
Z opublikowanej przez NCBR w środę 8 sierpnia informację o wynikach oceny wynika, że wykluczony z postępowania został jeden wnioskodawca spółka Riot z Krakowa, a pozostali wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu.
W kolejnym kroku zaplanowane są negocjacje wykonawcami, którzy spełnili warunki udziału w postępowaniu. Będą one miały na celu doprecyzowanie SIWZ i umowy. W następnym etapie przewidziano składanie ostatecznych ofert przez wykonawców i ich ocenę przez NCBR. Po zrealizowaniu tych kroków będzie możliwe zawarcie umów partnerstwa. Warto przy tym zwrócić uwagę, że w postępowaniu w trybie partnerstwa innowacyjnego do realizacji zamówienia zapraszanych jest więcej niż jeden wykonawca.
NCBR podkreśla, że główną cechą tego postępowania jest zagwarantowanie rynku dla nowoopracowanych pojazdów. Po etapie badawczym, finansowanym przez NCBR ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, ma nastąpić etap wdrożeniowy, w którym opracowane pojazdy mają trafić do polskich miast, będących podmiotami współzamawiającymi w przetargu. Dostawę pojazdów ma być współfinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który na podstawie umowy podpisanej 29 grudnia 2017 roku z NCBR, przeznaczy na ten cel 2,2 mld złotych, z czego 1 mld zł w formie dotacji, a 1,2 mld zł – pożyczki.