
- Nowy Nissan LEAF – symbol inteligentnej mobilności Nissana – dysponuje zwiększoną mocą i zasięgiem, nowymi technologiami w zakresie bezpieczeństwa oraz opcjami łączności, dzięki którym jest najbardziej zaawansowanym i przystępnym stuprocentowo elektrycznym samochodem na świecie
- Ekskluzywna europejska edycja premierowa pod nazwą Nissan LEAF 2.ZERO jest dostępna od dziś
OSLO (2 października 2017 r.) — Nissan zaprezentował dziś w Europie nowego Nissana LEAF — kolejną generację najlepiej sprzedającego się na świecie bezemisyjnego samochodu elektrycznego. Nowy model, który jest wizytówką wizji inteligentnej mobilności Nissana, oferuje większy zasięg, dynamiczną stylistykę, zaawansowane technologie wspomagające kierowcę oraz rozszerzone opcje łączności.
Philippe Saillard, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe podczas oficjalnej europejskiej premiery modelu LEAF, na Nissan Futures 3.0 w Oslo, powiedział: „Nowy Nissan LEAF jest najbardziej zaawansowanym i przystępnym stuprocentowo elektrycznym samochodem na świecie. To wizytówka inteligentnej mobilności Nissana, czyli naszej wizji przyszłości. Ten model dostarcza więcej radości i emocji oraz jest lepiej skomunikowany z internetem niż jakikolwiek inny oferowany dotychczas samochód elektryczny przeznaczony dla masowego odbiorcy. Jest po prostu niesamowity”.
Inteligentna energia według Nissana: elektryczny zespół napędowy zapewniający większy zasięg i silniejsze emocje
Nowy Nissan LEAF oferuje zwiększony do 378 km* zasięg na jednym ładowaniu, co pozwala na dłuższe podróże trasami wyznaczonymi przez rozbudowaną europejską sieć stacji szybkiego ładowania CHAdeMO. Nowy elektryczny zespół napędowy rozwija 110 kW (150 KM) mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Wartości te zapewniają dynamiczne przyspieszenie i niezrównaną przyjemność z jazdy.
Inteligentna jazda według Nissana: technologia służąca zwiększeniu przyjemności z jazdy, poprawie bezpieczeństwa i ograniczeniu stresu
Inteligentna technologia
Nowy Nissan LEAF jest wyposażony w innowacyjne rozwiązania, takie jak zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT, zwiększający pewność i podnoszący komfort prowadzenia samochodu. ProPILOT wykorzystuje układ kierowniczy, hamowanie i przyspieszanie, aby wspomóc kierowcę w czasie jazdy jednym pasem ruchu, zarówno przy małej prędkości, jak i w płynnym ruchu autostradowym. Podczas jazdy w korku ProPILOT umożliwia nowemu Nissanowi LEAF autonomiczne zwalnianie, aż do zatrzymania się, a następnie ponowne podążanie za poprzedzającym pojazdem, jak tylko ruch zostanie wznowiony. Elementem systemu jest również ProPILOT Park, umożliwiający w pełni autonomiczne parkowanie.
Większa kontrola, mniejszy stres
Rewolucyjny e‑Pedal w nowym Nissanie LEAF zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie się jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Przy całkowicie zwolnionym pedale przyspieszenia hamulce hydrauliczne i cierne są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu przy jednoczesnym odzyskiwaniu energii z hamowania, która doładowuje akumulator. Pojazd pozostaje nieruchomy — nawet na wzniesieniu — dopóki pedał przyspieszenia nie zostanie ponownie wciśnięty. Takie rozwiązanie zmniejsza stres związany z prowadzeniem pojazdu w niespotykanym wcześniej stopniu.
Inteligentna integracja według Nissana: podłączenie akumulatora do ogólnodostępnej infrastruktury
Nowy Nissan LEAF to już nie tylko samochód elektryczny
Nowy Nissan LEAF jest czymś znacznie więcej niż w 100% elektrycznym samochodem. To mobilna jednostka zasilająca z funkcją przesyłu energii w obu kierunkach. Oznacza to możliwość oddawania energii do sieci po podłączeniu pojazdu do systemu zasilania domu lub biura. Dzięki innowacyjnej technologii Nissana umożliwiającej podłączenie pojazdu do sieci elektroenergetycznej LEAF może oddawać nadwyżki energii, przyczyniając się do uzupełniania niedoborów w lokalnej sieci i stabilizowania jej obciążenia.
Elegancki z zewnątrz
O atrakcyjności nowego Nissana LEAF decydują nie tylko zaawansowane technologie. Smukła, dynamiczna sylwetka oraz doskonałe właściwości aerodynamiczne sprawiają, że trafia on w upodobania europejskich klientów. Każdy, komu znane są charakterystyczne detale stylistyczne Nissana, rozpozna kształt bumerangu w kloszach lamp i motyw litery V z przodu, płaski niebieski grill, a także niebieską listwę na tylnym zderzaku.
… i wewnątrz
Wnętrze nowego Nissana LEAF zostało gruntownie przeprojektowane. Jest skoncentrowane na kierowcy, a przemyślane zagospodarowanie przestrzeni zapewnia optymalną funkcjonalność. Przedni panel w formie „szybującego skrzydła” oraz intensywnie niebieskie przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy sprzyjają relaksowi i podkreślają minimalistyczną estetykę. Na nowym kolorowym ekranie (TFT) o przekątnej 7 cali wyświetlane są najważniejsze informacje, w tym powiadomienia z systemu Safety Shield, informacje o zapasie mocy oraz komunikaty z systemów audio i nawigacji. W celu zapewnienia rozszerzonej łączności samochód wyposażono w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto (w zależności od rynku).
Wyjątkowa edycja premierowa
Z okazji europejskiej premiery Nissana LEAF drugiej generacji od dziś dostępna jest wyjątkowa, limitowana edycja tego modelu: nowy Nissan LEAF 2.ZERO. Samochód w tej wersji jako pierwszy w Europie został wyposażony w technologię ProPILOT, zapewniającą poczucie pewności i komfort za kierownicą.
Pierwsze egzemplarze w cenie 159 900 złotych trafią do klientów już na początku 2018 roku.
Nowy Nissan LEAF — dane techniczne
Nadwozie |
|
Długość całkowita (mm) |
4480 |
Szerokość całkowita (mm) |
1790 |
Wysokość całkowita (mm) |
1540 |
Rozstaw osi (mm) |
2700 |
Rozstaw kół przód/tył (mm) |
1530–1540 / 1545–1555 |
Minimalny prześwit (mm) |
150 |
Współczynnik oporu aerodynamicznego (Cd) |
0,28 |
Opony |
205/55R16 lub 215/50R17 |
Pojemność bagażnika (VDA) |
435 l |
Masa/liczba miejsc |
|
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) |
1490–1520 |
Liczba miejsc |
5 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) |
1765–1795 |
Akumulator |
|
Typ |
Litowo-jonowy |
Pojemność |
40 kWh |
Silnik elektryczny |
|
Symbol |
EM57 |
Moc maksymalna |
110 kW (150 KM) / 3283~9795 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
320 Nm (32,6 kgfm) / 0~3283 obr./min |
Osiągi |
|
Zasięg |
378 km wg NEDC |
Czas ładowania (standardowy) |
16 godzin (3 kW) — z sieci domowej 8 godzin (6 kW) 5,5 godziny (nowa ładowarka 7 kW) |
Czas ładowania do 80% (szybkie ładowanie) |
40 minut (50 kW) |
* Według NEDC, dane w procesie homologacji
Specyfikacja Nissana LEAF 2.ZERO
Zasięg 378 km / 235 mil (wg NEDC)*
Ładowarka pokładowa 6,6 kW
NADWOZIE
17-calowe felgi ze stopów metali lekkich
Przyciemniane szyby
Elektrycznie składane lusterka w kolorze nadwozia
Przednie światła przeciwmgłowe
Reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED
System adaptacyjnych świateł drogowych
Chromowane klamki
Podświetlany port ładowania
Lakier metalizowany
WNĘTRZE
Ekran TFT 7” i analogowy zestaw wskaźników
Tapicerka materiałowa czarna
Wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą
Kieszenie w oparciach foteli
Podgrzewane fotele przednie
Składana i dzielona (60/40) tylna kanapa
Środkowy podłokietnik z przodu
KOMFORT I WYGODA
e‑Pedal
System inteligentnego kluczyka
Elektryczny hamulec postojowy
Lusterko wsteczne automatycznie przyciemniane
Klimatyzacja automatyczna
Czujnik zmierzchu i deszczu + oświetlenie drogi do domu + automatyczne światła awaryjne
Elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu
Gniazdka 12V (x1) + USB (x1)
AUDIO I TECHNOLOGIA
System nawigacji i multimediów NissanConnect EV z 7” kolorowym ekranem dotykowym wyposażonym w obsługę aplikacji Apple CarPlay i Android Auto
Inteligentny system kamer 360° z systemem ostrzeżegania o poruszających się obiektach
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
6 głośników
System ProPILOT
Inteligentny tempomat
System rozpoznawania znaków drogowych
BEZPIECZEŃSTWO
ABS + EBD + system wspomagania ruszania pod górę
6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe)
ISOFIX
System inteligentnej kontroli toru jazdy
Inteligentny system automatycznego hamulca awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych
Inteligentny system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
Inteligentny system ostrzegania o obiektach w ruchu poprzecznym
Inteligentny system ostrzegania o pojeździe w martwym polu