Produkcja i sprzedaż Volvo 7900 Electric ma rozpocząć się w 2016r., jako uzupełnienie do autobusów Volvo 7900 Electric Hybrid, czyli nieco szybciej niż planowano jeszcze jakiś czas temu przy okazji testów koncepcyjnego Volvo ElectriCity Concept Bus.
Volvo 7900 Electric to pojazd o krótkim zasięgu, który do normalnego użytkowania wymaga infrastruktury szybkiego ładowania w kilka minut o mocy rzędu 300 kW. Szwedzki producent zamierza oferować tego typu autobusy w komplecie ze stacjami szybkiego ładowania Siemens lub ABB. Szybkie ładowanie w kilka minut wystarczyć ma na około 10-20 km jazdy, czyli pokonanie trasy.
Wśród zalet, Volvo podkreśla aluminiowe nadwozie, niską podłogę i jasne wnętrze. Ciekawostką jest 2-biegowa skrzynia biegów. Zużycie energii ma być ponoć o 80% niższe aniżeli w przypadku spalinowego odpowiednika.
Dane techniczne:
- Zasięg na jednym ładowaniu: brak danych (prawdopodobnie kilkadziesiąt kilometrów)
- Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 12,000 m, 2,550 m, 3,280 m
- Liczba miejsc: 85
Napęd trakcyjny
- Typ silnika: brak danych
- Moc maksymalna: 160 kW (217 KM)
- Maks. moment obrotowy: 400 Nm
- Hamowanie odzyskowe: tak
- Przeniesienie napędu: 2-biegowa skrzynia biegów
Akumulatory
- Typ: litowo-jonowe
- Czas ładowania: pełne wyrównawcze 4 h, szybkie na trasie (do 300 kW) – kilka minut (3-6 minut wystarcza na około 10 km; 1 minuta ładowania dodaje 5-10 minut jazdy)
- Energia zgromadzona w akumulatorach: około 76 kWh (4x 19 kWh)
- Napięcie nominalne pakietu: 600 V
- Chłodzenie/ogrzewanie pakietu: cieczą