Nowa Dacia Duster jest przystępnym cenowo modelem SUV-a, ale w ofercie nie brakuje pakietów dodatków i opcji, które poprawią wygląd i uprzyjemnią użytkowanie pojazdu. Sprawdziliśmy ile kosztuje, jak wygląda i co posiada najbogatsza wersja pojazdu, która jest bardzo chętnie wybierana także przez polskich klientów.
Niedawno prezentowaliśmy Dustera w całkowicie „gołej”, bazowej wersji wyposażeniowej. Tym razem postanowiliśmy podążyć na sam szczyt cennika i skonfigurować najdroższy i najlepiej wyposażony egzemplarz SUV-a, jaki można zamówić w Polsce. Nowa Dacia Duster jest dostępna w czterech wariantach wyposażenia: Access, Essential, Comfort i Prestige. Najtańsza wersja samochodu kosztuje 39.900 zł, z kolei za najdroższą trzeba zapłacić ponad dwa razy więcej, a dokładniej 84.050 zł. Przystępna cena jest jedną z przyczyn, dla których pojazd jest tak popularny na rynku. Dacia musiała nawet zwiększyć moce produkcyjne fabryki w Mioveni, aby sprostać liczbie zamówień na nowy model.
Nowa Dacia Duster Prestige
Model Prestige z wysokoprężną jednostką dCi 110 sprzężoną z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz napędem 4×4, kosztuje w polskich salonach 75.900 zł. Jest to najtańszy SUV z dieslem i doskonałym napędem na cztery koła w naszym kraju. W standardowym wyposażeniu Dustera Prestige znajdziemy relingi dachowe, osłony podwozia w kolorze satynowego chromu, 17-calowe obręcze w schemacie Maldive, przyciemniane tylne szyby, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, schowek pod siedzeniem pasażera, podłokietnik, system Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem, mapę Europy Wschodniej w wersji podstawowej oraz kamerę cofania.
Aby skonfigurowany przez nas samochód był atrakcyjniejszy, dodajemy metalizowany lakier w cenie 2000 zł. Najbardziej przypadł mi do gustu kolor Orange Atacama, więc konfigurowany przez nas Duster otrzymał właśnie pomarańczowe wykończenie nadwozia. Do tego dodaliśmy tapicerkę skórzaną połączona z elementami skóry ekologicznej za kwotę 1450 zł.
Zamiast manualnej klimatyzacji preferujemy automatyczną, dlatego dokładamy kolejne 1300 zł, a dla zwiększenia bezpieczeństwa dodajemy system czterech kamer Multiview Camera za kwotę 1100 zł. Podgrzewane fotele to dodatkowy koszt 600 zł, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika wiąże się z wydatkiem 1000 zł, rozszerzona wersja mapy Europy wschodniej kosztuje 300 zł, natomiast koło zapasowe dojazdowe – 400 zł.
Najdroższa Dacia Duster?
Rezultatem jest najbogatsza Dacia Duster widoczna na wizualizacjach poniżej, którą można zamówić za 84.050 zł. Warto na koniec dodać, że dzięki doskonałym parametrom technicznym, Duster świetnie nadaje się do jazdy w terenie, dużo lepiej niż tak zwane miejskie SUVy.
Duster – dane techniczne
Długość |
4341 mm |
Szerokość |
1804 mm |
Szerokość z lusterkami bocznymi |
2052 mm |
Wysokość 1626 mm |
2052 mm |
Rozstaw osi |
2674 mm |
Zwis przedni |
841 mm |
Zwis tylny |
826 mm |
Prześwit |
210 mm |
Średnica zawracania |
10,1 metra |
Kąt natarcia |
30 stopni |
Kąt zejścia dla wersji 4×4 |
33 stopnie |
Głębokość brodzenia |
350 mm |
źródło: fanacuskie.pl