Log In

Stacje ładowania z Polski zasilą linię autobusów elektrycznych w Szwecji

Spółka Ekoenergetyką – Polska podpisała ze szwedzkim miastem Lulea umowę w ramach, której dostarczy ładowarki dla linii autobusów elektrycznych
Stacje ładowania od Ekoenergetyki będą wykorzystywane do ładowania pięciu autobusów, które Szwedzi zamówili w fińskiej firmie Linkker Bus. Projekt ten jest częścią szerszej strategii miasta, która zakłada, iż do 2025 75 proc. jego transportu publicznego będzie wykorzystywało bezemisyjne napędy.

Stacje ładowania, które dostarczy polska firma będą wyposażone w odwrócone pantografy, co ma zapewniać szybkie, automatyczne doładowania do autobusów podczas ich postojów na pętlach. Urządzenia mają być dostosowane do ekstremalnie niskich temperatur zimą, które panują w tym regionie Szwecji. Ekoenergetyka dostarczy również maszt do ładowania pantografowego własnej koncepcji, zmodyfikowany tak, aby wytrzymywał duże ilości śniegu. Elektryczna linia autobusowa w Lulea-i, której częścią będą ładowarki Ekoenergetyki, będzie najbardziej wysuniętą linią e-busów w Europie. Ładowarki spółki przystosowane do zimnego klimatu działają już w Finlandii, w Tampere, ale Lulea jest położona jeszcze 450 km na północ i zimy tam bywają jeszcze ostrzejsze.

Firma dostarczyła też ładowarki do Helsinek oraz do Vasteras w Szwecji, a także przygotowuje urządzenie do ładowania dla Oslo.

Warsaw

Banner 468 x 60 px