Log In

Prezydent Szczecina za kierownicą elektrycznego Nissana LEAF

Motoryzacja przechodzi dziś prawdziwą elektromobilną transformację. Nie ma wątpliwości, że przyszłość należy do samochodów nisko i zeroemisyjnych. Dla Nissana, pioniera elektromobilności na masową skalę, ta przyszłość dzieje się jednak już teraz. Jeden z egzemplarzy Nissana LEAF, najpopularniejszego w historii samochodu elektrycznego oraz ikony Nissan Intelligent Mobility, trafił właśnie w ręce prezydentaSzczecina, Piotra Krzystka. W kwietniu miasto Szczecin nabyło w przetargu dwa Nissany LEAF i w tej chwili dysponuje już flotą złożoną z 10 „elektryków” japońskiej marki.

W obliczu narastających problemów związanych z jakością powietrza, a także stale zaostrzających się norm emisji szkodliwych związków, coraz częściej w kontekście transportu i jego rozwoju mówi się o ekologii i ochronie środowiska. Dlatego też elektromobilność staje się ważnym elementem strategii producentów samochodów. Nissan, który jako pierwszy wprowadził na rynek samochód elektryczny dla masowego odbiorcy, jest jednym z liderów upowszechniania elektromobilności. Japońska firma już dzisiaj odpowiada na wyzwania przyszłości inwestując także w rozwój infrastruktury ładowania, oferując technologie wspierające integrację pojazdów z ich otoczeniem, czy angażując się w inicjatywy promujące elektromobilność i popularyzację samochodów zeromisyjnych.

Wprowadzona w życie na początku ubiegłego roku ustawa o elektromobilności przyczyniła się do wzrostu zainteresowania samochodami elektrycznymi m.in. ze strony administracji i spółek Skarbu Państwa. Prawo określa konieczny do osiągnięcia w najbliższych latach udział pojazdów elektrycznych we flotach jednostek samorządowych oraz minimalną liczbę ogólnodostępnych punktów ładowania, które mają zostać zainstalowane w danej gminie. W odpowiedzi na te regulacje, ale także z własnej inicjatywy coraz więcej miast aktywnie angażuje się w promowanie elektromobilności.

Przykładami dobrych praktyk może pochwalić się administracja Szczecina, która przy modernizacji swojej floty stawia na zakup pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. W ramach wdrażania miejskiego Programu Rozwoju Elektromobilności w kwietniu br. miasto zakupiło cztery samochody elektryczne, w tym dwa Nissany LEAF. Tym samym Szczecin posiada obecnie flotę złożoną z 12 aut elektrycznych – największą wśród jednostek samorządowych w Polsce – z czego 10 pojazdów to Nissany: LEAF oraz e-NV200 Evalia.

Jeden z nowo zakupionych Nissanów LEAF jest od niedawna użytkowany przez prezydenta Szczecina, Piotra Krzystka. Prezydent Szczecina jest jednym z pierwszych w Polsce przedstawicieli władz, który zdecydował się na korzystanie z samochodu zeroemisyjnego w ramach wykonywania codziennych obowiązków służbowych.

„Bardzo sobie cenię kompaktowość i możliwości elektrycznego Nissana. Do tej pory służbowe limuzyny kojarzyły się raczej z wielkimi, pojemnymi samochodami. Pokazujemy, że można inaczej i bardzo ekologicznie. Jeśli chodzi o ładowanie samochodu, to nie stanowi ono żadnego problemu. Auto ładuję nocą w domu lub za dnia w pracy” – powiedział prezydent Piotr Krzystek.

Pozostałe znajdujące się we flocie miasta Nissany LEAF, które zostały nabyte w ramach wcześniejszych przetargów, użytkowane są przez Zarząd Dróg Miejskich i Transportu Miejskiego, Zespół Szkół Samochodowych i Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii. Z kolei z czterech Nissanów e‑NV200 Evalia korzystają: ZDiTM, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy i dwa Domy Pomocy Społecznej.

Prócz zakupu samochodów elektrycznych miasto Szczecin realizuje inwestycję inicjującą powstanie miejskiej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych. Latem ubiegłego roku przekazano mieszkańcom 3 stacje szybkiego ładowania o mocy szczytowej 50 kW.

„Miasto ma w planach dalszą rozbudowę sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych. W Szczecinie będą także pojawiać się nowoczesne pojazdy komunikacji miejskiej  już dziś realizujemy zakup autobusów hybrydowych i przymierzamy się do elektrycznych” – dodał prezydent Piotr Krzystek.

„Cieszymy się, że coraz więcej samorządów wspiera rozwój elektromobilności, a Szczecin jest tego najlepszym dowodem. Fakt, że prezydent miasta przesiada się z samochodu spalinowego do elektrycznego, jest znamienny, bo stanowi doskonały przykład dla mieszkańców, że warto stawiać na auta zeroemisyjne. Dla nas to dodatkowa satysfakcja, że tym samochodem jest Nissan LEAF” – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager polskiego oddziału Nissan Sales CEE.

Kontrakt z miastem Szczecin został zawarty przez autoryzowanego przedstawiciela Nissana w tym regionie – Grupę Polmotor – której działania na rzecz rozwoju elektromobilności daleko wykraczają poza samą sprzedaż samochodów zeroemisyjnych. Firma aktywnie promuje ekologiczny transport, czego przykładem są m.in. organizacja konferencji o elektromobilności, stała współpraca z producentem ładowarek samochodowych, kooperacja z Akademią Morską w Szczecinie i PSPA przy programie EUFAL („Elektryczny miejski transport towarowy i logistyka”), a także promowanie samochodów elektrycznych podczas Półmaratonu Szczecińskiego. 

„Grupa Polmotor od wielu lat angażuje się w rozwój elektromobilności, wiedząc jak ważny jest to trend w motoryzacji, a także w walce o ochronę środowiska. Bardzo dużą uwagę przykładamy do edukacji związanej z promowaniem samochodów elektrycznych. Staramy się wychodzić naprzeciw wymogom, jakie nakłada ustawa o elektromobilności, ale także kierujemy nasz przekaz do osób, które jeszcze dziś nie myślą o poruszaniu się samochodami elektrycznymi. Warto jest śledzić nasze działania, ponieważ niektóre z nich, jak choćby projekt EUFAL, to projekty naukowe, których wyniki jasno wskazują korzyści wynikające z użytkowania pojazdów bezemisyjnych” – powiedział Konrad Kijak, dyrektor handlowo-administracyjny Grupy Polmotor.

###

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 640 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejszy samochód elektryczny na świecie. Wizja inteligentnej mobilności Nissana wyznacza kierunek prac firmy nad nowymi produktami i technologiami, a kompleksowe podejście do mobilności przyszłości określa najważniejsze decyzje firmy dotyczące sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

źródło: Nissan

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px