Log In

„THE SPHERE”

Zaskakująca mobilna witryna, eksponowana od 4 sierpnia br. na terenie muzeum sztuki Louvre-Lens, pozwala oglądać nowego PEUGEOT 408 pod dowolnym kątem. Fastback marki zmienia się w niej w zawieszone w przestrzeni dzieło sztuki.

„Zaskakujący pod każdym względem nowy PEUGEOT 408 został stworzony przez zespół złożony z designerów i konstruktorów, których pasją jest motoryzacja, z myślą o kochających życie i samochody. Przyszli właściciele tego modelu będą bez wątpienia chcieli uwolnić się od pewnych konwenansów i będą poszukiwać przyjemności realizowanej w odpowiedzialny sposób. Znajdą w tym samochodzie cały ogrom doznań, jakich dostarcza instynktowna jazda. W celu wyrażenia tego zdecydowaliśmy się – na ponad sześć miesięcy przed premierą – wyeksponować naszego nowego fastbacka w muzeum sztuki Louvre-Lens” – powiedziała Linda Jackson.

Nowy PEUGEOT 408 z unikatową sylwetką dynamicznego i innowacyjnego fastbacka stał się w naturalny sposób źródłem inspiracji dla zespołu utalentowanych artystów, konstruktorów i techników z paryskiego studia kreatywnego Superbien w Paryżu, którzy przekuli projekt agencji OPEn w rzeczywistość zapierającą dech w piersiach i zdającą się przeczyć prawom grawitacji.

To właśnie oni – specjaliści od unikatowych, oryginalnych instalacji – stworzyli tę imponującą oprawę. „The Sphere” jest czymś naprawdę zaskakującym. Co jest na górze? Co jest na dole? Co sprawia, że nowy PEUGEOT 408 może obrócić się do góry kołami lub kręcić się i poruszać w tak nieoczekiwany sposób? Odpowiedzią jest przezroczysta kula, która otacza samochód i pozwala oglądać go pod dowolnym kątem.

Oryginalna instalacja została zaprezentowana w wyjątkowej scenerii muzeum sztuki Louvre-Lens. PEUGEOT 408, wyróżniający się sportową, a zarazem płynną sylwetką, stał się dzięki niej unikatowym dziełem sztuki, podkreślającym aerodynamiczne kształty samochodu.

„Bardzo spodobał nam się pomysł tego oryginalnego dzieła, które jest zdecydowanie przyjemne dla oka i doskonale eksponuje atuty najnowszego modelu. Unikatowy styl nowego PEUGEOT 408, doceniony przez wiele osób, które miały okazję zapoznać się z tym modelem, został zaprezentowany w bardzo ciekawy sposób, we wspaniałej i nowoczesnej scenerii muzeum sztuki Louvre-Lens” – powiedziała Linda Jackson, dyrektor generalna marki PEUGEOT.

„PEUGEOT idzie z duchem czasu i wprowadza innowacje we wszystkich dziedzinach. Przezroczysta kula, zaprojektowana specjalnie dla nowego PEUGEOT 408, pozwala dokładnie obejrzeć nasz nowy model pod każdym kątem. Ta instalacja doskonale wpisuje się w globalną strategię promowania nowej tożsamości marki PEUGEOT – dodaje Phil York, dyrektor ds. marketingu i komunikacji marki PEUGEOT.

Atrakcyjny samochód w równie atrakcyjnej oprawie

Nowy PEUGEOT 408 został zawieszony w „The Sphere”, tak jakby unosił się w stanie nieważkości. Obraca się, dzięki czemu można obejrzeć go z każdej strony. Chcieliśmy w ten sposób wyeksponować dynamikę sylwetki nowego PEUGEOT 408. W tym celu musieliśmy rzucić wyzwanie grawitacji i stworzyć instalację zdolną bez trudu obrócić nowego PEUGEOT 408 w dowolne położenie, by poznać szczegóły jego designu. Instalacja musiała być równie atrakcyjna i zaskakująca, jak sam samochód. I tak narodziła się koncepcja „The Sphere” – wyjaśnia Stéphane Lecoq, dyrektor kreatywny agencji OPEn, po czym kontynuuje:

Kiedy forma spotyka się w nieoczekiwany sposób z funkcją, można uzyskać spektakularne efekty. Konstrukcja i zasada działania „The Sphere”, zarówno pod względem fizycznym, jak i stylistycznym, wymagały bardzo innowacyjnego podejścia”.

Techniczne kulisy przygotowania inscenizacji

Cała konstrukcja „The Sphere” wykonana jest ze stali o wysokiej wytrzymałości i pokryta ochronną warstwą żywicy epoksydowej w srebrzystym kolorze. Przezroczysta kula została wykonana z miękkiego PCW, co pozwoliło na zastosowanie dyskretnych, prawie niewidocznych dmuchaw utrzymujących ją stale w stanie napełnienia. Dwie duże obręcze o średnicy 5,10 m są wprawiane w ruch przez system czterech kół napędzanych silnikami elektrycznymi o mocy 3500 W. Moc silników jest w większości wykorzystywana do sterowania obrotami i utrzymania środka ciężkości „The Sphere” we właściwym położeniu.

Uderzająco piękne miejsce o ultranowoczesnej stylistyce, jakim jest muzeum Louvre-Lens, było idealną scenerią do zainaugurowania instalacji. Elegancki układ łukowatych fasad ze szkła i aluminium nadaje kształt nowoczesnemu pięknu i nawiązuje do wspaniałości paryskiego pierwowzoru.

Zaskakujący design i zapierający dech w piersiach wygląd muzeum sprawiły, że zostało ono uznane za idealne miejsce na premierę nowego PEUGEOT 408 w… przezroczystej kuli.

Debiut rynkowy na początku 2023 roku

Prezentowany aktualnie w „The Sphere” nowy PEUGEOT 408 trafi do salonów na początku 2023 roku. Jest to model przeznaczony na rynki całego świata. Początkowo będzie produkowany we Francji w Miluzie na rynek europejski, a następnie także w Chengdu w Chinach z przeznaczeniem na lokalny rynek.

W momencie debiutu rynkowego samochód będzie dostępny z dwoma silnikami hybrydowymi typu plug-in – Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 (180 KM) i Plug-in HYBRID 180 e-EAT8 (150 KM) oraz ze spalinowym silnikiem benzynowym PureTech (130 KM).

Krótkometrażowy film, zatytułowany „Unexpected from every angle”, nakręcony w Louvre-Lens w połowie lipca 2022 roku można obejrzeć pod następującym adresem: www.media.stellantis.com

Warsaw

Banner 468 x 60 px