Log In

CITROËN AMI. SUKCES BEZ GRANIC

Od momentu wprowadzenia na rynek w kwietniu 2020 roku, Citroën zaskakuje tym modelem na rynku mikromobilności dzięki przystępnej cenie, możliwości dokonania zakupu online (podobnie jak dowolnego innego produktu powszechnego użytku) oraz sprzedaży w sieciach sklepów Fnac i Darty. Popularny, stanowiący inspirację dla różnych społeczności, jest centralnym punktem wielu imprez, takich jak Design Week w Mediolanie czy Międzynarodowe Igrzyska Młodzieży organizowane w Brukseli. Citroën Ami, oferowany do tej pory na 9 rynkach europejskich, od czerwca br. jest także dostępny w Wielkiej Brytanii i Turcji. Ami cieszy się uznaniem wśród klientów indywidualnych, przedstawicieli wolnych zawodów, komcernów przemysłowych i firm usługowych, sprzedał się już w ponad 23 000 egzemplarzy, w tym w bardzo ekskluzywnej wersji My Ami Buggy. Model Citroëna odniósł sukces bez granic.

„Ami jest prawdziwym uosobieniem ducha Citroëna, ściśle związanego z codziennym życiem i mobilnością klientów. Podejmujemy działania na rzecz upowszechniania elektromobilności i jesteśmy bardzo dumni z tak wielkiego sukcesu Ami w Europie i w innych częściach świata” – powiedział Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna.


01. AMI Z POWODZENIEM PODBIJA KOLEJNE RYNKI 
Od momentu debiutu rynkowego w kwietniu 2020 roku Citroën Ami znalazł ponad 22 400 nabywców w Europie, do których należy doliczyć zamówienia złożone na rynku marokańskim i tureckim, co daje łączną liczbę ponad 23 000 sprzedanych egzemplarzy.

Francja jest najważniejszym rynkiem zbytu z ponad 13 300 zamówieniami na ten model, z czego 83% od klientów indywidualnych, a 17% od klientów biznesowych. Ami jest liderem na rynku elektrycznych czterokołowców i drugim pod względem wielkości sprzedaży na całym rynku motoryzacyjnym, z udziałem w rynku na koniec maja br. na poziomie 26%. W okresie od maja 2021 do maja 2022 rynek czterokołowców wzrósł o 9,7%, w głównej mierze dzięki pojawieniu się Ami. Liczba zarejestrowanych egzemplarzy tego modelu wzrosła w przeciągu ostatniego roku o 47%.

We Włoszech Ami okazał się wielkim sukcesem. Ten kraj – drugi w kolejności wprowadzania Ami do sprzedaży – jest też drugim po Francji rynkiem zbytu przekraczającym 6 700 zamówionych egzemplarzy. W pierwszym kwartale 2022 roku Ami jest liderem rynku czterokołowców z wynikiem na poziomie 31% łącznej liczby rejestracji, który wzrasta do 65%, jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie czterokołowce elektryczne. Ami zyskał szczególne uznanie wśród klientów indywidualnych, którzy stanowią aż 94% wszystkich nabywców.

Hiszpania i Belgia prezentują porównywalne wyniki, wynoszące odpowiednio 780 i 724 sprzedanych egzemplarzy. Rynek hiszpański jest napędzany w 75% przez klientów indywidualnych, podczas gdy na rynku belgijskim 42% stanowią klienci biznesowi. Od końca maja tego roku Ami jest na tym rynku liderem w segmencie czterokołowców.

Na rynku portugalskim Ami cieszy się jednakowym powodzeniem wśród klientów indywidualnych i biznesowych i na chwilę obecną znalazł tu 476 nabywców. Zajmuje pozycję lidera wśród czterokołowców z udziałem rynkowym 35% na koniec maja br.

Ami szykuje się do podboju rynku brytyjskiego. Wprowadzenie tego modelu na rynek Wielkiej Brytanii ma szczególną historię. Pomimo kierownicy po lewej stronie, zainteresowanie tym modelem było tak duże, że dołożono wszelkich starań, aby mógł on jak najszybciej trafić do brytyjskich klientów. Już w momencie opublikowania cennika Ami w dniu 24 maja br. złożonych zostało na niego 2 000 wstępnych zamówień, co bardzo dobrze wróży debiutowi na tym rynku. Wersje Ami przeznaczone na rynek brytyjski będą miały kierownicę po lewej stronie. Przyjęcie takiego rozwiązania ma kilka istotnych zalet: nie powoduje wzrostu kosztów produkcji Ami, nieuniknionego w przypadku konieczności adaptacji linii produkcyjnej do wersji z kierownicą po prawej stronie, a ponadto po zaparkowaniu umożliwia kierowcy bezpieczne wysiadanie od strony chodnika.

W Turcji klienci biznesowi mogli składać zamówienia na Ami już od września 2021 roku. Na stronie sprzedaży online zarejestrowanych zostało w ten sposób do dzisiaj niemal 400 zamówień. Na rynku tureckim Ami to oferta najbardziej przystępna cenowo, a pojazd jest szczególnie ceniony za ochronę pasażerów, której nie posiadają jednoślady, tak liczne na tureckich drogach. 20 czerwca br. wystawiliśmy do sprzedaży online 50 egzemplarzy Ami przeznaczonych dla klientów indywidualnych. Ku naszemu wielkiemu zaskoczeniu sprzedały się w ciągu zaledwie 25 minut, co świadczy o dużym zainteresowaniu małym czterokołowcem, którego obecność na tureckich drogach powinna w ciągu najbliższych miesięcy znacząco wzrosnąć. Pierwsze egzemplarze Ami trafią do nabywców w sierpniu br.

641 zamówień złożonych w Maroku i w Turcji pochodziło wyłącznie od klientów biznesowych, ponieważ Ami był na tych rynkach skierowany w pierwszej kolejności do przedsiębiorców, którzy uznali go za ekonomiczny, zwrotny i bezpieczny środek transportu na potrzeby usług lokalnych przez nich oferowanych.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px