Log In

Citroën C3 WRC na trasie

A więc zaczęło się! W środę, 18 stycznia, wszystkie nowe samochody rajdowe klasy WRC wyjechały na scenę! Odcinek testowy przed Rajdem Monte Carlo stanowił esencję trudności jakie czekają zawodników przez kilka następnych dni: nawierzchnia była częściowo sucha, a częściowo oblodzona i zaśnieżona. Nie chcąc uszczuplać przydzielonego zapasu opon z kolcami, kierowcy Citroënów C3 WRC zdecydowali się na opony o mieszance supermiękkiej. Był to wybór strategiczny: wiedzieli, że oznacza on uzyskanie przeciętnych czasów na odcinku testowym.

W środę już od rana w parku serwisowym w Gap panowała atmosfera ożywienia i oczekiwania. Rzesze rajdowych fanów gromadziły się wokół nowych stanowisk Citroën Racing, by sfotografować Citroëny C3 WRC lub wypatrzeć kierowców.

O godzinie 16:00 nadeszła oczekiwana chwila: koła aut zaczęły się obracać, otwierając nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata – WRC 2017. Odcinek testowy na trasie długości 3,35 km nie jest co prawda zbyt reprezentatywny dla rajdu jako całości, ale obejmował różne typy nawierzchni – od suchego asfaltu po goły lód. Dlatego już w tej fazie zasadniczą kwestią stał się dobór ogumienia. Zgodnie z przepisami każda z załóg Citroëna na cały rajd, włącznie z odcinkiem testowym, ma wyznaczony limit 43 opon Michelin. Zawodnicy mogą je wybrać z puli, na którą składa się: 20 szt. opon Pilot Sport S5 (miękkie), 24 szt. SS5 (supermiękkie), 12 szt. Pilot Alpin A41 (śniegowe niekolcowane) i 24 szt. A41C (kolcowane). Ponieważ zanosi się na to, że rajd odbędzie się w warunkach typowo zimowych, załogi Citroënów postanowiły zachować w całości zapas opon zimowych i na odcinek testowy wybrały ogumienie o mieszance supermiękkiej.

Decyzja ta oznaczała, że kierowcy postawili sobie inne cele niż zaliczenie najlepszych czasów. Podczas przejazdów Stéphane Lefebvre i Kris Meeke upewnili się, że wszystkie systemy w ich Citroënach C3 WRC funkcjonują prawidłowo, oraz sprawdzili ustawienia na rajd. Craig Breen, startujący samochodem poprzedniej generacji, poprzestał na obowiązkowym, trzykrotnym pokonaniu trasy odcinka.

Jutro uczestnicy rajdu dotrą do Monako na ceremonię startu, która rozpocznie się o godz. 18:11. W programie pierwszego etapu są dwa odcinki specjalne: OS1 Entrevaux – Val de Chalvagne – Ubraye (21,25 km) i OS2 Bayon – Bréziers (25,49 km). Od godziny 23:52 załogi będą się meldować z powrotem w Gap na mecie etapu.

Warsaw

Banner 468 x 60 px