Log In

Od 1 lipca 2020 roku rusza sprzedaż eVito i eSprintera

Od 1 lipca 2020 r. w Polsce rusza sprzedaż eVito i eSprintera – dwóch flagowych modeli pojazdów dostawczych z portfolio Mercedes-Benz Vans w wersji z napędem elektrycznym. Jednocześnie już od 26 czerwca 2020 roku można składać wnioski o dofinansowanie zakupu lub leasingu elektrycznych pojazdów dostawczych (kategoria N1) w ramach programu eVan. Dotacja Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej może wynieść nawet 30 proc. kosztów kwalifikowanych – maksymalnie 70 tys. zł. Wnioski można składać do 31 lipca 2020 r. lub do wyczerpania puli środków, o czym NFOŚiGW poinformuje na swojej stronie internetowej www.nfosigw.gov.pl, na której można znaleźć wszelkie informacje dotyczące dokumentów, wymaganych, aby uzyskać dotację. Okres kwalifikowania kosztów trwa do końca 2023 roku.

W programie eVan nie ma górnej granicy ceny zakupu pojazdu, dlatego też obydwa furgony Mercedes-Benz Vans: eVito i eSprinter mogą zostać objęte dotacją, której wielkość zbliża koszt zakupu elektrycznych pojazdów do ceny modeli z tradycyjnym napędem. Warto przy tym zauważyć, że całkowite koszty użytkowania eVito o mocy 116 KM i Vito 111 CDI po uwzględnieniu dopłaty państwowej zrównują się już po 1-2 latach użytkowania pojazdu. Dowiódł tego projekt badawczy TCO (Total Cost Ownership), przeprowadzony w drugiej połowie 2019 roku przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Mercedes-Benz Polska i innymi partnerami. Wnioski z sześciotygodniowego testu prowadzonego w różnych warunkach użytkowania przez trzy różne firmy zostały przedstawione w raporcie „Flota z energią” dostępnym nahttps://flotazenergia.pl.

Start eVito i eSprintera na polskich drogach ze wsparciem finansowym państwa sprawia, że komercyjne pojazdy elektryczne stają się łatwiej dostępne dla większej liczby przedsiębiorców i są realną alternatywą dla tradycyjnych napędów, oferując ponadto szereg dodatkowych udogodnień związanych z poruszaniem się po miastach: np. bezpłatne parkowanie, jazda po bus pasach. W wielu branżach znaczenie też będzie miał prestiż i wizerunek firmy dbającej o środowisko.

Zjawiska te doskonale wpisują się w strategię „eDrive@VANs” zainicjowaną przez Mercedes-Benz Vans w 2016 roku, w ramach której wszystkie modele pojazdów dostawczych w portfolio marki mają być dostępne w wersji elektrycznej, a ich użytkowanie ma być komercyjnie opłacalne. Strategia ta bowiem obejmuje nie tylko same pojazdy, ale także rozwój całego ekosystemu wspierającego elektryczną mobilność. eDrive@VANs jest odpowiedzią na obecne megatrendy i wyzwania – rosnącą urbanizację oraz poziom natężenia ruchu w obszarach miejskich, zaostrzenie wymagań dotyczących czystości powietrza i rosnące zapotrzebowanie na zrównoważoną mobilność.

eVito – pierwszy model Mercedes-Benz Vans dostępny w wersji całkowicie elektrycznej –zadebiutował na świecie jesienią 2018 roku. Na jego przykładzie Mercedes-Benz Vans pokazał też zaprojektowany na potrzeby elektryfikacji flot ekosystem, składający się z infrastruktury ładowania oraz usług zarządzania i serwisowania. Tylko w takim środowisku flota elektryczna może funkcjonować w pełni konkurencyjnie, wydajnie i efektywnie.

Dla eVito najbardziej naturalnym żywiołem jest miasto. Jednak jego zasięg i ładowność spełniają również wymagania klientów działających także na terenach podmiejskich (np. handlowców, serwisantów). Bateria o mocy 41 kWh zapewnia zasięg około 150 kilometrów i nawet w niekorzystnych warunkach – przy niskiej temperaturze i dużym obciążeniu, kierowca nadal ma do dyspozycji 100 kilometrów. Aby uzyskać pełny zasięg, wystarczy sześć godzin ładowania.

Napęd eVito generuje 85 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 295 Nm . Maksymalna prędkość może być uzależniona od zastosowania. W mieście maksymalna prędkość 80 km/h, dostępna w standardzie oszczędza energię i zwiększa zasięg. Z kolei w zastosowaniach podmiejskich eVito można zamówić z opcjonalnym ogranicznikiem prędkości do 100 km/h, a nawet 120 km/h.

Średniej wielkości elektryczny van jest dostępny w dwóch rozstawach osi. Wersja podstawowa to 5140 mm, , co odpowiada mocy konwencjonalnie napędzanego Vito. Najdłuższa wersja ma 5370 mm. e na Obie długości, w zależności od wybranego wyposażenia, mogą pomieścić nawet ponad 1000 kg ładunku.Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 3200 kilogramów. Umieszczenie akumulatorów pod podłogą zapewnia również dużą elastyczność przestrzeni przy objętości ładunku od 6,0 do 6,6 m3.

Ceny eVito zaczynają się od 189 943 pln netto.

eSprinter – pionier segmentu dużych pojazdów dostawczych w wersji elektrycznej – zadebiutował na świecie na początku 2019 roku jako furgon z wysokim dachem i DMC 3500 kg. eSprinter ma identyczną przestrzeń ładunkowąjak model napędzany tradycyjnie – 11 m3, dzięki czemu jest tak samo wszechstronny i funkcjonalny. Z czterema akumulatorami o mocy 55 kWh jego zasięg wynosi około 150 kilometrów przy maksymalnej ładowności prawie 900 kilogramów. Druga opcja pozwala klientom ustawić inaczej priorytety: trzy zespoły akumulatorowe o mocy 35 kWh zapewniają zasięg około 115 kilometrów, ale w zamian maksymalna ładowność wzrasta o około 150 kilogramów do około 1040 kilogramów. Zintegrowana funkcja szybkiego ładowania zapewnia większą elastyczność; prądem stałym, o odpowiedniej mocy, akumulator można uzupełnić od 10 do 80 procent naładowania w ciągu zaledwie 30 minut.

Podobnie jak w przypadku podstawowego silnika wysokoprężnego, napęd elektryczny w eSprinterze wytwarza 85 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 295 Nm. Tak jak w przypadku eVito maksymalna prędkość może być skonfigurowana w zależności od charakteru użytkowania – od 80 km/h do 120 km/h.

Ceny eSprintera zaczynają się od 233 143 pln netto.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px