W Oslo planują, że elektryczne autobusy będą obsługiwać 13 linii miejskich. Tylko jedna z nich, ale najbardziej zatłoczona, linia nr 31, zostanie zasilona 20 przegubowymi autobusami elektrycznymi. Wartość całego projektu, łącznie z budową i utrzymaniem potrzebnej infrastruktury, jest szacowana na 88 mln euro do wydania w ciągu najbliższej dekady.
Zakupy w Oslo to okazja dla Solarisa, bo polski producent już wcześniej dostarczył dwa elektrobusy dla Unibussa. To największy przewoźnik w Norwegii, który dysponuje 750 autobusami. Dwa dwunastometrowe Solarisy Urbino Electric od jesieni zeszłego roku były sprawdzane na linii 74 w Oslo.
Stolica Norwegii już od kilku lat zapowiadała intensywne zmiany we własnym transporcie publicznym, w tym jego elektryfikację. Na 76 autobusach w przyszłym roku ma się nie skończyć. Plan na 2020 r. to ok. 100 elektrycznych autobusów. W 2025 r. co najmniej 60 proc. floty autobusowej ma być napędzana elektrycznie.
Nie znaleziono powiązanych artykułów.