryki Orange w 2013 i 2015 roku, NCAA Football, Kanadyjskiej Ligi Futbolu oraz partnerem korporacyjnym Heisman Trust/Heisman Trophy i oficjalnym globalnym partnerem motoryzacyjnym City Football Group. Nissana wspiera także grupa sportowych ambasadorów, wśród których są zdobywcy złotych medali olimpijskich i paraolimpijskich Usain Bolt, Sir Chris Hoy i Richard Whitehead, brazylijscy olimpijczycy Jovane Guissone i Vitor Felipe, a także piłkarze Andrés Iniesta, Thiago Silva, Yaya Touré i Max Meyer.

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 600 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku kalendarzowym w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 675 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody małolitrażowe, samochody typu SUV, pojazdy użytkowe oraz samochody elektryczne, takie jak Nissan LEAF, który jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie, a 96% klientów poleciłoby go swoim znajomym. Obecnie Nissan oferuje w Europie aż 23 zróżnicowane i innowacyjne modele pod markami Nissan i Datsun.

Warsaw

Banner 468 x 60 px