Log In

Nissan LEAF jednym z trzech najchętniej kupowanych samochodów osobowych w Norwegii w 2016 roku

  • W Norwegii w 2016 roku Nissan LEAF zajmuje trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych oraz pierwsze miejsce wśród samochodów elektrycznych
  • Sprzedaż Nissanów LEAF w Norwegii znacznie wzrosła od ubiegłego roku – dotychczas w 2016 roku sprzedano 2450 egzemplarzy, czyli o 58,7% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku
  • Model utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego wszechczasów z globalnym wynikiem ponad 224 000 egzemplarzy

Z ostatnich danych wynika, że w 2016 roku Nissan LEAF jest nie tylko najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie, ale także zajmuje trzecie miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Norwegii.

Po norweskich drogach jeździ już prawie 25 000 Nissanów LEAF, a jego sprzedaż w tym kraju błyskawicznie rośnie. Od początku 2016 roku Norwegowie kupili 2450 egzemplarzy modelu LEAF, co stanowi wzrost o 58,7% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wcześniej Nissan ogłosił też nowy rekord sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie: w roku obrachunkowym 2015/16 sprzedał on 16 916 takich pojazdów.

Nissan już jakiś czas temu podjął decyzję o rozwijaniu technologii bezemisyjnej, uznając ją za zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju i praktyczne rozwiązanie w transporcie. Marka wspiera realizację koncepcji stuprocentowej elektrycznej mobilności od 2010 roku. Właśnie wtedy, znacznie wyprzedzając konkurencję, firma wprowadziła na rynek Nissana LEAF – pierwszy na świecie masowo produkowany samochód elektryczny. Kolejnym modelem był e‑NV200 – praktyczny i uniwersalny w pełni elektryczny samochód użytkowy.

Norwegia jest jednym z największych rynków samochodów elektrycznych w Europie. Jak dotąd w 2016 roku 15% sprzedaży nowych samochodów przypada tam właśnie na pojazdy z napędem elektrycznym. Nissan wspiera rozbudowę norweskiej infrastruktury szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. W ramach współpracy z supermarketami KIWI firma zainstaluje 50 stanowisk szybkiego ładowania przy sklepach tej sieci w całym kraju.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w Nissan Europe, powiedział: „Norwegia jest liderem przechodzenia na zrównoważoną mobilność. Cieszymy się, że Nissan LEAF pozostaje jednym z najpopularniejszych samochodów w tym kraju. Nissan jest jednym z czołowych popularyzatorów samochodów elektrycznych od czasu wprowadzenia do sprzedaży modelu LEAF w 2010 roku, a dzięki trzeciej już generacji tego pojazdu firma jest przekonana, że utrzyma swoją wiodącą pozycję na stale rozwijającym się rynku samochodów z takim napędem”.

Wprowadzony niedawno na europejski rynek Nissan LEAF 30 kWh może przejechać do 250 kilometrów* na jednym ładowaniu, przewyższając pod tym względem swojego poprzednika o 26%. W połączeniu z niskimi kosztami eksploatacji, przestronnością, innowacyjną technologią i wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa oznacza to, że Nissan LEAF sprawdza się jako przyjemny w użytkowaniu i praktyczny środek transportu dla wszystkich.

 

* wg NEDC (New European Driving Cycle)

 

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 635 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejsze samochody elektryczne na świecie. Ogłoszona niedawno przez Nissana wizja inteligentnej mobilności jest powiązana z realizowanym już celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

Warsaw

Banner 468 x 60 px