Mitsubishi Motors Corporation
(MMC) zaprasza na światową premierę swojego SUV nowej generacji
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER podczas 89. Genewskiego Salonu
Samochodowego*1. Wcielając w życie globalne hasło „Drive your Ambition”,
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje opracowane przez MMC
zaawansowane rozwiązania kontroli napędu na wszystkie koła i napędu
elektrycznego, by wznieść atrakcyjność koncepcji SUV-a na nowy poziom.
MMC
zaprezentuje także na swoim stoisku DENDO DRIVE HOUSE (DDH) – nowy
system zarządzania energią, umożliwiający właścicielom generowanie,
przechowywanie i automatyczną wymianę energii pomiędzy samochodem a
domem, podnosząc wartość użytkową pojazdów elektrycznych. System i
usługa DDH, która będzie oferowana klientom przy zakupie samochodu
EV/PHEV w salonach MMC, to przeznaczone do gospodarstw domowych
rozwiązanie oparte na koncepcji V2H*2. MMC planuje rozpocząć oferowanie
tej usługi w Japonii i Europie jeszcze w 2019 roku.
*1…Oficjalna nazwa wystawy to Le 89e
Salon international de l’automobile Geneve 2019. 5 i 6 marca to dni
prasowe, a dla publiczności salon będzie otwarty od 7 do 17 marca.
Oficjalna strona internetowa jest dostępna pod następującym adresem URL:
https: //www.gims.swiss
*2… Vehicle to Home: system zasilania domów energią elektryczną przechowywaną w akumulatorach samochodów EV / PHEV.
1. MITSUBISHI ENGELBERG TOURER
1) Koncepcja
Engelberg
jest wyjątkowym ośrodkiem narciarskim w środkowym regionie Szwajcarii,
oferującym wspaniałe panoramy widokowe i znanym zarówno ze świetnie
przygotowanych tras zjazdowych, jak i z trudnych zjazdów poza trasą,
które zapewniają radość i poczucie wolności najbardziej wymagającym
narciarzom freeride’owym i freestyle’owym oraz snowboardzistom.
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER to wyposażony w dwa silniki elektryczne samochód hybrydowy z elektrycznym z napędem 4WD i doładowaniem zewnętrznym (PHEV). Jak przystało na samochód nazwany ENGELBERG TOURER, oferuje on znakomite osiągi, które pozwalają kierowcy cieszyć się jazdą w każdych warunkach pogodowych i pewnie prowadzi się na dowolnej nawierzchni drogowej. Samochód dysponuje dużym zasięgiem charakterystycznym dla aut PHEV i umożliwia podróżowanie poza miasto do miejsc bez infrastruktury do ładowania. Doskonałe rozplanowanie samochodu pozwoliło połączyć pojemność przestrzeni dla pasażerów z różnorodnymi schowkami, aby rodzina i przyjaciele mogli z przyjemnością spędzać czas w drodze do celu podróży. Samochód zadziwia kierowcę i pasażerów zachęcając ich do kolejnych przygód i do tego, by zrobić krok dalej, niż udało im się dojść kiedykolwiek wcześniej.
2) Projekt
MITSUBISHI
ENGELBERG TOURER, jak sama nazwa wskazuje, idealnie pasujący do
scenerii narciarskiego kurortu, został zaprojektowany jako elegancki,
funkcjonalny, wszechstronny i wszędobylski SUV. Powstał projekt, który
kipi duchem Mitsubishi. Stylizacja nadwozia oddaje moc i niezawodność,
które pozwalają samochodowi poradzić sobie z każdą drogą. Wnętrze to
przestronna kabina, która pozwala pasażerom cieszyć się podróżą w
komfortowych warunkach . Poziom jakości oraz funkcjonalności świadczy o
pasji twórców samochodu i ich dbałości o szczegóły. Elementy
zwiększające użyteczność SUV-a i wspierające bardziej aktywny styl
życia, to między innymi światła przeciwmgielne zamontowane w
automatycznie otwieranym i zamykanym pojemniku dachowym oraz osłony pod
przednim i tylnym zderzakiem.
3) Technika pokładowa
MITSUBISHI
ENGELBERG TOURER korzysta z systemu Twin Motor PHEV firmy MMC, który
został opracowany i sprawdzony przy tworzeniu modelu Outlander PHEV, a
kolejna generacja napędu elektrycznego i systemu sterowania napędem
wszystkich kół przekształca go w jeszcze bardziej atrakcyjną propozycję.
Ponadto kombinacja systemu PHEV i technik łączności samochodu ze
światem oznacza, że MITSUBISHI ENGELBERG TOURER może poruszać się w
każdych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach dróg z jeszcze
większą skutecznością.
System PHEV
*
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje system PHEV dostosowany do
nowej generacji flagowego, wszechstronnego samochodu SUV. Akumulator
trakcyjny o dużej pojemności jest zamontowany pod podłogą pośrodku
pojazdu. Samochód korzysta z opracowanego przez MMC systemu Twin Motor, w
którym silniki o wysokiej mocy i wysokiej wydajności umieszczone są z
przodu i z tyłu, pozostawiając przy tym dość miejsca na przestronną
kabinę mieszczącą 3 rzędy siedzeń.
* Silnik spalinowy, to jednostka
benzynowa o pojemności 2,4 litra przeznaczona do pracy w systemie PHEV. W
szeregowym trybie hybrydowym silnik spalinowy pracuje jako
wysokowydajny napęd generatora i osiąga wysoki współczynnik sprawności, a
większa pojemność skokowa zapewnia cichszą pracę i niższe zużycie
paliwa. Oprócz większej sprawności w samym systemie PHEV, MITSUBISHI
ENGELBERG TOURER wykorzystuje wiele szczegółowych rozwiązań służących
maksymalnemu wykorzystaniu energii, takie jak żaluzja na chłodnicy,
która zmniejsza opór powietrza.
* MITSUBISHI ENGELBERG TOURER ma
zasięg w trybie jazdy całkowicie elektrycznej przekraczający 70 km (cykl
WLTP), a przy w pełni naładowanym akumulatorze trakcyjnym i pełnym
zbiorniku paliwa oferuje łączny zasięg wynoszący ponad 700 km (WLTP).
Oznacza to, że kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się płynną,
dynamiczną i typową dla samochodów elektrycznych jazdą w ciszy przez
jeszcze dłuższy czas.
System 4WD
*
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER oferuje system MMC Twin Motor ze stałym
napędem 4WD zapewnianym przez wysokowydajne silniki o wysokiej mocy
napędzające przednią i tylną oś, a bazując na wiedzy zebranej dzięki
całej serii wyczynowych samochodów Lancer Evolution, wykorzystuje też
aktywną kontrolę znoszenia (AYC *3), by dostosować podział momentu
obrotowego między przednimi kołami do aktualnych warunków drogowych.
Komponenty te są używane razem ze zintegrowanym układem kontroli napędu 4
kół Super All-Wheel Control (S-AWC) autorstwa MMC, który zapewnia
radykalną poprawę osiągów dynamicznych przy przyspieszaniu, pokonywaniu
zakrętów, i zatrzymywaniu się także poprzez integralne sterowanie siłą
hamowania każdego koła (system ABS) oraz kontrolowanie mocy silników
napędzających przednie i tylne koła (Active Stability Control – ASC*4).
* Napęd Twin Motor 4WD zapewnia
wyjątkowo precyzyjną reakcję podziału momentu obrotowego na przód i tył w
zależności od chwilowych potrzeb, a także zapewnia wyjątkowe
przyspieszanie związane z napędem elektrycznym, który generuje
maksymalny moment obrotowy już w chwili ruszania. Kontrola rozdziału
momentu obrotowego między przednie koła poprawia osiągi pojazdu,
zapewniając zwinność i przyjemność prowadzenia samochodu na poziomie
trudnym do wyobrażenia w pojeździe tej wielkości. Zwiększa to również
stabilność jazdy, ograniczając poślizgi kół na nieutwardzonych i
pokrytych śniegiem nawierzchniach, zapewniając przekazywanie
maksymalnego możliwego momentu napędowego na powierzchnię drogi.
*3… Używając danych dotyczących
kąta skrętu kierownicy, stopnia znoszenia, wielkości momentu napędowego,
siły hamowania, prędkości kół i innych informacji, aby dokładnie
określić zamiary kierowcy i zachowanie pojazdu, system kontroluje
podział momentu i siłę hamowania na przednich kołach, by reakcje pojazdu
wiernie, a przy tym bezpiecznie odzwierciedlały zamiary kierowcy.
*4…
Zmniejsza niestabilność zachowania pojazdu pojawiającą się na śliskich
nawierzchniach lub wynikającą z nagłych działań kierowcy.
System łączności Connected Car
*
Po wprowadzeniu przez kierowcę celu podróży do pokładowego systemu
nawigacyjnego, system Connected Car wykorzysta informacje o pogodzie,
temperaturze, topografii, natężeniu ruchu i stanie nawierzchni dróg, aby
wybrać optymalny tryb napędu i dostosować rozdział momentu obrotowego
poprzez zarządzanie energią akumulatora i pracą systemu S-AWC. Pozwala
to na bezpieczną i komfortową jazdę, a także przyczynia się do
oszczędności paliwa.
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje możliwości swoich silników, by zapewnić dynamiczną jazdę i doskonałe parametry środowiskowe. Dzięki wiernemu realizowaniu przez samochód intencji kierowcy i kontroli napędu na wszystkie koła zapewniającej wyjątkową stabilność, przyspieszenie, skręcanie i hamowanie wykonywane jest bezpiecznie i pewnie, a samochód podąża zamierzonym przez kierowcę torem jazdy w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni.
2. DENDO Drive House (DDH)
Przeznaczony
do użytku domowego DENDO DRIVE HOUSE (DDH), to system składający się z
samochodu EV/PHEV, dwukierunkowej ładowarki, paneli słonecznych i
domowego akumulatora energii elektrycznej. Jest on pomyślany jako usługa
do kompleksowego zakupu dostępna w salonach MMC, która obejmie
sprzedaż, instalację i konserwację*5 składników systemu. Tak
skomponowany system pozwoli klientowi naładować swój samochód EV/PHEV w
domu za pomocą energii słonecznej i dostarczyć energię elektryczną z
samochodu EV/PHEV do zasilania domowej instalacji elektrycznej. DDH
dostarcza klientowi korzyści, które obejmują oszczędności w kosztach
energii elektrycznej i zapewnienie awaryjnego źródła zasilania.
*5… W niektórych krajach i regionach instalacja i konserwacja będą wykonywane przez wybrane firmy zewnętrzne.
Korzyści, jakie niesie DENDO Drive House (DDH):
* System DDH zapewnia znaczne
korzyści finansowe. Klient może obniżyć koszty paliwa, używając paneli
słonecznych do generowania energii w ciągu dnia do ładowania samochodu
EV/PHEV oraz domowego akumulatora, natomiast w nocy może obniżyć koszty
energii elektrycznej używając ładowarki dwukierunkowej do zasilania
instalacji domowej z samochodu EV/PHEV.
* W ten sposób użytkownik systemu
może przyczynić się do tworzenia społeczeństwa o niskiej emisji
dwutlenku węgla, wykorzystując energię elektryczną wytwarzaną przez
panele słoneczne do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego lub do
ładowania akumulatora samochodu EV/PHEV.
* DDH zapewnia awaryjne źródło
zasilania, które może wykorzystać energię z akumulatora samochodu
EV/PHEV lub z akumulatora domowego do zasilania domowych odbiorników
energii elektrycznej.
* DDH będzie oferowany jako kompletny pakiet w
salonach dealerskich Mitsubishi, co ułatwi klientowi zakup wszystkich
komponentów systemu.
Mitsubishi Motors pracuje nad tym, by elektryfikację pojazdów wykorzystać do uczynienia życia swoich klientów bardziej komfortowym i wygodnym. Podczas jazdy samochód elektryczny realizuje wiernie intencje kierowcy. Gdy stoi przed domem, staje się partnerem, na którym można polegać. DDH jest propozycją wnoszącą nową wartość dodaną do postępującej elektryfikacji pojazdów.
Więcej informacji na temat premier Mitsubishi Motors można znaleźć na stronie https://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2019/gms2019/
Informacje prasowe i zdjęcia oraz filmy do publikacji można pobrać ze specjalnej strony dotyczącej premier i ekspozycji Mitsubishi Motors podczas Geneva International Motor Show 2019: https://library.mitsubishi-motors.com/gms2019/
O MITSUBISHI MOTORS
Mitsubishi
Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o
zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował
konkurencyjną przewagę na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz
elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa
Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu,
marka wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając
nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające standardy
nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors,
trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom
i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, firma Mitsubishi
Motors wprowadziła w 2017 roku nową strategię marki, wyrażoną w sloganie
„Drive Your Ambition” – połączenie osobistego zaangażowania z chęcią
odkrywania i rozwoju oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a
jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors intensywnie inwestuje w
innowacyjne technologie, atrakcyjny design i rozwój produktów,
dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z
wyrazistego charakteru.