Log In

Najlepszy układ oczyszczania powietrza rośnie wraz z obawami o czystość powietrza

Nissan, producent najlepiej sprzedającego się bezemisyjnego samochodu elektrycznego, Nissana LEAF, opublikował dane, z których wynika, że wraz ze wzrostem zanieczyszczenia powietrza w europejskich metropoliach zwiększa się świadomość zagadnień związanych ze zdrowiem wśród Europejczyków. Dane wskazują, że konsumenci zwracają większą uwagę na kwestie zdrowotne niż kiedykolwiek przedtem i coraz częściej poszukują rozwiązań, które pomogłyby im indywidualnie oczyszczać otaczające ich powietrze.

W Wielkiej Brytanii liczba wyszukiwań hasła „najlepszy układ oczyszczania powietrza” wzrosła na przestrzeni ostatnich 10 lat o ponad 450%, osiągając najwyższy poziom w czerwcu 2016 roku. Ludzie interesują się także jakością powietrza w miejscowościach, w których mieszkają, o czym świadczy ogromny wzrost wyszukiwań terminu „indeks jakości powietrza”, również o 450%.[1]

W miarę, jak w Europie pogarsza się jakość powietrza, Nissan kontynuuje swoje zaangażowanie na rzecz zerowej emisji, badając możliwości zastosowania technologii przyczyniających się do tworzenia czystszego i rozwijającego się w bardziej zrównoważony sposób środowiska. Oprócz produkcji w pełni elektrycznych modeli LEAF i e‑NV200 Nissan podjął ważną współpracę z dostawcą energii Enel, w ramach której w całej Europie mają powstać próbne instalacje umożliwiające przekształcenie samochodów elektrycznych w ekologiczne mobilne generatory energii. Zgodnie z założeniami projektu samochody mogłyby nie tylko pobierać energię z sieci, ale i oddawać jej nadwyżki.

Nissan potwierdził również plany wprowadzenia na rynek urządzeń do magazynowania energii dla budynków mieszkalnych. Jeszcze w tym roku, wspólnie z działającą w branży zarządzania energią firmą Eaton, Nissan zaoferuje w Europie moduły xStorage. System ten nie tylko daje „drugie życie” akumulatorom wycofanym z eksploatacji w samochodach elektrycznych marki Nissan, ale jest także w pełni zintegrowanym rozwiązaniem w zakresie magazynowania energii, dzięki któremu konsumenci mogą sami zarządzać energią i jej dystrybucją.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła niedawno, że ponad 80% ludzi mieszkających na terenach zurbanizowanych, na których monitoruje się zanieczyszczenie powietrza, oddycha powietrzem niespełniającym norm określonych przez WHO. Jest to problem o skali globalnej.[2] Ten stan rzeczy potwierdza liczba dni, w których ze względu na niską jakość powietrza w poszczególnych europejskich metropoliach, między innymi w Paryżu, obowiązuje zakaz ruchu pojazdów z tablicami rejestracyjnymi kończącymi się cyfrą parzystą lub nieparzystą.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w Nissan Europe, powiedział:Dotychczas zanieczyszczenie powietrza uważano za problem, który dotyczy mieszkańców drugiej półkuli. Jest to jednak błędne przeświadczenie, ponieważ zanieczyszczenie powietrza występuje także w miastach europejskich. Każdy może przyczynić się do zmiany sytuacji w tym zakresie. My inwestujemy w technologie bezemisyjne i podejmujemy inicjatywy, dzięki którym ludzie będą mogli żyć w zdrowszym, inteligentniejszym i bardziej ekologicznym środowisku. Mamy nadzieję, że to krok w dobrym kierunku”.

Według najnowszych raportów[3] wartość globalnego rynku układów oczyszczania powietrza przekroczy 59 mld USD w 2021 roku. Będzie to wynikało zarówno z coraz większego zanieczyszczenia powietrza, jak i z rosnącej świadomości kwestii zdrowotnych wśród konsumentów kształtujących swój styl życia pod kątem ochrony własnego zdrowia.

Nissan LEAF, jako najlepiej sprzedający się w 100% elektryczny samochód na świecie, o zasięgu do 250 kilometrów, jest realną motoryzacyjną alternatywą dla współczesnych konsumentów. Niska jakość powietrza to problem dotyczący każdego z nas, a każdy sprzedany bezemisyjny Nissan przybliża nas do stworzenia czystszego i zdrowszego środowiska w miastach” — dodał Dunsmore.

W ciągu ostatnich dwóch lat pojawiła się groźba zamknięcia dla ruchu największych światowych metropolii w trosce o zdrowie mieszkańców. Nissan jest pionierem rynku w pełni elektrycznych samochodów — w 2010 roku zaoferował on w 100% elektryczny, bezemisyjny model LEAF. Obecnie firma nadal koncentruje się na zapewnianiu rozwiązań w zakresie inteligentnej mobilności na masową skalę, a po drogach całego świata jeździ już prawie 230 000 Nissanów LEAF, w tym blisko 60 000 w Europie.

Warsaw

Banner 468 x 60 px