
Megane E-Tech electric łączy kompaktowe rozmiary sedana ze zwrotnością auta sportowego. Dynamiczne podwozie i nisko umieszczony środek ciężkości przekładają się na optymalny komfort jazdy, bez uszczerbku dla ekologicznego i zaawansowanego technologicznie charakteru gamy E-Tech electric. Nowa wersja wyposażenia esprit Alpine, pośrednia pomiędzy wersjami techno i iconic, eksponuje dynamizm modelu Megane E-Tech electric.

Sportowy charakter Megane E-Tech electric w wersji esprit Alpine przejawia się w charakterystycznych elementach, takich jak:
– dostępny tylko w tej wersji kolor nadwozia szary schiste Satin,
– przedni i tylny zderzak w kolorze szarym schiste Satin,
– aluminiowe obręcze kół 20″ w kolorze czarnym Ice,
– logo Renault z przodu i z tyłu w kolorze czarnym Ice oraz napis „Renault” w tym samym kolorze na tylnej klapie,
– elementy w kolorze czarnym Grand Brillant wokół bocznych szyb,
– logo esprit Alpine umieszczone na lewym przednim nadkolu.
We wnętrzu:
– Kubełkowe fotele są pokryte czarną tłoczoną tkaniną, taką jak w sportowych butach, zdobioną niebieskimi przeszyciami. Tkanina wykonana jest z włókien pochodzących z recyklingu plastikowych butelek i pasów bezpieczeństwa.
– Trójkolorowy emblemat symbolizuje dumę ze współpracy dwóch francuskich marek – Alpine i Renault.
– Deska rozdzielcza, podłokietniki i środkowa konsola są pokryte czarnym materiałem TEP z niebieskimi przeszyciami.
– Dookoła całego kokpitu umieszczono dekoracyjny element pokryty czarno-niebieskim gradientem.

Funkcja One Pedal – komfort prowadzenia i optymalizacja odzyskiwania energii
W wersjach Megane E-Tech electric, które są wyposażone w hamowanie rekuperacyjne sterowane manetkami przy kierownicy, pojawiła się rekuperacja piątego poziomu – funkcja One Pedal, dzięki której można sterować jednocześnie przyspieszeniem i hamowaniem przy pomocy samego prawego pedału. Technologia opracowana przez Ampere oferuje szereg korzyści, przede wszystkim ogranicza zużycie klocków hamulcowych, zwiększa zasięg akumulatora dzięki odzyskiwaniu energii i sprawia, że jazda jest płynniejsza i mniej uciążliwa, zwłaszcza na obszarach miejskich. Innowacyjne rozwiązanie zostanie w najbliższych miesiącach wprowadzone przez Ampere w Renault 5 i Scenicu E-Tech electric, a także w Renault 4, począwszy od premiery modelu. Możliwe będzie również doposażenie w tę funkcję egzemplarzy Megane E-Tech electric produkowanych od marca 2024 roku.
Dwukierunkowa ładowarka o mocy 11 kW w standardzie i 22 kW w opcji we wszystkich wersjach
Na wszystkich poziomach wyposażenia Megane E-Tech electric jest wyposażony w standardzie w ładowarkę dwukierunkową na prąd przemienny o mocy 11 kW. Możliwe jest także zamówienie ładowarki na prąd przemienny o mocy 22 kW, która stanowi opcjonalne wyposażenie Megane E-Tech od momentu wprowadzenia modelu do sprzedaży. Ładowarka dwukierunkowa o mocy 11 kW w połączeniu z adapterem power-to-object i dwukierunkową ładowarką V2L (dostępną w opcji) po podłączeniu do gniazda ładowania samochodu dostarcza prąd o napięciu 220 V identyczny jak w standardowym gniazdku. Dzięki funkcji V2L (vehicle-to-load – od samochodu do urządzeń elektrycznych) Megane E-Tech electric może zasilać małe urządzenia, takie jak ekspres do kawy, hulajnoga elektryczna czy odkurzacz, energią zmagazynowaną w akumulatorze trakcyjnym.
Nowe poziomy wyposażenia i ceny
Oferta wersji Megane E-Tech electric, wzbogacona o wersję esprit Alpine, obejmuje teraz trzy poziomy wyposażenia: techno, zawierające w standardzie silnik 220 KM i akumulator trakcyjny o dużym zasięgu, do 468 km w cyklu WLTP, esprit Alpine i iconic.