Log In

Nissan prezentuje elektryczny ekosystem na Nissan Futures 3.0

  • NOWE SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DLA UŻYTKOWNIKÓW INDYWIDUALNYCH I FIRM: premiera nowego Nissana LEAF wraz ze specjalną wersją „2.ZERO” na rynek europejski oraz prezentacja vana e‑NV200 z nowym zaawansowanym akumulatorem zwiększającym zasięg pojazdu o 100 km
  • POTWIERDZENIE ZAANGAŻOWANIA W ROZWÓJ INFRASTRUKTURY: poszerzenie sieci szybkich ładowarek do samochodów elektrycznych w Europie o 20% (z 4600 do 5600 punktów), co oznacza instalację 1000 nowych ładowarek w ciągu 18 najbliższych miesięcy
  • PREZENTACJA NOWYCH, BARDZIEJ WYDAJNYCH ŁADOWAREK DOMOWYCH I BIUROWYCH: zapowiedź nowej, dwukrotnie szybszej ładowarki domowej o mocy 7 kW, nowej ładowarki do użytku w firmach o mocy 22 kW oraz nowego systemu ładowania i magazynowania energii, w 100% odnawialnej
  • PRZEŁOMOWE ROZWIĄZANIE „BEZPŁATNA ENERGIA DO SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH”: komercyjne podejście umożliwiające klientom bezpłatne ładowanie samochodów elektrycznych z wykorzystaniem opracowanej przez Nissana unikatowej technologii dwukierunkowego przepływu energii

OSLO (2 października 2017 r.) – Nissan ogłosił dziś plany dotyczące czterech głównych filarów przyszłego ekosystemu elektrycznego w Europie, zapowiadając wprowadzenie na rynek nowych samochodów elektrycznych, dodatkowe inwestycje w infrastrukturę, nowe rozwiązania w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych i magazynowania energii oraz rewolucyjną wizję zapewnienia bezpłatnej energii do ładowania samochodów elektrycznych z wykorzystaniem technologii dwukierunkowego przepływu energii.

Komunikaty te zostały przekazane podczas trzeciego wydarzenia z cyklu Nissan Futures, zorganizowanego w Oslo pod hasłem „The Car and Beyond”.

Paul Willcox, prezes Nissan Europe, powiedział: „Nissan rozpoczął rewolucję na rynku samochodów elektrycznych prawie 10 lat temu. Przez ten okres sprzedaliśmy więcej samochodów elektrycznych niż jakikolwiek inny producent na świecie. Teraz kreślimy plany na kolejną dekadę, w trakcie której zamierzamy zainwestować jeszcze większe środki w infrastrukturę, wprowadzić nowe rozwiązania w zakresie ładowania samochodów elektrycznych i magazynowania energii, a nawet zmienić sposób, w jaki użytkownicy samochodów elektrycznych korzystają z ładowarek i płacą za pobraną energię”.

Działamy na tym rynku dłużej niż jakikolwiek inny producent i sprzedaliśmy więcej takich pojazdów niż inne firmy. Nikt nie dorównuje nam także pod względem ambitnych planów na przyszłość” — dodał.

NOWE POJAZDY

Preludium do wydarzenia Nissan Futures 3.0 była europejska premiera nowego Nissana LEAF i jego specjalnej wersji 2.ZERO, przygotowanej z myślą o europejskim rynku. Nowy LEAF, będący wizytówką inteligentnej mobilności Nissana, ma zasięg 378 km na jednym ładowaniu* i jest wyposażony w pomysłowe technologie, takie jak zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT, który podnosi bezpieczeństwo i komfort prowadzenia pojazdu, a także system w pełni autonomicznego parkowania ProPILOT Park. Technologia e‑Pedal umożliwia z kolei płynne sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem, zaś elegancka stylistyka sprawia, że najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na świecie stał się jeszcze atrakcyjniejszy wizualnie.

Kolejnym nowym produktem prezentowanym na Nissan Futures 3.0 jest nowy, większy zasięg stuprocentowo elektrycznego vana e‑NV200. Z zasięgiem 280 km*, ten najlepiej sprzedający się w Europie elektryczny van pozwala przejechać 100 km dalej na jednym ładowaniu, co oznacza poprawę o 60% w stosunku do obecnej wersji. Wymiary samego akumulatora nie zwiększyły się, dzięki czemu nadal nie powoduje on ograniczenia kubatury przestrzeni ładunkowej ani ładowności. Najważniejsze jest jednak to, że teraz jeszcze więcej firm i profesjonalnych kierowców będzie mogło realizować końcowy etap dostaw stuprocentowo elektrycznymi pojazdami.

ZAANGAŻOWANIE W ROZWÓJ INFRASTRUKTURY

Nissan ogłosił także swój plan rozbudowy infrastruktury ładowania w Europie o 20% w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Bazując na standardzie ładowania samochodów elektrycznych CHAdeMO, firma do tej pory zbudowała najbardziej kompleksową sieć ładowania w Europie, obejmującą ponad 4600 szybkich ładowarek. Obecnie Nissan planuje inwestycje, umożliwiające instalację dodatkowych 1000 ładowarek w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Firma współpracuje z partnerami biznesowymi, samorządami i liderami sektora w całej Europie, co ma zagwarantować dopasowanie planów do potrzeb poszczególnych lokalizacji i okolicznych mieszkańców. Ładowarki mają być instalowane zarówno przy autostradach, jak i w dużych i mniejszych miastach.

NOWE ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE ŁADOWANIA

Nissan zapowiedział także nową serię ładowarek domowych i biurowych na rok 2018, które dają właścicielom większy niż dotychczas wybór w zależności od ich potrzeb.

Nowa, dwukrotnie szybsza ładowarka domowa o mocy 7 kW pozwala właścicielom samochodów elektrycznych Nissana na osiągnięcie 100% ładowania w ciągu zaledwie 5,5 godziny, co oznacza skrócenie czasu ładowania o 70% w porównaniu z dotychczasową technologią ładowania.

Ładowarka Nissana o mocy 22kW działa jeszcze szybciej i jest w stanie naładować samochód elektryczny w ciągu zaledwie 2 godzin. Zaprojektowana z myślą o właścicielach flot i firm, ta superszybka ładowarka może być również zakupiona przez indywidualnych konsumentów, którzy chcą jeszcze szybciej ładować swój samochód w domu.

Nissan zaprezentował również swój nowy domowy system magazynowania energii, który jest kontynuacją sukcesu xStorage. Został stworzony specjalnie dla właścicieli pojazdów elektrycznych, którzy mogą teraz podłączyć swój samochód bezpośrednio do skrzynki ściennej w celu naładowania akumulatora. Urządzenie wyposażone jest we własny system magazynowania energii, co daje klientom możliwość lepszego zarządzania kosztami energii, a nawet wytwarzania własnej energii elektrycznej z paneli słonecznych, dostarczając tym samym do samochodu 100% bezemisyjnej, odnawialnej energii.

Istniejące rozwiązanie Nissana, xStorage, opracowane we współpracy z firmą Eaton, w ciągu zaledwie trzech miesięcy sprzedało się w liczbie ponad 1000 egzemplarzy w całej Europie, a do końca marca 2018 r. spodziewana jest sprzedaż 5000 egzemplarzy. Przewidywana sprzedaż w Europie do końca roku fiskalnego 2020 to 100 000 urządzeń.

Nowa gama ładowarek do domu i biura będzie dostępna od początku 2018 roku.

PRZEŁOMOWE ROZWIĄZANIE „BEZPŁATNA ENERGIA DO SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH”

Nissan złożył dziś także odważną deklarację zaoferowania klientom możliwości bezpłatnego ładowania samochodów elektrycznych.

Od roku Nissan testuje w Danii ten nowy, rewolucyjny sposób na jazdę samochodem. Od dziś jest to już oferta dostępna dla wszystkich klientów flotowych w tym kraju. Wykorzystując opracowaną przez Nissana technologię dwukierunkowego ładowania, klienci mogą pobierać energię z sieci do samochodu, a następnie odsprzedawać ją z powrotem do sieci. Oznacza to, że firma, która zdecydowała się zainwestować w ładowarkę V2G (Vehicle-to-Grid), nie ponosi kosztów energii do ładowania swoich samochodów.

Dania to dopiero początek. Nissan poinformował również o nawiązaniu współpracy z OVO, w ramach której klienci będą mogli kupować moduły XStorage do magazynowania energii na potrzeby gospodarstwa domowego po obniżonej cenie, uzyskując tym samym możliwość odsprzedawania zmagazynowanej energii zakładowi energetycznemu. Pomaga to w utrzymaniu stabilności sieci w czasach, kiedy zapotrzebowanie na energię rośnie w ślad za wzrostem liczby ludności na terenach zurbanizowanych. Użytkownik takiego modułu może liczyć na zarobek 350 GBP / 400 EUR rocznie.

Nissan analizuje możliwości zaoferowania rozwiązań umożliwiających uzyskiwanie bezpłatnej energii w ten sposób także w innych regionach Europy.

Paul Willcox powiedział: „Krok po kroku usuwamy bariery utrudniające przyjęcie się pojazdów elektrycznych na rynku na szeroką skalę, rozpoczynając od inwestycji infrastrukturalnych, a kończąc na sposobach uzyskiwania przez ludzi dostępu do energii elektrycznej”.

W kolejnych dekadach elektryczny ekosystem przyczyni się do zmian w znanym dziś współczesnym stylu życia. W 100% elektryczne samochody, takie jak nowy LEAF czy e‑NV200, to jednak dopiero początek, bo zmiany będą znacznie głębsze. Dzięki ograniczeniu emisji miasta i powietrze staną się czystsze. Dzięki inteligentnym systemom bezpieczeństwa znacznie zmniejszy się liczba wypadków samochodowych. Lepsza łączność między pojazdami i ich otoczeniem sprawi, że znikną korki uliczne, które dziś są zmorą w czasie porannych dojazdów do pracy czy szkoły. Możliwość pobierania energii przez domy i pojazdy od siebie nawzajem pomoże nam jeszcze bardziej zracjonalizować gospodarowanie czasem i energią” — dodał.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px