Podobno nikt nie decyduje się na zakup samochodu w wersji podstawowej, ale zaprzyjaźniony salon dealerski powiedział nam kiedyś, że zdarzają się klienci różni i nawet chętny na bazowego Dustera się znalazł. Sprawdziliśmy jak wygląda i co posiada SUV w wariancie Access.
Dacia Duster cieszy się w Polsce dużą popularnością. W kwietniu i w maju samochód był najlepiej sprzedającym się modelem wśród klientów indywidualnych. Przystępny cenowo SUV jest oferowany w czterech dostępnych wersjach wyposażenia: Acces, Essential, Comfort i Prestige. Podstawowa wersja modelu została wyceniona na 39.900 zł. Jest oferowana wyłącznie z jednostką SCe o pojemności 1,6 litra, która generuje moc 115 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 156 Nm. Model potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 11,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 172 km/h. Średnie spalanie Dustera, które podaje producent, wynosi 5,7 l/100 km.
Za kwotę 39.900 zł możemy znaleźć się w posiadaniu samochodu w dwóch dostępnych wersjach kolorystycznych: Błękit Morski lub Biel Alpejska. Zamówienie lakieru metalizowanego wiąże się z dopłatą 2000 zł. Model będzie wyposażony wyjściowo w zwykłe 16-calowe koła, a bardziej atrakcyjne zestawy są dostępne od wersji Essential. Jeśli zależy nam na relingach dachowych, możemy je zamontować za dopłatą 500 zł.
Samochód nie posiada klimatyzacji. Aby ją otrzymać, musimy zwiększyć budżet i zdecydować się na drugi poziom wyposażenia oraz dopłacić 2.500 zł. W modelu nie znajdziemy również ekranu dotykowego, ani radia. Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza bazowy model za 39.900 zł został wyposażony w tapicerkę materiałową w kolorze grafitowym. Kierowca zasiądzie w fotelu regulowanym wyłącznie na odległość, z kolei tylna kanapa będzie jednoczęściowa. Dzielone siedzenia są dostępne w wyższych wariantach wyposażenia. Duster Access posiada centralny zamek, komputer pokładowy, ogranicznik prędkości, elektrycznie podnoszone szyby przednie, zestaw do naprawy uszkodzonej opony oraz gniazdo 12V z przodu. Tyle farancuskie.pl. My jeździliśmy najbogatszą wersją. Jest to doskonały samochód na miejskie i wiejskie bezdroża. Na trasie też spisuje się znakomicie.