Nissan od lat jest głównym sponsorem najbardziej widowiskowych polskich regat żeglarskich, które przyciągają miłośników tej dyscypliny i najlepszych zawodników w naszym kraju. W tym roku marka szczególnie mocno zaangażowała się w finałową rundę Ekstraklasy, która odbyła się w dniach 4-5 października nad jeziorem Dąbie koło Szczecina. Astara, dystrybutor Nissana w Polsce, promująca wartości związane ze zrównoważonym rozwojem, aktywnie wspiera tę wyjątkową dyscyplinę sportu i z dumą zapowiada kontynuację współpracy z Polską Ligą Żeglarską w 2025 roku.
Polska Liga Żeglarska to organizowane od 10 lat rozgrywki regatowe, w których biorą udział najlepsze kluby żeglarskie z całej Polski, nierzadko reprezentowane przez zawodników najwyższej światowej klasy. Zawody odbywają się w formacie ligowym, a najwyższym poziomem rozgrywek jest Ekstraklasa, w której 18 załóg rywalizuje o prestiżowy tytuł mistrza kraju na jednakowych, dostarczanych przez organizatora, nowoczesnych jachtach RS21.
Podczas finałowej rundy Nissan nie tylko wspierał regaty, ale także prezentował swoje flagowe modele samochodów. Chętni mogli poznać rozwiązania technologiczne zastosowane w modelach Qashqai, X-Trail oraz ARIYA. Pierwszy z nich – jako tegoroczna nowość japońskiej marki – był również wyeksponowany w trakcie gali wręczania nagród w centrum Szczecina.
Towarzyszące regatom modele Nissana, dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom i wyjątkowym układom napędowym, są szczególnie praktyczne dla żeglarzy, np. do transportu jachtów czy sprzętu żeglarskiego. Nissan Qashqai z innowacyjnym hybrydowym układem napędowym e-POWER jest krokiem w kierunku bezemisyjnej mobilności, ponieważ zapewnia wrażenia z jazdy jak samochodem elektrycznym, ale bez konieczności ładowania akumulatora. Nissan X-Trail, muskularny SUV z wyjątkowym napędem na obie osie e-4ORCE, ma wystarczającą moc uciągu, aby holować małe i średnie łodzie, natomiast Nissan ARIYA, w pełni elektryczny crossover, łączy w sobie inspirowany Japonią elegancki, nowoczesny design z ekologicznym podejściem.
„Cieszymy się, że mogliśmy wspierać Polskę Ligę Żeglarską i szczególnie mocno zaangażować się w finałową rundę Ekstraklasy, w której nie zabrakło emocji na najwyższym sportowym poziomie. Z dumą wspieramy społeczność żeglarską, w której króluje atmosfera przyjaźni i rywalizacji fair play. Obecność Nissana na regatach podkreśla naszą wspólną misję, aby promować innowacyjność połączoną ze zrównoważonym rozwojem i dbałością o środowisko. Miło mi poinformować, że w przyszłym roku będziemy kontynuować współpracę i wspólnie przyczyniać się do rozwoju w Polsce tego pięknego sportu, jakim jest żeglarstwo” – powiedział Łukasz Wójcik, dyrektor marketingu marki Nissan w firmie Astara.
10. sezon Ekstraklasy zakończył się zwycięstwem zespołu Yacht Club Sopot, dla którego był to trzeci tytuł Klubowych Mistrzów Polski i który powalczy o tytuł Klubowego Mistrza Świata w Sailing Champions League. Na drugim miejscu rozgrywki zakończył klub Nowy Sztynort Osada Wolności GGR, a podium uzupełniła ekipa Yacht Club Gdańsk.
„Zakończony sezon był dla nas wyjątkowo udany i pełen emocji. Z radością obserwowaliśmy zmagania na najwyższym poziomie, a obecność wśród uczestników żeglarskich olimpijczyków jest dla nas powodem do ogromnej dumy. PLŻ rozwija się w dynamicznym tempie, a to dzięki wsparciu takich partnerów jak Nissan. Wspólnie promujemy wartości bliskie sercu całej społeczności żeglarskiej, dlatego bardzo mnie cieszy, że nasza współpraca będzie kontynuowana w przyszłym roku” – powiedział Maciej Cylupa, prezes Polskiej Ligi Żeglarskiej.