
Zupełnie nowy Nissan LEAF wyznacza przełomowy moment w historii modelu, która zapoczątkował erę elektryfikacji na masową skalę. Nowa generacja tego pionierskiego samochodu ponownie wyznacza kierunek strategii elektryfikacji marki Nissan, łącząc elegancki design, znacznie zwiększony zasięg oraz intuicyjne technologie stworzone z myślą o współczesnym kierowcy.
Opracowany z myślą o przełamaniu kluczowych barier w popularyzacji pojazdów elektrycznych oraz płynnej integracji z szeroko pojętym ekosystemem elektromobilności, zupełnie nowy LEAF oferuje bezkompromisowe wrażenia z jazdy. Stanowi atrakcyjną alternatywę dla użytkowników samochodów spalinowych, oferując teraz znacznie zwiększony zasięg — do 604 km, szybsze ładowanie — do 417 km* w 30 minut, oraz pakiet nowoczesnych technologii, które ułatwiają prowadzenie i podnoszą komfort codziennego użytkowania auta elektrycznego.
Od debiutu w 2010 roku Nissan LEAF sprzedał się w niemal 700 000 egzemplarzy na całym świecie, zapisując się w historii jako pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny. Dziś Nissan otwiera nowy rozdział w historii tego modelu — zaprojektowanego i skonstruowanego od nowa, aby sprostać oczekiwaniom współczesnych użytkowników pojazdów elektrycznych, pozostając jednocześnie wiernym swoim innowacyjnym korzeniom.
„Dzięki całkowicie nowemu Nissanowi LEAF oferujemy samochód elektryczny, który łączy elegancję, pewność prowadzenia i przełomowy zasięg – opakowane w design, który jest równie inteligentny, co emocjonalny” – powiedział Arnaud Charpentier, wiceprezes Nissana ds. marketingu i mobilności w regionie AMIEO. „To esencja innowacyjności Nissana w wydaniu dostępnym dla szerokiego grona odbiorców. Nie możemy się doczekać, aż nowy LEAF pojawi się na europejskich drogach”.

Opływowy design nowej ery samochodów elektrycznych
Zaprojektowany w Globalnym Centrum Projektowym Nissana w Atsugi (Japonia), nowy LEAF prezentuje stylową sylwetkę, która odzwierciedla jego dynamiczny charakter i wysoką efektywność aerodynamiczną. Dzięki współczynnikowi oporu powietrza wynoszącemu zaledwie 0,25, opływowa linia nadwozia optymalizuje przepływ powietrza, co przekłada się na lepsze osiągi i większy zasięg. Zlicowane klamki drzwi, płynna linia dachu, pełna osłona podwozia oraz wyprofilowane powierzchnie nadają mu nowoczesny wygląd, a charakterystyczne przednie i tylne oświetlenie podkreśla jego zaawansowany, technologiczny charakter.
Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych, idealnych do jazdy miejskiej, parkowania i manewrowania w wąskich przestrzeniach, nowy Nissan LEAF oferuje przestronne wnętrze zaprojektowane z myślą o codziennych potrzebach nowoczesnej rodziny — niezależnie od tego, czy chodzi o odwożenie dzieci do szkoły, dojazdy do pracy czy wakacyjne wyjazdy.
Zoptymalizowany pod kątem codziennej funkcjonalności bagażnik nowego Nissana LEAF zapewnia aż 437 litrów przestrzeni (wg normy VDA). Dostęp do części bagażowej ułatwia elektryczna pokrywa otwierana ruchem stopy, a wybrane wersje wyposażone są dodatkowo w relingi dachowe, umożliwiające montaż poprzeczek na akcesoria.
Od panoramicznego, przyciemniającego się szklanego dachu ozdobionego napisem „LEAF”, przez efektowne trójwymiarowe tylne lampy, aż po wysokiej jakości wykończenie – każdy detal nowego Nissana LEAF został zaprojektowany z myślą o estetyce i funkcjonalności. We wnętrzu kierowcę wita przestronna, ergonomiczna kabina z czystymi liniami, doskonałą widocznością i nastrojowym oświetleniem, które podnosi komfort podróży.
Nowy LEAF będzie oferowany w siedmiu wyrazistych kolorach nadwozia, w tym w unikalnym turkusowym odcieniu Luminous Teal, dostępnym wyłącznie dla tego modelu. Natomiast wykończenie wnętrza będzie dostępne w kolorze czarnym lub białym z fioletowymi akcentami.
We wszystkich wersjach wyposażenia wzory obręczy kół zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej aerodynamice i wyrazistym stylu. W ofercie znajdują się 18-calowe obręcze z lekkich stopów z oponami o szerokości 195 mm w wersji podstawowej, 18-calowe obręcze z szerszymi oponami 215 mm w wersji średniej oraz 19-calowe obręcze z lekkich stopów z oponami 235/45 R19 w najwyższej wersji wyposażenia. Design 18-calowych obręczy zawiera subtelne nawiązanie do wzoru „Ni-San”, który stylistycznie koresponduje z trójwymiarowymi tylnymi lampami o efekcie holograficznym.
„Projektując nowego Nissana LEAF stworzyliśmy dopracowaną wizję designu pojazdu elektrycznego – pewnego siebie i nowoczesnego, z wyraźnym DNA marki Nissan” — powiedział Giovanny Arroba, wiceprezes Nissan Design Europe. „Jego aerodynamiczna sylwetka, charakterystyczna sygnatura świetlna i starannie dopracowane detale wnętrza odzwierciedlają głębokie zrozumienie tego, co jest istotne dla współczesnych europejskich użytkowników aut elektrycznych — nie tylko pod względem funkcjonalności, ale także formy i emocji”.
Jedź dalej, ładuj mądrzej
Nowy LEAF został zaprojektowany z myślą o elastyczności i pewności prowadzenia — zarówno w warunkach miejskich, jak i na trasach szybkiego ruchu. Klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów akumulatorów, z których każdy oferuje znakomity zasięg i praktyczność w codziennym użytkowaniu:
Wersja akumulatora | Pojemność użytkowa | Zasięg (WLTP) |
Standardowa | 52 kWh | do 436 km* |
O zwiększonej pojemności | 75 kWh | do 604 km |
* Dane w trakcie procesu homologacji
Dzięki możliwości szybkiego ładowania prądem stałym (DC) z mocą do 150 kW, nowy LEAF może odzyskać nawet 417 km* zasięgu w zaledwie 30 minut. Na autostradzie oferuje zasięg ponad 330 km przy prędkości 130 km/h, a dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym podróże na dystansie ponad 800 km można pokonać w czasie porównywalnym do samochodów spalinowych. Ten imponujący zasięg, w połączeniu z przestronnym wnętrzem sprawia, że nowy LEAF to praktyczny i komfortowy wybór jako główny samochód w gospodarstwie domowym — idealny zarówno do codziennych dojazdów, jak i dalekich podróży.
Inteligentny system zarządzania temperaturą akumulatora zapewnia szybkie i stabilne ładowanie w szerokim zakresie temperatur, a dodatkowo współpracuje z Planerem Trasy zintegrowanym z Mapami Google, automatycznie dostosowując temperaturę baterii do optymalnego poziomu podczas zbliżania się do stacji szybkiego ładowania — co maksymalizuje zarówno prędkość, jak i efektywność ładowania. Zintegrowany system Google rozwiązuje również problem planowania dłuższych podróży, automatycznie wskazując najbardziej dogodne punkty ładowania na trasie.
Wyposażony w funkcję Vehicle-to-Load (V2L), nowy LEAF umożliwia zasilanie urządzeń zewnętrznych bezpośrednio z akumulatora samochodu — pozwalając na korzystanie z szerokiej gamy sprzętów małej i średniej mocy, takich jak czajniki, przenośne oświetlenie czy grille elektryczne, np. podczas biwakowania lub aktywności na świeżym powietrzu. Dzięki dostępnemu adapterowi akcesoryjnemu użytkownicy mogą wygodnie korzystać z zewnętrznego portu V2L, uzyskując moc do 3,6 kW.
Patrząc w przyszłość, nowy LEAF jest kompatybilny z technologią Vehicle-to-Grid (V2G), co oznacza, że w kolejnych etapach rozwoju będzie mógł oddawać zgromadzoną energię z powrotem do sieci energetycznej. Funkcja ta pomoże użytkownikom obniżyć koszty energii, jednocześnie wspierając bardziej stabilny i zrównoważony system energetyczny.

„Zupełnie nowy LEAF odzwierciedla nasze zaangażowanie w tworzenie samochodów elektrycznych, które przewyższają oczekiwania — nie tylko w zakresie zasięgu, osiągów i technologii, ale także pod względem tego, jak naturalnie wpisują się w codzienne życie naszych klientów” — powiedziała Clíodhna Lyons, wiceprezes Nissana ds. planowania produktów i usług w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania). „Ta generacja naszego ikonicznego modelu to jej najlepsza wersja — inteligentniejsza, bardziej połączona i lepiej przystosowana do potrzeb nowego pokolenia kierowców”.
Pewność prowadzenia dzięki zaawansowanemu systemowi kontroli
Zbudowany na modułowej płycie podłogowej CMF-EV, znanej z modelu ARIYA, nowy LEAF został wyposażony w przednie zawieszenie typu MacPherson oraz tylne zawieszenie wielowahaczowe. Takie rozwiązanie zapewnia wysoki komfort jazdy, a jednocześnie zwiększa efektywność, stabilność i precyzję prowadzenia – zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas dłuższych tras. Samochód wspiera kierowcę zestawem intuicyjnych technologii, takich jak:
- ProPILOT Assist z funkcją Navi-link, który dostosowuje prędkość pojazdu do zakrętów i zmieniających się ograniczeń prędkości, umożliwiając bardziej płynną i bezstresową jazdę po autostradzie;
- e-Pedal Step oraz regulowany system rekuperacji umożliwiające płynną jazdę z użyciem jednego pedału, szczególnie w warunkach miejskich. Poziom rekuperacji można dostosować ręcznie za pomocą manetek przy kierownicy lub automatycznie – dzięki systemowi Intelligent Distance Control, który dopasowuje siłę odzyskiwania energii w zależności od sytuacji na drodze;
- System kamer 360° z widokiem 3D z ośmiu punktów oraz wizualizacja otoczenia w czasie rzeczywistym, które ułatwiają precyzyjne manewrowanie w ciasnych przestrzeniach;
- Widok „niewidocznej maski” (Invisible Hood View) oraz szerokokątny widok do przodu (Front Wide View) pozwalające dostrzec przeszkody ukryte za zaparkowanymi pojazdami, budynkami lub innymi obiektami;
W standardowym wyposażeniu znajdują się również systemy bezpieczeństwa, takie jak inteligentny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu oraz system monitorowania uwagi kierowcy.
Płyta podłogowa została zaprojektowana tak, aby zapewnić pewne prowadzenie, a zoptymalizowana krzywa ładowania oraz wysoki komfort jazdy sprawiają, że każda podróż jest zarówno płynna, jak i ekonomiczna.
Inteligentna technologia w służbie kierowcy
Nowy LEAF został zaprojektowany tak, aby wspierać kierowcę dzięki zestawowi intuicyjnych funkcji, takich jak:
· Zintegrowane usługi Google zapewniające dostęp do Map, Asystenta Google i Sklepu Play bezpośrednio na dwóch 14,3-calowych ekranach w samochodzie;
· Sterowanie głosowe, które umożliwia obsługę nawigacji, klimatyzacji i multimediów bez użycia rąk, a użytkownicy mogą synchronizować swoje aplikacje i usługi;
· Aplikacja NissanConnect Services umożliwia zdalny dostęp do informacji o stanie naładowania akumulatora, zarządzania procesem ładowania, wstępnego ustawienia temperatury wnętrza pojazdu, planowania podróży oraz wielu innych funkcji zwiększających komfort i wygodę użytkowania;
· System audio BOSE® Personal® Plus oferujący przestrzenne, wysokiej jakości brzmienie, a wbudowany głośnik w zagłówku kierowcy obsługuje komunikaty nawigacyjne i telefoniczne – bez przerywania muzyki dla pozostałych pasażerów.
Dzięki regularnym aktualizacjom bezprzewodowym oraz zunifikowanemu dostępowi do systemu multimedialnego i aplikacji mobilnej, nowy LEAF oferuje nowoczesne, gotowe na przyszłość doświadczenie technologiczne – od pierwszego dnia.

Produkowany w centrum EV36Zero w Sunderland
Nowy LEAF będzie produkowany w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii — jednym z najnowocześniejszych ośrodków produkcji pojazdów elektrycznych w Europie, stanowiącym kluczowy filar projektu EV36Zero. To kompleksowa koncepcja mobilności bezemisyjnej i lokalnej produkcji samochodów elektrycznych, obejmująca zrównoważoną energię oraz regionalny łańcuch dostaw akumulatorów.
Jako pierwszy nowy model powstający w ramach EV36Zero, LEAF wspiera dążenie Nissana do stworzenia w pełni zintegrowanego ekosystemu elektromobilności — z produkcją opartą na odnawialnych źródłach energii i lokalnym łańcuchu dostaw akumulatorów.
Zamówienia na nowego Nissana LEAF ruszą tej jesieni, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na wiosnę przyszłego roku.