Volkswagen zaprezentował swój nowy model: ID.7. To pierwsza elektryczna limuzyna marki z Wolfsburga. Połączenie zasięgu wynoszącego do 700 kilometrów (wg WLTP), dopracowanego układu napędowego, przestronnego wnętrza i technologii topowej klasy, rysuje fascynujące perspektywy przed nowym, elektrycznym „okrętem flagowym” Volkswagena. Mierzący prawie pięć metrów długości model wyróżnia się także udoskonaloną, zorientowaną na klienta koncepcją obsługi i wysoką jakością wykonania. Wprowadzenie ID.7 na rynek planowane jest w tym roku w Europie i Chinach, a w 2024 roku w Ameryce Północnej.
„Wraz z wprowadzeniem modelu ID.7 robimy kolejny krok w naszej elektrycznej ofensywie. Limuzyna oferuje wysoki poziom komfortu i duży zasięg. Już do 2026 roku będziemy oferować najszerszą gamę elektrycznych aut spośród wszystkich producentów w Europie – od miejskiego samochodu za mniej niż 25 000 euro aż do ID.7 – flagowego modelu w rodzinie ID. Naszym celem jest osiągnięcie do 2030 roku udziału samochodów elektrycznych w naszej sprzedaży w Europie na poziomie 80 procent. Od 2033 roku Volkswagen będzie produkował na Starym Kontynencie wyłącznie pojazdy elektryczne” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen Samochody Osobowe.
„ID.7 wyznacza nowe standardy w zakresie wydajności wśród aut zbudowanych na platformie MEB. Naszym celem jest zasięg do 700 kilometrów zgodnie z WLTP1. Jest to możliwe dzięki dopracowaniu nadwozia pod kątem aerodynamicznym oraz znacznie zwiększonej wydajności układu napędowego i zarządzania termicznego” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój. ID.7 to pierwszy model wykorzystujący platformę MEB w połączeniu z całkowicie nową, bardziej wydajną generacją napędu. Z mocą 286 KM jest to dysponujący najwyższym momentem obrotowym silnik w gamie modeli ID. Ten silnik będzie stosowany w ID.7 niezależnie od wybranej pojemności akumulatora. Zespół napędowy o wewnętrznym oznaczeniu APP550 została opracowany wspólnie z Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest produkowany.
Nowy układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii. W zależności od pojemności akumulatora przewiduje się, że zasięg wg WLTP będzie wynosił do 700 kilometrów1, a moc ładowania – do ok. 200 kW. Takie parametry sprawiają, że ID.7 będzie świetnie nadawać się do jazdy na dalekich dystansach.
Nadwozie ID.7 ma prawie pięć metrów długości i zostało zaprojektowane tak, by opór powietrza był jak najniższy. Linia dachu elegancko opada ku tyłowi nadwozia, co przypomina samochody coupe. Efekt? Niezwykle dopracowane pod kątem aerodynamicznym nadwozie – współczynnik cx wynosi zaledwie ok. 0,23, zależnie od wyposażenia. Długi rozstaw osi i krótkie zwisy sprawiają, że we wnętrzu pojazdu jest bardzo dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.
ID.7 z ekskluzywnymi opcjami wyposażenia
W modelu ID.7 wprowadzono nową koncepcję obsługi. Tym samym Volkswagen zareagował na sugestie klientów i poprawił obsługę w istotnych obszarach. Do standardowego wyposażenia modelu ID.7 należą m.in.:
–15-calowy ekran systemu infotainment
– wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
– nowa koncepcja obsługi klimatyzacji, z łatwo dostępnym panelem oraz przyciski, którym można samodzielnie przypisać ulubione funkcje
– podświetlane dotykowe slidery.
„ID.7 to niezwykle ważny model dla marki Volkswagen w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Jestem pewna, że samochód zachwyci zarówno dotychczasowych, jak i nowych klientów Volkswagena na całym świecie. W tym aucie oferujemy technologie premium, do tej pory dostępne wyłącznie w autach luksusowych. Samochód jest niezwykle komfortowy, a obsługa systemów pokładowych jest bardzo łatwa” – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu marki ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.
Dzięki nowym fotelom z rozszerzoną funkcją masażu oraz automatycznie przyciemnianemu panoramicznemu oknu dachowemu, ID.7 oferuje opcje wyposażenia, które występują tylko w topowych autach. Stopień przezroczystości szyby nowego panoramicznego okna dachowego można przełączać przy pomocy sterowania dotykowego. Podobnie jak wiele innych funkcji w ID.7, również dach można obsługiwać za pomocą komend głosowych – odbywa się to z wykorzystaniem nowego asystenta głosowego IDA. Nowością są także opcjonalne fotele przednie: po raz pierwszy w Volkswagenie dostępne są adaptacyjne siedzenia Climatronic – z chłodzeniem i ogrzewaniem dostosowanym do potrzeb, a także z funkcją suszenia. Dostępna jest również funkcja masażu z certyfikatem niemieckiej kampanii na rzecz zdrowszych pleców (AGR). Paletę opcji dopełnia 700-watowe nagłośnienie firmy Harman Kardon: 14 wysokiej klasy głośników, w tym głośnik centralny z przodu i subwoofer w przestrzeni bagażowej, gwarantują imponujące wrażenia dźwiękowe w nowej limuzynie Volkswagena.
Najlepsze w swojej klasie systemy wspomagania kierowcy
System Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej pozwala ID.7 na półautomatyczną jazdę. Volkswagen opracował tę funkcję wspólnie z CARIAD, firmą produkującą oprogramowanie dla Grupy Volkswagen. W razie potrzeby ID.7 może również wykorzystywać Travel Assist do wspomaganej zmiany pasa ruchu na autostradzie podczas jazdy z prędkością powyżej 90 km/h. Kierowca monitoruje manewr, ale samo prowadzenie pojazdu jest znacznie łatwiejsze. Jeśli chodzi o parkowanie, flagowy model rodziny ID. Volkswagen może samodzielnie wykonywać różne manewry na parkingu. Jednym z rozwiązań dostępnych w ID.7 jest parkowanie z funkcją pamięci. Kierowca może wówczas siedzieć za kierownicą lub monitorować procedurę parkowania z zewnątrz pojazdu za pomocą aplikacji na smartfonie.
Przyspieszona ofensywa elektryczna: dziesięć nowych modeli do 2026 r.
Nowy ID.7 jest jednym z dziesięciu nowych elektrycznych samochodów, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. Tylko w tym roku do salonów trafi zaktualizowany ID.3, ID. Buzz z wydłużonym rozstawem osi i ID.7. Elektryczny kompaktowy SUV oraz produkcyjna wersja ID. 2all w cenie poniżej 25 000 euro planowane są na 2026 rok. Dzięki temu marka z Wolfsburga będzie mieć najszerszą ofertę pojazdów elektrycznych w porównaniu z konkurencją. Nowy ID.7 na rynek europejski i północnoamerykański będzie zjeżdżać z taśmy w zakładach Volkswagena w Emden, a auto przeznaczone na rynek chiński będzie produkowany lokalnie.
1 Zależnie od pojemności akumulatora. Prognozowany zasięg może wynieść do 700 km zgodnie z procedurą WLTP. Dane dotyczące zasięgu egzemplarzy produkcyjnych ID.7 wg WLTP mogą być różne w zależności od wyposażenia.